"και άφες ημίν τα οφειλήματα ημών,
ως και ημείς αφίεμεν τοις οφειλέταις ημών".
Τρία
αγαθά διακηρύττει με τα λόγια αυτά. Τους άριστους στην αρετή τους
διδάσκει μετριοφροσύνη και τους συμβουλεύει να μην υπερηφανεύονται για
τα κατορθώματά τους αλλά να φοβούνται και να τρέμουν και να μνημονεύουν
τα προηγούμενα αμαρτήματά τους όπως ο θεσπέσιος Παύλος, λέγοντας ύστερα
από τα άπειρα κατορθώματά του "ο Ιησούς Χριστός ήρθε στον κόσμο για να
σώσει τους αμαρτωλούς και πρώτος ανάμεσά τους είμαι εγώ" (Α Τιμ. α
15).
Τους άριστους λοιπόν στην αρετή τους ασφάλισε με την ταπεινοφροσύνη, λέγοντας τα λόγια αυτά.
Εκείνους
όμως που έσφαλαν ύστερα από τη χάρη του αγίου βαπτίσματος δεν τους
αφήνει να απελπίζονται για τη σωτηρία τους, αλλά τους διδάσκει να ζητούν
από το γιατρό των ψυχών τα φάρμακα της συγχώρησης. Μαζί όμως μ' αυτά ο
λόγος προϋποθέτει και διδασκαλία φιλανθρωπίας. Γιατί μας θέλει να
είμαστε ήμεροι στους ενόχους, αμνησίκακοι σ' αυτούς που σφάλουν σε μας
και με τη συγγνώμη μας σ' αυτούς να χαρίζουμε στον εαυτό μας συγγνώμη,
και εμείς οι ίδιοι πρώτα να προσφέρουμε τα μέτρα της φιλανθρωπίας.