Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Σάββατο 18 Απριλίου 2020

Η ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ: ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟ-ΟΡΘΡΟΣ- ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΗ Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ)

https://youtu.be/59HTed3PqQ8

Η ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ:  ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟ-ΟΡΘΡΟΣ- ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΗ Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ)  23.00-02.00 

Τίτλος κηρύγματος : 

«Τήν ἐν Σταυρῷ σου θεία κένωσιν...» Κανόνας Μ. Σαββάτου, Ἑορτοδρόμιο Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, 19-4-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

https://www.youtube.com/channel/UCEtOr176QWbyqK_H3ZZoJJw (Πατῆστε ΕΓΓΡΑΦΗ καί μετά τό καμπανάκι)

Ἡ ἀγωγή τῆς ὑπακοῆς τῶν παιδιῶν. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Π Σάββας 2009 04 22 Η ΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΥΠΑΚΟΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
https://www.youtube.com/watch?v=A4t73Zx-U4o

Ἡ ἐπίδραση τοῦ εὐρύτερου περιβάλλοντος στόν ἄνθρωπο.Ἀνθρωπολογία γέροντος Πορφυρίου. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Π Σάββας 2011 03 26 Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΕΥΡΥΤΕΡΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ

«Γεύσασθε ὅτι χρηστός» κήρυγμα Μ Πέμπτης, Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου


«Γεύσασθε ὅτι χρηστός» κήρυγμα Μ Πέμπτης,16 4 2020, Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου

Ὁ Χριστός εἶναι ὁ Νυμφίος μας, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης


Ὁ Χριστός εἶναι ὁ Νυμφίος μας, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, 17-1-2019, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης
http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr

Λόγος γιά τό πάθος τοῦ Σωτήρα (Ὅσιος Ἐφραίμ ὁ Σύρος)

Φοβούμαι να μιλήσω και να αγγίξω με τη γλώσσα μου τη φοβερή αυτή διήγηση που αναφέρεται στον Σωτήρα· διότι πραγματικά είναι φοβερό να διηγηθώ γι’ αυτή. Ο Κύριός μας παραδόθηκε σήμερα στα χέρια των αμαρτωλών! Για ποιο λόγο λοιπόν παραδόθηκε, αν και ήταν άγιος και αναμάρτητος Δεσπότης; Διότι χωρίς να διαπράξει καμιά αμαρτία παραδόθηκε σήμερα.
Ελάτε, ας προσέξουμε γιατί παραδόθηκε ο Χριστός ο Σωτήρας μας· για μας τους ασεβείς παραδόθηκε ο Δεσπότης. Ποιος λοιπόν δε θα τον θαυμάσει; Ποιος λοιπόν δε θα τον δοξάσει; Αν και αμάρτησαν οι δούλοι, παραδόθηκε ο Δεσπότης, για να ελευθερώσει με τον δικό του θάνατο τους δούλους που αμάρτησαν. Οι γιοι της απώλειας και τα παιδιά του σκότους βγήκαν, μέσα στο σκοτάδι, να συλλάβουν τον ήλιο που έχει τη δύναμη να κάψει με τη φλόγα του όλους σε μια στιγμή.
Γνωρίζοντας λοιπόν ο Δεσπότης τη θρασύτητά τους και την ορμή της οργής τους, παρέδωσε τον εαυτό του στα χέρια των ασεβών με πραότητα και με δική του απόφαση. Και αφού έδεσαν οι άνομοι τον άχραντο Δεσπότη, περιγέλασαν αυτόν που έδεσε τον ισχυρό (τον διάβολο) με άλυτα δεσμά και έλυσε εμάς από τα δεσμά της αμαρτίας. Έπλεξαν επίσης στεφάνι από τα δικά τους αγκάθια, αυτά που καρποφόρησε το αμπέλι των Ιουδαίων. Περιγελώντας τον, τον αποκαλούσαν βασιλιά. Έφτυσαν οι άνομοι στο πρόσωπο του άχραντου, που από το βλέμμα του τρομάζουν συγχρόνως όλες οι δυνάμεις των ουρανών και οι τάξεις των Αγγέλων.
Να, πάλι διακατέχουν την καρδιά μου η λύπη και τα δάκρυα, βλέποντας τον Δεσπότη να ανέχεται τόσο πολύ τον χλευασμό και τις προσβολές, τη μαστίγωση, τους εμπτυσμούς από τους δούλους, τα ραπίσματα. Ελάτε, προσέξτε το μέγεθος της ευσπλαχνίας, την ανεκτικότητα και το έλεος του γλυκού Δεσπότη. Είχε έναν χρήσιμο δούλο στον παράδεισο της τρυφής, και όταν αυτός αμάρτησε, παραδόθηκε στους βασανιστές. Όταν τον είδε λοιπόν ο αγαθός Δεσπότης να λιποψυχά, σπλαχνίσθηκε τον δούλο, και τον ελέησε, και πρόσφερε τον εαυτό του να μαστιγωθεί για χάρη του.

Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τήν Ἀποκαθήλωση καί τήν Ταφή τοῦ Θείου Σώματος καθώς καί γιά τήν ἐμφάνιση τοῦ ἀναστημένου Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ στις Μυροφόρες


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ 

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΘΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΑΦΗ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ 

ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ 

ΤΟΥ ΑΝΑΣΤΗΜΕΝΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΣΤΙΣ ΜΥΡΟΦΟΡΕΣ 

[υπομνηματισμός των χωρίων: Ματθ.27,57-61 και Ματθ.28,1-10] 

«Ὀψίας δὲ γενομένης ἦλθεν ἄνθρωπος πλούσιος ἀπὸ Ἀριμαθαίας, τοὔνομα Ἰωσήφ, ὃς καὶ αὐτὸς ἐμαθήτευσε τῷ Ἰησοῦ· οὗτος προσελθὼν τῷ Πιλάτῳ ᾐτήσατο τὸ σῶμα τοῦ Ἰησοῦ. τότε ὁ Πιλᾶτος ἐκέλευσεν ἀποδοθῆναι τὸ σῶμα. καὶ λαβὼν τὸ σῶμα ὁ Ἰωσὴφ ἐνετύλιξεν αὐτὸ σινδόνι καθαρᾷ, καὶ ἔθηκεν αὐτὸ ἐν τῷ καινῷ αὐτοῦ μνημείῳ ὃ ἐλατόμησεν ἐν τῇ πέτρᾳ, καὶ προσκυλίσας λίθον μέγαν τῇ θύρᾳ τοῦ μνημείου ἀπῆλθεν(: Όταν προχώρησε το δειλινό, ήλθε κάποιος άνθρωπος πλούσιος που καταγόταν από την Αριμαθαία και ονομαζόταν Ιωσήφ, που κι αυτός υπήρξε μαθητής του Ιησού. Αυτός πήγε στον Πιλάτο και του ζήτησε το σώμα του Ιησού. Τότε ο Πιλάτος διέταξε να του δοθεί το σώμα. Κι αφού ο Ιωσήφ πήρε το σώμα, το τύλιξε σε καθαρό και αμεταχείριστο σεντόνι και το έβαλε στο δικό του καινούργιο μνημείο, το οποίο είχε σκαλίσει στο βράχο. Κι αφού κύλισε ένα μεγάλο λίθο στη θύρα του μνημείου, την έκλεισε με τον λίθο αυτόν κι έφυγε)»[Ματθ. 27, 57-60]. 
Αυτός είναι ο Ιωσήφ, ο οποίος προηγουμένως κρυβόταν. Τώρα όμως, μετά τον θάνατο του Χριστού, έδειξε μεγάλη τόλμη. Διότι ούτε ασήμαντος ήταν, ούτε από εκείνους που μένουν απαρατήρητοι, αλλά ένας από τα μέλη του Συνεδρίου[πρβλ. Λουκ.23,51: «Καὶ ἰδοὺ ἀνὴρ ὀνόματι Ἰωσήφ, βουλευτὴς ὑπάρχων καὶ ἀνὴρ ἀγαθὸς καὶ δίκαιος·οὗτος οὐκ ἦν συγκατατεθειμένος τῇ βουλῇ καὶ τῇ πράξει αὐτῶν- ἀπὸ Ἀριμαθαίας πόλεως τῶν Ἰουδαίων, ὃς προσεδέχετο καὶ αὐτὸς τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ(:Και ιδού, παρουσιάζεται τότε ένας άνθρωπος που λεγόταν Ιωσήφ και ήταν βουλευτής, δηλαδή μέλος του ιουδαϊκού συνεδρίου,άνθρωπος καλοκάγαθος και ενάρετος. Αυτός δεν είχε συμφωνήσει με την απόφαση που πήραν τα μέλη του συνεδρίου εναντίον του Ιησού, ούτε με τα μέτρα και τις πράξεις που έκαναν για να εξασφαλίσουν την επικύρωση και την εκτέλεση της αποφάσεως. Αυτός ο άνθρωπος λοιπόν ήταν από την πόλη των Ιουδαίων Αριμαθαία. Είχε πιστέψει στο κήρυγμα του Ιησού για τη βασιλεία του Θεού και περίμενε κι αυτός μαζί με τόσους άλλους μαθητές τη βασιλεία αυτή)»], και πολύ επιφανής. 

Η ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ


Η ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ: ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟ-ΟΡΘΡΟΣ- ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΗ Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ) 23.00-02.00 
Τίτλος κηρύγματος : 
«Τήν ἐν Σταυρῷ σου θεία κένωσιν...» Κανόνας Μ. Σαββάτου, Ἑορτοδρόμιο Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου,  Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

https://www.youtube.com/channel/UCEtOr176QWbyqK_H3ZZoJJw (Πατῆστε ΕΓΓΡΑΦΗ καί μετά τό καμπανάκι)


Τό εὐλογημένο ράσο καί ὁ πιό συγκινητικός ἐπιτάφιος. (βίντεο)



Σε καιρό εικονομαχίας και διωγμού της ορθοδόξου λατρείας σε Ελλάδα και Κύπρο, και του ελληνισμού γενικότερα, το ευλογημένο ράσο εγκαινιάζοντας ξανά τις κατακόμβες απαλύνει τον ψυχικό πόνο και το αβάσταχτο βάρος του ανεξομολόγητου και ακοινώνητου ποιμνίου.
Το παρηγορεί στοργικά κάνοντας ενεργή πράξη το ιερό καθήκον της Εκκλησίας -Σώμα Χριστού: «Δεῦτε πρός με πάντες οἱ κοπιῶντες καί πεφορτισμένοι, κἀγώ ἀναπαύσω ὑμᾶς» (Ματθαίον 11-28).
Παρακάτω θα δούμε την συγκινητικότατη περιφορά Επιταφίου στον Ιερό Ναό Αγίας Μαρίνας Νέου Ροεινού του Δήμου Ναυπλιέων στην Αργολίδα.
Ο Θεός να ευλογεί τέτοιους ιερείς και τις οικογένειές τους και όλους όσους, σε κατακόμβες απαλύνουν τον πόνο από το πληγωμένο ποίμνιο μεταλαμβάνωντάς το.
Θεού επιτρέποντος θα γραφούν περισσότερα. Πέρα από την κατ΄ ιδίαν προσευχή είναι καιρός φανερής ομολογίας Χριστού.

Καλή Ανάσταση.
Σπύρος Αρναούτογλου

________________________________________

Άξιος – Τέτοιους κληρικούς θέλουμε αυτοί κρατάνε στους ώμους τους την Ελλάδα

Κεκλεισμένων των θυρών πραγματοποιήθηκε η ακολουθία του Επιτάφιου θρήνου της Μ. Παρασκευής στον Ιερό Ναό Αγίας Μαρίνας Νέου Ροεινού του Δήμου Ναυπλιέων στην Αργολίδα.
Η εφευρετικότητα όμως του εφημέριου του Ναού π. Χρήστου Ιωανίδη και του εκκλησιαστικού συμβουλίου του ναού, επέτρεψε ώστε να γίνει και η περιφορά του επιταφίου στο χωριό και μάλιστα τηρώντας τα μέτρα για την αποφυγή της διασποράς του κορωνοϊού.
Ο εφημέριος του μικρού χωριού, περιέφερε μόνος του τον Επιτάφιο σε όλους τους δρόμους του χωριού και έτσι έστω και εξ αποστάσεως, από τα μπαλκόνια και τις αυλές τους οι κάτοικοι να δουν τον Επιτάφιο.
Οι πιστοί ενορίτες το χάρηκαν και φώναζαν στον Ιερέα Άξιος .

Τέκνον μου εἰς ἐκείνους πλέον τούς καιρούς, ὅποιος ἄν ἠμπορέσει νά σώσει τήν ψυχή του καί νά παρακινᾶ καί τούς ἄλλους διά νά σωθοῦν, αὐτός θά ὀνομασθεῖ μέγας εἰς τήν βασιλείαν τῶν Οὐρανῶν…

Αββάς Παμβώ προς μαθητή του:

– Ώστε λοιπόν, Γέροντα, πρόκειται να αλλάξουν οι παραδόσεις και τα έθιμα των Χριστιανών; Μήπως δεν θα υπάρχουν πλέον ιερείς εις την Εκκλησίαν αφού θα βαδίσει προς αυτό το κατάντημα;Τότε ο αββάς εσυνέχισεν:
– Εις τους καιρούς εκείνους πλέον, θα κρυώσει η αγάπη του Θεού από τις περισσότερες ψυχές και θα πέσει θλίψις μεγάλη εις τον κόσμον. Το ένα έθνος θα ρίχνεται εναντίον του άλλου. Οι λαοί θα μετακινούνται από τους τόπους των. Οι άρχοντες θα ανακατωθούν, οι ιερωμένοι θα το ρίξουν εις την αναρχίαν, οι δε μοναχοί θα ξεκλίνουν εις την αμέλειαν.
Οι εκκλησιαστικοί ηγέτες θα θεωρούν ανάξιον πράγμα να φροντίζουν για την σωτηρίαν τόσον της ιδικής των ψυχής, όσον και του ποιμνίου των και θα περιφρονούν παντελώς ένα τοιούτον ζήτημα. Όλοι θα δείχνουν προθυμίαν και δραστηριότητα προ πάντων δια τα τραπέζια και διά τας ορέξεις των. Θα είναι οκνηροί εις τας προσευχάς και πρόχειροι εις τας κατακρίσεις.
Τους βίους και τας διδαχάς και τα παραδείγματα των αγίων Πατέρων δεν θα ενδιαφέρονται μήτε να τα μιμηθούν, μήτε καν να τα ακούσουν, αλλά μάλλον θα κατηγορούν και θα λέγουν ότι, εάν εζούσαμε και μεις εις εκείνα τα χρόνια, έτσι θα συμπεριφερόμεθα.
Οι δε αρχιερείς θα υποχωρούν μπροστά στους ισχυρούς της γης.

«Δέν θά μέ ζητήσει εὐθύνες ὁ Χριστός γιά θέματα ἄλλων, ἀλλά ὁ καθένας θά πληρώσει καί θά κριθεῖ γιά τά δικά του.»

Δυστυχώς, λένε πολλοί:
- Ο παπάς τρώει και δεν νηστεύει... εμένα θα πει για νηστεία; 
Και δεν νηστεύουν.
Ενθυμούμαι ένα γεγονός πάνω σε αυτό. 
Κάποιοι προσκυνητές ταξίδευαν με πούλμαν και στάθηκαν σε ένα κέντρο να φάνε. 
Ήταν δεκαπενταύγουστος, περίοδος νηστείας. 
Το γκαρσόν έλεγε, ότι υπήρχαν και αλάδωτα φαγητά, για όσους νήστευαν. 
Και είπε μία κυρία από το γκρουπ:
- Ο παπάς τρώει και εγώ θα νηστέψω;
Και πράγματι παρήγγειλε κάτι αρτύσιμο. 
Ο παπάς είχε ακούσει τα λόγια της και όταν τελείωσαν το φαγητό, πάει ο παπάς και την πιάνει από το χέρι και πάνε λίγο πιο κάτω που είχε κάτι βραχάκια και από κάτω ήταν θάλασσα.
- Τί έγινε πάτερ; του είπε αυτή.
- Να με ακολουθήσεις...
- Για ποιό λόγο; Που να σε ακολουθήσω;
- Στο βράχο!

Λόγος στή Θεόσωμη Ταφή τοῦ Κυρίου καί Σωτῆρος μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, καί στόν Ἰωσήφ ἀπό τήν Ἀριμαθαία (Ἅγιος Ἐπιφάνιος Κύπρου)

Α΄. Τι ’ναι τούτο; Σιωπή βαθειά σήμερα στη γη. Σιωπή βαθειά και ησυχία βαθειά. Σιωπή βαθειά, γιατί ο Βασιλιάς κοιμάται. Η γη φοβήθηκε και ησύχασε, γιατί ο Θεός με το σώμα κοιμήθηκε κι εκείνους που αιώνες κοιμόνταν ανέστησε. Ο Θεός με το σώμα πέθανε και ο άδης τρόμαξε. Ο Θεός για λίγο κοιμήθηκε κι αυτούς που βρίσκονταν στον άδη ξύπνησε.
Β΄. Πού είναι τώρα πια, παράνομοι, οι πριν από λίγο ταραχές και οι φωνές και οι θόρυβοι ενάντια στο Χριστό; Πού είναι οι στρατιώτες και τ’ αποσπάσματα και οι φάλαγγες και τα όπλα και τα δόρατα; Πού είναι οι βασιλείς κι οι ιερείς κι οι δικαστές οι καταδικασμένοι; Πού είναι οι δαυλοί και τα μαχαίρια και τ’ ανάκατα ξεφωνητά; Πού είναι οι όχλοι και η λύσσα και η άξεστη φρουρά; Στ’ αλήθεια, ναι, (χάθηκαν). Γιατί, ναι, στ’ αλήθεια οι όχλοι έκαναν σχέδια ανόητα[1] και μάταια· ανόητα, οπωσδήποτε όμως και μάταια. Έπεσαν με ορμή πάνω στ’ αγκωνάρι, το Χριστό,[2] μα οι ίδιοι συντρίφτηκαν. Ρίχτηκαν με μανία πάνω στη στέρεη πέτρα, μα τα κύματά τους διαλύθηκαν σ’ αφρούς. Χτύπησαν πάνω στ’ ανίκητο αμόνι, κι ο ίδιοι κατατσακίστηκαν. Ύψωσαν πάνω στο ξύλο (του Σταυρού) την πέτρα της ζωής, κι αυτή κύλησε και τους θανάτωσε. Έδεσαν τον πανίσχυρο Σαμψών, τον Ήλιο Θεό, Αυτός όμως λύνοντας τα πανάρχαια δεσμά, τους εχθρούς και τους παράνομους εξόντωσε.[3] Έδυσε ο Θεός, ο Ήλιος Χριστός, κάτω απ’ τη γη και τύλιξε τους Ιουδαίους με πηχτό σκοτάδι.
Γ΄. Σήμερα σώζονται αυτοί που ζουν πάνω στη γη κι εκείνοι που αιώνες τώρα βρίσκονται κάτω απ’ τη γη. Σήμερα σώζεται όλος ο κόσμος, και ο ορατός και ο αόρατος. Διπλή είναι σήμερα η παρουσία του Κυρίου, διπλή η σωτηρία, διπλή η φιλανθρωπία, διπλή η κατάβαση μαζί και συγκατάβαση, διπλή η επίσκεψη στους ανθρώπους. Από τον ουρανό στη γη κι από τη γη στα κάτω απ’ τη γη κατεβαίνει ο Χριστός. Οι πύλες του άδη ανοίγονται. Όσοι κοιμάστε απ’ τους πανάρχαιους αιώνες, χαρείτε! Όσοι βρίσκεστε στο σκοτάδι, στον τόπο που τον σκιάζει ο θάνατος, υποδεχτείτε το δυνατό Φως![4] Ανάμεσα στους δούλους έρχεται ο Κύριος. Ανάμεσα στους νεκρούς ο Θεός. Ανάμεσα στους θνητούς η ζωή. Ανάμεσα στους ενόχους ο αθώος. Ανάμεσα στους βυθισμένους στο σκοτάδι το ανέσπερο Φως. Ανάμεσα στους αιχμαλώτους ο ελευθερωτής. Ανάμεσα σ’ αυτούς που βρίσκονται στα καταχθόνια, Εκείνος που βρίσκεται πάνω απ’ τους ουρανούς. Ο Χριστός ήρθε στη γη, το πιστέψαμε. Ο Χριστός κατέβηκε στους νεκρούς. Ας κατεβούμε μαζί Του. Ας δούμε και τα μυστήρια που έγιναν εκεί. Ας γνωρίσουμε του κρυμμένου Θεού τα κρυμμένα κάτω απ’ τη γη θαυμαστά έργα. Ας μάθουμε, πώς φανερώθηκε το κήρυγμα και στους κατοίκους του άδη.

Πότε θά ἐπανέλθει ἡ κανονικότητα; μπορεῖ νά γίνουν ἀκανόνιστα πράγματα; Ἰατρός μοναχός πού σπουδάζαμε μαζί, μᾶς μετέφερε τά παρακάτω ἐν ὀλίγοις:


Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

(διέκοψε την κατανυκτική σιωπή αυτών των ημερών γιατί ο ίδιος και οι συνασκητές του ακούν τις νύχτες ένα βουητό να περικυκλώνει την παλαίστρα τους. Δεν υπήρχε κάποια λογική εξήγηση για αυτό, αλλά αποκαλύφτηκε με προσευχή, ότι αυτό το βουητό είναι ο πόνος των ανθρώπων από τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδος.)
Τι μας είπε ο παλαιός συμφοιτητής μας… 
-Το νανότσιπ με τις πληροφορίες για το πιστοποιητικό ανοσίας το έχουν, αλλά τους λείπει το συγκεκριμένο εμβόλιο (  δηλ. το ουσιαστικό κομμάτι ) γιατί έκανε φοβερές μεταλλάξεις. Δουλεύουν πάνω σε μια φόρμουλα γονιδιώματος του ιού, αλλά έχουν ακόμα πολύ δρόμο Αυτό που συμβαίνει στις ΗΠΑ και θα συνεχίσει, φαίνεται να είναι βιολογικός πόλεμος . Αντί όμως να στραφούν στον ΘΕΟ, προκαλούν την ΟΡΓΗ ΤΟΥ.
- Η ανοσία είναι το ζητούμενο. Αυτός ο ιός είναι πανέξυπνος μέσα στον άνθρωπο , αλλά θνησιγενής στο ΚΥΡΙΕ ημών Ιησού Χριστέ ελέησον με .
- Ομιλούν για νέες πανδημίες λόγω νέων μεταλλάξεων διότι ότι μπορεί να είναι εργαστηριακό είναι και ανθεκτικό και φονικό.
- Εδώ στην Ελλάδα μας σώζει ο ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΣ και ΑΝΑΣΤΗΜΕΝΟΣ Θεάνθρωπος.
- Και το μεγάλο ευχαριστώ, ΤΟΥ το λέμε με κλεισμένες εκκλησίες τέτοιες άγιες μέρες.

«Ὀλέθριος σπεῖρα θεοστυγῶν..» Οἱ ἐχθροί τῆς ὀρθοδοξίας πού δροῦν ὕπουλα.Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Αρχιμ. Σαββα Αγιορειτου - Κήρυγμα στον Κανόνα της Μ. Παρασκευῆς 17-04-2020
https://www.youtube.com/watch?v=qWg4-bkFEiw&feature=youtu.be

π. Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης - Ἀναστήτω ὁ Θεὸς καὶ διασκορπισθήτωσαν οἱ ἐχθροὶ Αὐτοῦ

Εκπομπή με τον π. Αρσένιο Βλιαγκόφτη που μεταδίδεται από τα κανάλια Atlas TV και Αχελώος TV (Κυριακή 19 Απριλίου 2020)

https://aktines.blogspot.com/2020/04/blog-post_670.html?m=0

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΣΤΟΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ


Κείμενο Νίκου Τζαφέστα, ιατρού.

“Ει εμέ εδίωξαν και υμάς διώξουσι” μάς λέγει ο Ιησούς Χριστός. Επίσης ξεκάθαρα προειδοποιεί τους ανά τους αιώνες μαθητές Του, ότι “ουδέν ωφελεί”… Μην έχουν αυταπάτες: “Αποβήσεται δε υμίν εις μαρτύριον”. Η αγάπη τους προς το Πρόσωπό Του, θα είναι αιτία ποικιλότροπου μαρτυρίου. Ενός μαρτυρίου αναλόγου της εποχής που θα ζουν, αλλά και που κάποτε θα καταλήξει να μιμηθεί και τα μαρτύρια των πρώτων χριστιανικών αιώνων. Πότε θα γίνει αυτό, ο Θεός το γνωρίζει.
Όμως, στην Κέρκυρα του 2020 παίρνουμε ήδη μια ιδέα. Προσάγεται ο Μητροπολίτης Νεκτάριος στον εισαγγελέα γιατί “παρανόμησε”. Ποια η παρανομία; Προσέφερε την Θεία Ευχαριστία κατά την Κυριακή των Βαΐων. Λιτάνευσε τον Άγιο Σπυρίδωνα κατά την ημέρα που έπρεπε να λιτανευτεί γιατί το μακρινό 1630, σταμάτησε θαυματουργικά μια επιδημία, μια πανδημία. Τι άλλο έκανε; Α… Κοινώνησε των αχράντων μυστηρίων, μετέδωσε δηλαδή Χριστό εκτός από τους συλλειτουργούς κληρικούς και σε 3 πιστούς που έτυχε να βρίσκονται στο Ναό. Έτυχε να βρίσκονται, εφόσον οι συνθήκες της λιτανεύσεως το απαιτούσαν.
Δεν θα σταθώ σε δικαιολογίες, ούτε επιχειρήματα του τύπου ''για να σηκωθεί ο Άγιος χρειάζονται τέσσερις ιερείς''. ''Κάποιος πρέπει να χτυπήσει τις καμπάνες'' κλπ. Δεν μού χρειάζονται αυτού τους είδους τα επιχειρήματα γιατί απαντούν σε λάθος ερωτήματα.

Φοβερόν καί παράδοξον μυστήριον. Μηνύματα ἐπί τῇ ἑορτῇ τοῦ Πάσχα Ἀρχιμανδρίτου Γεωργίου Καθηγουμένου Ἱ. Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου.




«Φοβερόν καί παράδοξον μυστήριον σήμερον ἐνεργούμενον
καθορᾶται΄ὁ ἀναφής (ἀψηλάφητος) κρατεῖται΄ δεσμεῖται, ὁ
λύων τόν Ἀδάμ τῆς κατάρας ὁ ἐτάζων (αὐτός πού ἐρευνᾶ καί
γνωρίζει) καρδίας καί νεφρούς ἀδίκως ἐτάζεται (ἀνακρίνε­- 
ται)΄εἰρκτ κατακλείεται, ὁ τήν ἄβυσσον κλείσας.  Πιλάτ
παρίσταται,  τρόμ παρίσταται οὐρανῶν αἱ δυνάμεις ρα-­
πίζεται χειρί τοῦ πλάσματος ὁ Πλάστης ξύλ κατακρίνεται,
ὁ κρίνων ζῶντας καί νεκρούς τάφ κατακλείεται, ὁ καθαι­­- 
ρέτης τοῦ Ἄδου...» (Θεοτόκιον τ Μ.Παρασκευ ἑσπέρας).

Τό μυστήριον τῶν Παθῶν καί τῆς Σταυρώσεως τοῦ Κυρίου μας εἶναι ὄντως φοβερόν καί παράδοξον, διότι ὑπερβαίνει τήν συνήθη λογική μας καί τά ἀνθρώπινα μέτρα. Παράδοξο, διότι κατά τόν ἅγιο Ἐπιφάνειο Κύπρου «αὐτός ἦν ὁ πάσχων καί μή πάσχων», παθητός κατά τήν ἀνθρωπίνη φύσι, ἀπαθής κατά τήν θεότητα. ( P.G.42, 652 CD).
Ἔκαστις μᾶς καταλαμβάνει, καθώς βλέπουμε τόν Θεόν σταυρούμενον. Ὅπως λέγει καί ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος: «Τί τούτο παραδοξότερον, Θεόν σταυρούμενον βλέπειν, καί τοῦτον μετά ληστῶν, καί ὑπό τῶν παριόντων (περαστικῶν) γελώμενον τόν ἀνάλωτον (ἀκατανίκητον) καί τοῦ παθεῖν ὑψηλότερον»; ( PG.36, 581AB, Λόγ. ΜΓ΄).

Τέτοια ἔκστασις εἶχε καταλάβει καί τούς θεωροῦτνας τά θαύματα τοῦ Κυρίου Ἰουδαίους: «καί ἔστασις ἔλαβεν ἅπαντας ἐδόξαζον τόν Θεόν, καί ἐπλήσθησαν φόβου λέγοντες ὅτι εἴδομεν παράδοξα σήμερον (Λουκ. ε΄, 26).
Οἱ ὀπαδοί τῶν ἄλλων θρησκειῶν ὄχι μόνον δέν πιστεύουν σέ Θεόν Σταυρωθέντα, ἀλλά καί σκανδαλίζονται ἀπό τήν ἰδική μας πίστι. Ὁ σταυρικός θάνατος τοῦ Κυρίου εἶναι κατά τόν Ἀπόστολο Παῦλο γιά τούς Ἰουδάιους σκάνδαλο καί γιά τούς Ἕλληνες (εἰδωλολάτρες καί φιλοσόφους) μωρία. Γιά μᾶς ὅμως τούς Χριστιανούς εἶναι καύχησις, Θεοῦ δύναμις καί Θεοῦ σοφία (Πρβλ. Α΄ Κορ.α΄23-24).
Ἀναφέρει ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς ὅτι κάποιος ἐρώτησε εἰρωνικά ἕνα Χριστιανό, ἐάν πιστεύῃ σέ θεό ἐσταυρωμένο, καί ἐκεῖνος ἀπήντησε ὅτι πιστεύει σ’Αὐτόν πού ἐσταύρωσε τήν ἁμαρτία (Ὁμιλ. Εἰ τόν Τίμιον καί Ζωοποιόν σταυρόν).
Αὐτός ὁ Ἐσταυρωμένος Θεός μας ποτέ δέν ἠθέλησε νά προσηλυτίσῃ ὀπαδούς, ἐξωραΐζοντας τίς δυσκολίες τοῦ ἀγῶνος τῶν πιστευόντων σέ Αὐτόν ἤ ὑποσχόμενος ἄνετη ζωή. Ἀντίθετα ἐζήτησε ἀπο τούς μαθητάς Του, ἄν θέλουν νά τόν ἀκολουθήσουν, νά ἄρουν καί αὐτοί τόν Σταυρο τους ἀγωνιζόμενοι κατά τῆς φιλαυτίας, τοῦ ἐγωισμοῦ καί τῶν παθῶν τους. Οἱ ἀναρίθμητοι ἅγιοι Μάρτυρες, οἱ ἀσκηταί τῆς ἐρήμου καί πλῆθος ἁπλῶν καί ταπεινῶν Χριστιανῶν συμμερίστηκαν διά μέσου τῶν αἰώνων τήν σταυρική ζωή του Χριστοῦ.
Μόνον οἱ ἐκκοσμικευμένοι Χριστιανοί προσπαθοῦν νά ἀφαιρέσουν ἀπό τή ζωή τῆς Ἐκκλησίας τόν σταυρικό της χαρακτῆρα. Αὐτοί ὁμοιάζουν μέ τόν ἀπόστολο Πέτρο, πού ἐζήτησε ἀπό τόν Χριστό νά ἀποφύγῃ τόν σταυρικό θάνατο. Ἀλλά γι’ αὐτό ὁ Κύριος τόν ἐπετίμησε πολύ αὐστηρά (Πρβλ. Ματθ. ιστ΄, 21-23).
Καί οἱ σταυρωταί τοῦ Κυρίου τόν καλοῦσαν νά κατεβῇ ἀπό τόν Σταυρό γιά νά πιστεύσουν. Ἀλλά τί θά ἧταν ὁ Χριστός χωρίς Σταυρό καί τί θά ἦταν ἡ πίστις μας χωρίς Χριστόν Σταυρωθέντα καί Ἁναστάντα ἐκ τῶν νεκρῶν, χωρίς τήν Μητέρα καί τούς φίλους τοῦ Λυτρωτοῦ, πού διά μέσου τῶν αἰώνων συνεσταυρώθησαν καί συνεναστήθησαν μέ Αὑτόν;
Ὁ Ἀντίχριστος ὑπόσχεται νά σώσῃ τόν κόσμο χωρίς σταυρό. Σύμφωνα με΄μάι ὡραία ἑρμηνεία τῦ ἀριθμοῦ 666 –συμβόλου τοῦ Ἀντιχρίστου, πού στά ἑλληνικά γράφεται χξς΄-, ὁ Ἀντίχριστος θά εἶναι «Χριστός Ξένος Σταυροῦ». Πολλοί τέτοι ἀντίχριστοι, πρόδρομοι τοῦ τελικοῦ Ἀντιχρίστου, ἐφάνησαν στόν κόσμο. Ἀντί τῆς εὐτυχίας πού ὑποσχέθηκαν στούς ἀνθρώπους ἄφησαν ἐρείπια.


Θέλησαν νά σώσουν τόν κόσμο, σταυρώνοντας τούς ὑποτιθέμενους ἐχρθούς τους καί ὄχι σταυρούμενοι γιά αὐτούς, ὄπως ἔκανε ὁ Κύριος πού σταυρώθηκε γιά τους σταυρωτάς Του καί πρσηύχετο πρός τόν Πατέρα Του: «Πάτερ ἄφες αὐτοῖς, οὐ γαρ οἴδασι τί ποιοῦσι»(Λουκ. κγ΄, 34).
Μήπως οἱ λεγόμενοι σταυροφόροι τοῦ Μεσαίωνος καί οἱ σημερινοί ποικίλοι διάδοχοί τους δέν σταυρώνουν τόν Χριστό στά πρόσωπα χιλιάδων ἀθώων ἀνθρώπων; Δι’ αὐτούς βλασφημεῖται τό ὄνομα τοῦ Χριστοῦ στά ἔθνη.
***
Παράδοξα, κατά τούς ἁγίους Πατέρες, δέν εἶναι μόνον ὁ Σταυρός καί ἡ Ἀνάστασις τοῦ Κυρίου ἀλλά ὅλα τά μυστήρια τῆς σωτηρίας μας.
Παράδοξος, κατά τόν ἅγιο Ἰγνάτιο τόν Θεοφόρο, ὁ τοκετός τῆς Παρθένου Μαρίας (P.G.5, 913BC).
Παράδοξος ἡ σάρκωσις τοῦ Λόγου, κατά τόν ἅγιο Γρηγόριο τόν Θεολόγο: «Ὤ τῆς καινῆς μίξεως! Ὤ τῆς παραδόξου κράσεως! Ὁ ὤν, γίνεται΄καί ὁ ἄκτιστος, κτίζεται΄ καί ὁ ἀχώρητος χωρεῖται»(P.G. 36, 325CD).
Παράδοξο, κατά τόν ἅγιο Ἱππόλυτο, τό «πῶς ὀ ἀκατάληπτος ἀγγέλοις καί ἀόρατος ἀνθρώποις ἐπί τό βάπτισμα ἔρχεται ὡς ηὐδόκησεν» (ΒΕΠΕΣ, τομ.6, σελ 274-265).
Παράδοξος, κατά τόν ἅγιο Ἐπιφάνειο, καί ἡ εἰς Ἅδου κάθοδος καί ἡ παρουσία Του στά καταχθόνια (P.G. 43,457BC).
Παράδοξος ἡ ἐκ νεκρῶν Ἀνάστασίς Του (P.G. 46, 625 CD).
Παράδοξος ἡ εἰς οὐρανούς Ἀνάληψίς Του (P.G. 43, 480D-481AB).
Παράδοξο καί τό γεγονός τῆς ἁγίας Πεντηκοστῆς: «Παράδοξα σήμερον εἶδον τά ἔθνη πάντα ἐν πόλει Δαυΐδ, ὅτε τό Πνεῦμα κατῆλθε τό Ἅγιον, ἐν πυρίναις γλώσσαις...»(α΄ στιχηρόν Αἴνων Πεντηκοστῆς).
Παράδοξος, κατά τόν ἅγιο Μάξιμο τόν Ὁμολογητή, καί ἡ Δευτέρα κοινωνία, τήν ὁποία ὁ Κύριος συνῆψε μέ τόν ἄνθρωπο διά τῆς ὑποστατικῆς ἑνώσεως τῶν δύον Του φύσεων, πολύ παραδοξότερα τῆς πρώτης στόν Παράδεισο κοινωνίας: «ὅσῳ πρῶτον τοῦ κρείττονος μεταδούς, ὕστερον μετέλαβε θέλων τοῦ χείρονος, ἵνα καί τήν εἰκόνα σώσῃ καί την σάρκα ἀθανατίσῃ» (P.G. 90, 520 CD).
Παράδοξο, κατά τόν ἅγιο Δαμασκηνό, εἶναι καί τό Μυστήριο τῆς Ἁγίας Τριάδος: «Μία θεότητα... ἐν τρισί τελείαις ὑποστάσεσι γνωριζομένην καί προσκυνουμένην...ἀσυγχύτως ἡνωμέναις καί ἀδιασπάστως διαιρούμεναις» (Ἐκδ. ἀκριβής Ὀρθοδόξου Πίστεως).
Ὅλα αὐτά τά Μυστήρια τά προσεγγίζουμε μέ τήν πίστι καί τήν ἀγάπη πρός τόν Κύριο, πού σημαίνει σταύρωμα, τῆς περιωρισμένης ἀνθρωπίνης λογικῆς, γιά νά ὑψωθοῦμε στήν θεία λογική. Αὑτή εἶναι ἡ ἀληθινή χριστιανική ταπείνωσις, νά δεχόμαστε ὅτι τά μυστήρια αὐτά δέν κατανοοῦνται μέ τήν πτωχή λοιγκή τοῦ πεσόντος ἀνθρώπου καί ὅτι, ἐνῶ δέν εἶναι παράλογα, εἶναι ὑπέρλογα. Γι’ αὐτό ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος ἔλεγε ὅτι οἱ Ὀρθόδοξοι θεολογοῦμε ἁλιευτικῶς καί ὄχι ἀριστοτελικῶς, δηλαδή κατά τόν τρόπο τῶν ἁλιέων (Ἀποστόλων) καί ὄχι τῶν φιλοσόφων.
Ὁ μακαριστός Βλαδίμηρος Λόσκυ ἔβλεπε νά ὑπάρχῃ στά δόγματα τῆς Ἐκκλησίας μία ἀντινομία: «Διά τόν λόγον αὐτόν τά δόγματα τῆς Ἐκκλησίας παρουσιάζονται συχνά εἰς τό ἀνθρώπινον λογικόν ὑπό τό σχῆμα ἀντινομιῶν τόσον περισσοτέρων ἀδιαλύτων, ὅσον τό μυστήριον, τό ὁποῖον ἐκφράζουν, εἶναι μεγαλοπρεπέστερον. Δέν πρόκειται προσαρμόζοντες τό δόγμα εἰς τήν ἀνθρωπίνην διάνοιαν νά καταργήσωμεν τήν ἀντινομίαν, ἀλλά νά μεταβάλωμεν τό πνεῦμα μας, διά νά δυνηθῶμεν νά φθάσωμεν εἰς τήν θεωρίαν τῆς ἀληθείας, ἡ ὁποία μᾶς ἀποκαλύπτεται, ἐνῷ ὑψούμεθα πρός τόν Θεόν και ἑνούμεθα μετ’ Αὐτοῦ κατά τό μεγαλύτερον δυνατόν μέτρον» (Μυστική Θεολογία τῆς Ἀνατολικῆς Ἐκκλησίας).
Ἡ ἀντινομία καί τό παράδοξο πού ὑπάρχουν στήν Πίστι μας καταδεικνύουν καί τό ὅτι αὐτή εἶναι ἐκ Θεοῦ οὐράνιος ἀποκάλυψις καί ὄχι ἀνθρωπίνη ἐπινόησις, σέ ἀντίθεσι μέ ἄλλες, εὔκολες στήν ἀνθρωπίνη λογική, θρησκεῖες.
Παράδοξος ἐν τέλει εἶναι καί ἡ ἐν Χριστῷ ζωή τῶν πιστῶν Χριστιανῶν, ἐπειδή μετέχουν στήν σταυροαναστάσιμη ζωή τοῦ Χριστοῦ. Ἐνῷ περπατοῦν στήν γῆ, πολιτεύονται ἐν οῦρανοῖς. Ζοῦν στόν κόσμο, ἀλλά μέ οὐράνιο φρόνημα καί προοπτική αἰωνιότητος. Ἡ Ἐκκλησία μᾶς καλεῖ: «Ξένον τόκον ἰδόντες, ξενωθῶμεν τοῦ κόσμου τόν νοῦν εἰς οὐρανόν μεταθέντες» (Ἀκάθιστος Ὕμνος).


Ὁ συγγραφεύς τῆς «Πρός Διόγνητον» ἐπιστολῆς ἤδη κατά τήν μετα-αποστολική περίοδο ὁμιλεῖ γιά τό παράδοξο τῆς ζωῆς τῶν Χριστιανῶν : «Κατοικοῦν βέβαια πόλεις ἑλληνικές καί βαρβαρικές, ὅπου ὁ καθένας ἔτυχε, ἀκολουθοῦν τίς συνήθειες τῶν συντοπιτῶν τους στήν ἐνδυμασία και στήν διατροφή καί στήν βιοτή τους, ἀλλά ὅλα δείχνουν ὅτι ὁ τρόπος τῆς ζωῆς τους εἶναι θαυμαστός καί ὁμολογουμένως παράδοξος» (P.G.2, 1173 BC).
***
Μέ αὐτές τίς σκέψεις προσεγγίζουμε καί ἐφέτος τόν Σταυρό καί τήν Ἀνάστασι τοῦ Κυρίου μας. Γνωρίζουμε τή ἀδυναμίας μας νά ζήσουμε σέ ὅλο της τό βάθος τήν θαυμαστή καί παράδοξο χριστιανική ζωή, πού ζητεῖ ὁ Κύριος. Μόνο μέ τήν ἰδική Του Χάρι μποροῦμε μέ τόν καθημερινό μας ἀγῶνα νά συσταυρούμεθα καί νά συνασιστάμεθα μαζί Του. Καί μέ ὅλη τήν Ἐκκλησία τῶν ἐν οὐρανοῖς ἀπογεγραμμένων καί τῶν ἐπί γῆς ἀγωνιζομένων νά ἀναφωνοῦμε: «Τόν Σταυρόν Σου προσκυνοῦμεν Δέσποτα καί τήν Ἁγία Σου Ἀνάστασι δοξάζουμε».
Χριστός Ἀνέστη! Ἀληθῶς Ἀνέστη!
Ἅγιον Πάσχα 2005

Ἀρχιμανδρίτου Γεωργίου Καθηγουμένου Ἱ. Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου
Ἐκδόσεις Ἱερᾶς Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου
Ἅγιον Ὅρος 2005
Ἀνάστασιν Χριστοῦ
Θεασάμενοι
Μηνύματα ἐπί τ ἑορτ τοῦ Πάσχα
Ἀνάστασιν Χριστοῦ θεασάμενοι
Ἀπόσπασμα ἀπό τό «Ἀνάστασιν Χριστοῦ  Θεασάμενοι».
Μηνύματα ἐπί τῇ ἑορτῇ τοῦ Πάσχα 
Ἔκδοση της Ι. Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου Ἁγίου Ὅρους 
Ἔτος 2005
σελίδες 106 - 112

https://anavaseis.blogspot.com/2011/06/2005.html

Ἐφόσον ὁ Χριστός τούς 'ἀπορρίπτει, ποιός εἶσαι ἐσύ πού τούς δικαιώνεις; Ὁ Χριστός δέν τούς ἀπορρίπτει;

Γι’ αυτό σάς λέγω: Θα φάμε πολύ ξύλο εμείς οι Ορθόδοξοι, οι οποίοι έχουμε την γνώμη ότι μπορούμε να φτιάχνουμε την πίστη με τον τρόπο τον δικό μας. 
Δεν είναι Χριστιανοί, λέγει, οι Καθολικοί; Δεν είναι Χριστιανοί οι άλλοι, οι Προτεστάνται; Δεν είναι Χριστιανοί οι άλλοι; Από πού και πού είναι Χριστιανοί; Εφόσον ο Χριστός τούς απορρίπτει, ποιος είσαι εσύ που τους δικαιώνεις; Ο Χριστός δεν τούς απορρίπτει; 
Ξέρεις ότι όλοι οι άλλοι, οι Αρμένιοι, οι άλλοι... ξέρω ‘γώ πώς τούς λένε... οι Αβησσυνοί, οι Κόπται, οι λοιποί, παίρνουνε φως από την χοάνη μέσα του κουβουκλίου ή φιλούνε το χέρι του Επισκόπου του δικού μας και το δίνουν στους δικούς τους; Το ξέρεις αυτό; 
Ξέρετε ότι οι παπικοί δεν παίρνουνε από το φως το δικό μας;
Ξέρετε ότι πέρυσι είχαμε μαζί με τους Παπικούς Πάσχα; Πούθε πήρανε φως; Πήγανε στην Αποκαθήλωση και ρίξανε θειάφι κι ανάψανε πάνω, και κάνει μπλε φυσαλίδες. Και πήρανε και κάνανε Ανάσταση.

Τό ΑΓΙΟ ΦΩΣ βιάζεται νά ἀπαντήσει καί νά σκανδαλίσει τούς ἰούς της ἀπωλείας

«Δευτε λάβετε φως εκ του ανεσπέρου φωτός και ασπάσασθε Χριστόν τόν αναστάντα εκ νεκρών»
Το ΑΓΙΟ ΦΩΣ δεν περιορίζεται από καραντίνες, αλλά τρέχει με ασύλληπτες ταχύτητες και πάει όπου θέλει, εκεί που υπάρχουν καθαρές καρδίες δίχως φόβο και πάθη.
Τόσα χρόνια το πολεμούν , τόσα χρόνια το χλευάζουν αλλά ΑΥΤΟ τους αγκαλιάζει συγκαταβατικά.  
Ρωτάμε  γιατί το ΑΓΙΟ ΦΩΣ βγαίνει κάθε χρόνο και γιατί δεν περιμένει πότε θα απέλθουν λιμοί, λοιμοί , πόλεμοι , σεισμοί, αλλά αυτό εξακολουθητικά   πηγάζει την συγκεκριμένη στιγμή από τον ΠΑΝΑΓΙΟ ΤΑΦΟ;

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

Όταν το ΑΓΙΟ ΦΩΣ έλαμψε για πρώτη φορά μέσα στον ΠΑΝΑΓΙΟ ΤΑΦΟ.
« ο ίδιος ο άγιος Γρηγόριος της Νύσσης λέει: «Και ταυτα (τά οθόνια καί τά σουδάρια) ιδόντες οι περί τόν Πέτρον επίστευσαν... πλήρης γάρ ην ο Τάφος φωτός, ώστε καί νυκτός ούσης έτι, διπλως θεάσασθαι τά ένδον, καί αισθητως καί πνευματικως» (για την ανάσταση του Χριστού, λόγος β' σελ. 406 τόμος γ'.) (=Και αφού είδαν αυτά [τις λωρίδες από τα σεντόνια και τις πετσέτες] οι σύντροφοι του Πέτρου πίστεψαν...γιατί ο Τάφος ήταν γεμάτος με φως, ώστε, αν και ήταν νύχτα ακόμα, δύο φορές είδαν αυτά που βρίσκονταν μέσα στον Τάφο, και με τις αισθήσεις τους και με το πνεύμα τους).»  https://www.impantokratoros.gr/7F53C195.el.aspx
Σήμερα τι συμβαίνει;
Ο σκανδαλισμός των Ορθοδόξων πλέον πέρασε  σε ένα άλλο επίπεδο. Πλέον δεν τους  σκανδαλίζουν πολιτικοί άρχοντες αλλά  κάποιοι εκκλησιαστικοί λαλίστατοι.
Πηχαίοι τίτλοι κοσμικών φυλλάδων φιλοξενούν απαξιωτικές φράσεις, όπως « απαγορεύονται τα delivery του ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ» και από δίπλα δηλώσεις ότι δεν υπάρχει  ΑΓΙΟ ΦΩΣ 1ης και 2ης κατηγορίας και ότι οι χριστιανοί δύνανται να το λάβουν από την ακοίμητη κανδήλα των εκκλησιών οποιαδήποτε στιγμή , όπως είθισται και παλαιόθεν.
Όμως άλλο πράγμα είναι τα προληπτικά μέτρα για την καταστολή της φονικής πανδημίας που γίνονται σεβαστά από όλους μας για το κοινό καλό και άλλο πράγμα είναι ο κατασκανδαλισμός των πιστών μέσα σε αυτή την κορυφαία περίοδο της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ.

«ΔΕΥΤΕ ΙΔΩΜΕΝ ΤΗΝ ΖΩΗΝ ΗΜΩΝ ΕΝ ΤΑΦΩ ΚΕΙΜΕΝΗΝ»

(Θεολογικό σχόλιο στο περιεχόμενο και τα νοήματα του Μεγάλου Σαββάτου) 

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού 

«Τω Αγίω και Μεγάλω Σαββάτω, την θεόσωμον ταφήν και την εις Άδου κάθοδον του Κυρίου και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού εορτάζομεν, δι’ ών της φθοράς το ημέτερον γένος ανακληθέν προς αιωνίαν ζωήν μεταβέβηκε». Σύμφωνα με το ιερό συναξάρι αυτήν την άγια ημέρα τιμάμε και προσκυνάμε την ταφή του Κυρίου μας και την εις Άδου Κάθοδόν Του. 
Απόγευμα της Μεγάλης Παρασκευής. Η φρικτή ημέρα έβαινε προς το τέλος της. Το φυσικό σκοτάδι ερχόταν να διαδεχθεί το υπερφυσικό σκοτάδι της σταυρώσεως, που είχε καλύψει ολάκερη τη γη. Ο Κύριος είχε εκπνεύσει επί του σταυρού. Το άχραντο σώμα Του κρέμονταν άπνουν επί του ξύλου, ανάμεσα στους συσταυρωμένους ληστές, οι οποίοι σπάραζαν ακόμη από τους επιθανάτιους σπασμούς. Αλλά, όπως μας πληροφορεί ο ιερός Ευαγγελιστής, τα σώματα των εσταυρωμένων έπρεπε να ταφούν και μάλιστα βιαστικά, πριν πέσει το σκοτάδι και μπει η επόμενη ημέρα, σύμφωνα με τον ιουδαϊκό υπολογισμό του ημερονυκτίου. Έτσι οι Ιουδαίοι «ίνα μη μείνη επί του σταυρού τα σώματα εν τω σαββάτω, επεί Παρασκευή ην΄ ην γαρ μεγάλη η ημέρα εκείνη του σαββάτου΄ ηρώτησαν τον Πιλάτον ίνα κατεαγώσιν αυτών τα σκέλη, και αρθώσιν» (Ιωάν.19,31). Την επόμενη ημέρα οι Ιουδαίοι εόρταζαν τα Πάσχα τους. Δε μπορούσαν τη λαμπρή αυτή μέρα να ατενίζουν στο λόφο Γολγοθά σταυρωμένα πτώματα κακούργων, το αποκρουστικό θέαμα θα τους χαλούσε την εορταστική διάθεση. Διατάχθηκαν λοιπόν οι στρατιώτες και με χονδρές σιδερένιες βέργες τσάκισαν τα κόκαλα των δύο συσταυρωμένων ληστών, για να επιταχύνουν το θάνατό τους, διότι ακόμη δεν είχαν εκπνεύσει. «Επί τον Ιησούν ελθόντες ως είδον αυτόν ήδη τεθνηκότα, ου κατέαξαν αυτού τα σκέλη, αλλ’ εις των στρατιωτών λόγχη αυτού την πλευράν ένυξε, και ευθέως εξήλθε αίμα και ύδωρ» (Ιωάν.19,33). Αυτό σημαίνει ότι ο θάνατος του Κυρίου υπήρξε πραγματικός, εις πείσμα όλων εκείνων των συκοφαντών, οι οποίοι συνεχίζοντες την θεομάχο έχθρα των αρχόντων του Ισραήλ, υποστήριζαν και υποστηρίζουν ότι δήθεν δεν πέθανε επί του σταυρού και κατά συνέπεια η ανάστασή Του ήταν ψεύτικη!

Οἰκουμενισμός:«Ἐργαλεῖο» στά χέρια τοῦ Ἀντιχρίστου. π.Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος


Απόσπασμα ομιλίας του Μακαριστού Γέροντος (1927 – 2006) πατρός Αθανασίου Μυτιληναίου. Προφήτης Ἡσαΐα 52, 1 – 2 ἡμερομηνία πού διεξήχθη ἡ ὁμιλία 17-02-97
https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=5ySUdsypkGM&app=desktop

18 Ἀπριλίου. ♰ Μέγα Σάββατον. "Ἡ θεόσωμος ταφή καί ἡ εἰς ᾅδου κάθοδος τοῦ Κυρίου καί Θεοῦ καί σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ". Τοῦ ὁσίου πατρός ἡμῶν Ἰωάννου, μαθητοῦ τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Δεκαπολίτου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. (Α´ Κορ. ε´ 6-8, Γαλ. γ΄ 13-14).
Α Κορ. 5,6          Οὐ καλὸν τὸ καύχημα ὑμῶν. οὐκ οἴδατε ὅτι μικρὰ ζύμη ὅλον τὸ φύραμα ζυμοῖ;
Α Κορ. 5,6                Η πλαδαρά στάσις και η αναισθησία, που εδείξατε εμπρός στο μεγάλο αυτό παράπτωμα, μαρτυρεί, ότι δεν έχετε και δεν ημπορείτε να έχετε καλήν καύχησιν ενώπιον του Θεού και των ανθρώπων. Δεν γνωρίζετε, ότι ολίγον προζύμι ζυμώνει και μεταβάλλει όλο το ζυμάρι;

Μ. ΣΑΒΒΑΤΟ ΠΡΩΙ: ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ-Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ)

https://youtu.be/KydnbrDRV94

Μ. ΣΑΒΒΑΤΟ ΠΡΩΙ: ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ-Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ)  07.00-10.00 

Τίτλος κηρύγματος : 

«Μνήματι καί σφραγῖσιν, ἀχώρητε...» Κανόνας Μ. Σαββάτου, Ἑορτοδρόμιο Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, 18-4-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

https://www.youtube.com/channel/UCEtOr176QWbyqK_H3ZZoJJw (Πατῆστε ΕΓΓΡΑΦΗ καί μετά τό καμπανάκι)

Πανέμορφη Ὀρθοδοξία, Αἱματοστόλιστη Νίκη τοῦ Χριστοῦ!Ποτέ - ποτέ νά μή σέ ἀρνηθοῦμε οἱ Ἀνάξιοι! Ἀλλά ἄν τό καλέσουν οἱ περιστάσεις καί οἱ καιροί, ἀξίωσέ μας Ω φίλη διά Σε νά χύσουμε καί τήν τελευταῖα ρανίδα τοῦ Αἵματός μας! Ἀμήν.


Η Ορθοδοξία μας δεν είναι μουσείο και ένα παρελθόν.

Αλλά Ζωή και Ακτινοβολία και Δημιούργημα!

Είναι η Μεγάλη Ιδέα του Έθνους μας!

Είναι η Χρυσή Ελπίδα της Σωτηρίας μας.

Είναι το Καύχημα μας εν Χριστώ!

Ὁ Ἅδης κάτω στένων βόα:Κατελήθη μου ἡ ἐξουσία!Λάμπρος Σκόντζος



Ο ΑΔΗΣ ΚΑΤΩ ΣΤΕΝΩΝ ΒΟΑ: ΚΑΤΕΛΗΘΗ ΜΟΥ Η ΕΞΟΥΣΙΑ! 

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ θεολόγου - καθηγητού 

Το Άγιο και Μεγάλο Σάββατο είναι μια ξεχωριστή ημέρα για την Εκκλησία μας. Τιμάμε κατ’ αυτή τη θεόσωμη ταφή και την εις Άδου κάθοδο του Κυρίου και Θεού μας Ιησού Χριστού. Την οδύνη μας για τα σωτήρια παθήματα του Λυτρωτή μας διαδέχεται η θλίψη, η σιωπή και η περισυλλογή. Με την καρδιά σφιγμένη από τη βίωση των Αγίων Παθών της Μεγάλης Παρασκευής, βιώνουμε την αγία αυτή ημέρα έναν μεγάλο θρίαμβο, το μυστήριο της μεγαλύτερης πάλης όλων των εποχών, της μάχης του Χριστού με τον Άδη. Της πάλης της ζωής με το θάνατο. Εκεί στο σκοτεινό και ανήλιο τόπο των βασάνων, στο φοβερό και αδυσώπητο δεσμωτήριο των ψυχών, στο θλιβερό μεταθανάτιο προορισμό του ανθρώπου, εκείνο το υπερευλογημένο Σάββατο ο Αρχηγός της Ζωής νίκησε το θάνατο με το δικό Του θάνατο και απάλλαξε την ανθρωπότητα από την τυραννία του Σατανά. Τον σύντριψε και κατέλυσε το σκοτεινό του βασίλειο. Για τους πιστούς του Χριστού η κυριαρχία του διαβόλου, ο θάνατος και ο Άδης αποτελούν πια εφιαλτικό παρελθόν, ένα φρικιαστικό όνειρο, το οποίο δε μπορεί να επαναληφτεί, διότι η βασιλεία του Χριστού μας είναι πια η μόνη πραγματικότητα, η ατέρμονη πορεία προς τη θέωσή μας και καμιά αντίθεη δύναμη δε μπορεί να τηνματαιώσει και να την καταλύσει! 
Ο Θεάνθρωπος Λυτρωτής μας, αφού καταδέχτηκε να υποστεί τα επώδυνα παθήματα και να θανατωθεί επάνω στο σταυρό, το πνεύμα Του, ενωμένο αδιάσπαστα με τη θεότητά Του, κατήλθε «εν τοις κατωτάτοις της γης και συνέτριψε μοχλούς αιωνίους» κατά τον ιερό υμνογράφο του Πάσχα. Κατέβηκε στον παμφάγο Άδη για να συνεχίσει και εκεί το απολυτρωτικό Του έργο. Κατέβηκε στο φοβερό εκείνο τόπο, όπου βρισκόταν τα πνεύματα όλων των ανθρώπων φυλακισμένα και διατελούντα σε αφάνταστη διαρκή τυραννία για να λύσει τα πικρά προαιώνια δεσμά τους. 

Ἅγιο Φῶς: Tό τελετουργικό τῆς μεταφορᾶς καί ἄφιξης τοῦ Ἁγίου Φωτός στήν Ἑλλάδα φέτος δέν θά θυμίζει σέ τίποτα αὐτό τῶν προηγούμενων ἐτῶν.

Μάλιστα, δεν θα πετάξει καν στο Ισραήλ ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης υφυπουργός Εξωτερικών, Κώστας Βλάσης, ο οποίος θα αναμένει την πτήση στο Ελευθέριος Βενιζέλος. Από μεριάς ελληνικής πολιτείας, το φως θα μεταφέρει στο αεροπλάνο που θα περιμένει στο αεροδρόμιο «Μπεν Γκουριόν» του Τελ Αβίβ ο γενικός πρόξενος Ιεροσολύμων, Παναγιώτης Σοφιανόπουλος, με «στεγανοποιημένες διαδικασίες». Θα το παραλάβει ο Έξαρχος του Παναγίου Τάφου, Αρχιεπίσκοπος Δαμιανός και ένας βοηθός του, που θα βρίσκονται στο αεροπλάνο.
Η άφιξη του Αγίου Φωτός στην Ελλάδα «θα περιλαμβάνει μια μικρή εκδήλωση, όπως ταιριάζει στην εποχή» σύμφωνα με τον κ. Βλάση, μ΄ένα ολιγομελές τιμητικό άγημα και μια μικρή μπάντα.
Η διαδικασία άφιξης του Αγίου Φωτός θα έχει τηλεοπτική κάλυψη, ωστόσο, φέτος, δεν θα υπάρξει διαμοιρασμός του ανά τη χώρα.

«Ἡ ὑπακοή κάνει τόν ὑποτακτικό ὅμοιο μέ ἐκεῖνον στόν ὁποῖον ὑπακούει»... ~ Ἅγιος Ἰγνάτιος Μπριαντσιανίνωφ


Οι πιστοί έχουν ευθύνη για το αν θα ακολουθήσουν τους κακούς ποιμένες. Η υπακοή δεν είναι αδιάκριτη, αλλά διακριτική...

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible