Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015

Ἡ ἐπιμέλεια τῆς συνείδησης μας_Ἁγίου Παϊσίου_mp3


Π. Σάββας 2011-07-06_Η ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ_ΑΓ. ΠΑΪΣΙΟΥ_mp3


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 6-07-11 (Συνάξεις Καλοκαιριοῦ).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Μετάνοια


ΜΕΤΑΝΟΙΑ
(ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου)

Μετάνοια, τό δεύτερο βάπτισμα
Μέ τή χάρη τοῦ Θεοῦ θά μιλήσουμε περί ἐξομολόγησης καί μετάνοιας. Ἡ ἐξομολόγηση εἶναι ἡ κορύφωση τῆς μετάνοιας. Μετάνοια εἶναι μία διαδικασία ζωῆς, μία συνεχής δηλαδή κατάσταση, πού βιώνει ὁ χριστιανός καί εἶναι ἕνας τρόπος, ἤ μᾶλλον, ὁ τρόπος τῆς θεραπείας.
Ὁ ἄνθρωπος θεραπεύεται στήν Ἐκκλησία μέ τό βάπτισμα. Δυστυχῶς, ὅμως, τό Ἅγιο Βάπτισμα τό μολύνουμε. Δέν κρατᾶμε τήν καθαρότητα πού μᾶς δίνει ἡ Ἐκκλησία, ἀπό τή στιγμή πού βγαίνουμε ἀπό τήν κολυμπήθρα καί μετά, λόγω τῶν ἁμαρτιῶν πού κάνουμε. Γι’ αὐτό τό λόγο, χρειάζεται τό δεύτερο βάπτισμα, τό ὁποῖο ἀκριβῶς εἶναι αὐτή ἡ μετάνοια. Τότε πάλι μπορεῖ ὁ ἄνθρωπος νά θεραπευτεῖ.
Ἡ μετάνοια εἶναι καρπός τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Δέν εἶναι κάτι, δηλαδή, πού τό κάνουμε μόνο ἐμεῖς -χρειάζεται νά κάνουμε κι ἐμεῖς- ἀλλά χρειάζεται καί ἡ ἐνίσχυση καί ἡ χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Αὐτή ἡ μετάνοια λειτουργεῖ σάν μία φωτιά, σάν μία καθαρτική φωτιά, ἡ ὁποία κατακαίει τίς ἁμαρτίες μέσα στήν καρδιά τοῦ ἀνθρώπου καί ἔτσι ὁ ἄνθρωπος μέ τό πένθος τῆς μετάνοιας καθαρίζεται, θεραπεύεται. Εἶναι σάν τό χρυσάφι, τό ὁποῖο ἔχει σκουριές καί γιά νά τό καθαρίσουμε τό βάζουμε μέσα σέ ἕναν κλίβανο μέ φωτιά, ὅποτε ὅλα τά ὀξείδια καίγονται καί μένει καθαρό τό χρυσάφι. Ἔτσι καί ὁ ἄνθρωπος, ὁ ὁποῖος μετανοεῖ, μπαίνει σ' αὐτήν τήν καθαρτική φωτιά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καί γίνεται λαμπρότερος καί ἀπό τό χρυσάφι.

Ἐπεῖγον! Ἡ διαβούλευση γιὰ τὴν κάρτα τοῦ πολίτη ξεκίνησε!


Ἐπεῖγον! Ἡ διαβούλευση γιὰ τὴν κάρτα τοῦ πολίτη ἤδη ξεκίνησε καὶ θὰ διαρκέσει ὡς τὴν 24η Μαρτίου 2015, 14:00. Εἶναι ἀπαραίτητο νὰ ἐκφράσουμε μαζικὰ τὶς ἐπιφυλάξεις μας ὥστε οἱ ὑπεύθυνοι τς διαβούλευσης νὰ ἀντιληφθοῦν ὅτι τὸ σχεδιαζόμενο μέτρο ἔρχεται σὲ πλήρη ἀντιδιαστολὴ πρὸς τὰ Πιστεύω καὶ τὶς ἀρχὲς τῶν Ἑλλήνων. Στὸ χέρι μας (κυριολεκτικὰ) καὶ στὴν καρδιὰ μας ἐναπόκειται νὰ δωθεῖ μαζικὰ ἀπὸ ὅλους μας μία μικρὴ ὁμολογία πίστεως ποὺ θὰ κλονίσει τὰ σχέδια τῶν ἐχθρῶν του Γένους μας.

Ἀφῆστε τὸ σχόλιό σας γιὰ τὸ ἐπίμαχο ἄρθρο 16 ἐδῶ: http://www.opengov.gr/ypes/?p=2559.

Ἡ ὑλοποίηση τῆς κάρτας τοῦ πολίτη δὲν θὰ περάση ἀπὸ τὴν Ἑλληνικὴ Βουλή

Καμία ἔκπληξη δὲν μᾶς προκαλεῖ τὸ γενικό, ἀόριστο καὶ μοναδικὸ ἄρθρο 16, ποὺ ἀναφέρεται στὴ θέσπιση τῆς κάρτας τοῦ Πολίτη, τοῦ νομοσχεδίου τοῦ Ὑπουργείου Διοικητικῆς Μεταρρύθμισης.

Μετάνοια καί γενική ἐξομολόγηση_mp3


Π. Σάββας 2011-06-20_ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΚΑΙ ΠΩΣ Η ΓΕΝΙΚΗ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΘΕΡΑΠΕΥΕΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΑΣ_ΑΓ. ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ & ΑΓ. ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ_mp3


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 20-06-2011 (Συνάξεις Καλοκαιριοῦ ).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Ἡ Θεία Λειτουργία


ΣΤΑΡΕΤΣ ΣΑΜΨΩΝ
ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥ ΤΕΚΝΑ
 
7. Η Θεία Λειτουργία

1. Την ώρα πού η θεία λειτουργία τελείται στην γη, στο Ναό, τελείται και μια άλλη λειτουργία στον Ουρανό.
Αυτό το έδειξε ο Θεός σε έναν άνθρωπο σε κάποιο μοναστήρι.
Είχε διακόνημα να καθαρίζει τον πρόναο του καθολικού της Μονής. Ένας άλλος νεαρός μοναχός σκούπιζε τον χώρο από την Ωραία Πύλη μέχρι την πύλη της Εκκλησίας. Την ίδια ώρα γινόταν η λειτουργία. Προσευχόταν λοιπόν για τον εαυτό του, όπως μπορούσε, με την απλότητα της καρδιάς του. Ξαφνικά στρέφει το βλέμμα του προς τα άνω και βλέπει τον ουρανό ανοιχτό και μια Αγία Τράπεζα. Μπροστά στην Αγία αυτή Τράπεζα ήσαν τρεις αρχιερείς γονατιστοί. Παράπλευρα έστεκε μια χορωδία με απερίγραπτη ομορφιά. Γινόταν η θεία λειτουργία. Ολόκληρη. Την τελούσαν άγιοι ιεράρχες. Ιεράρχες σαν τους Βασίλειο, Γρηγόριο και Ιωάννη, σαν τους Αθανάσιο και Κύριλλο, τους οικουμενικούς διδασκάλους.
Έστάθη ο μοναχός περισσότερο από μισή ώρα ακίνητος και έβλεπε. Σαν να είχε μαρμαρώσει!

Κι ὅμως ἀγάπη σέ κρύο ἀνθρωποκτόνο

ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ 3
«Δύσκολα μπορεί κανείς να μείνει ανεπηρέαστος από τη γνήσια αγάπη, όσο σκληρός και να είναι». Με αυτά τα λόγια αναφέρεται ο Σεβ. Μητροπολίτης, κ.κ. Νεκτάριος Αντωνόπουλος, σε κάποιο περιστατικό της ζωής του Αγίου Λουκά του Ιατρού, κατά το οποίο ο Άγιος έμπρακτα έδειξε αγάπη σε κάποιον συγκρατούμενο του, η οποία αναγνωρίστηκε ανέλπιστα από κάποιον «σκληρό» της φυλακής, έναν «αρχηγό» σεσημασμένο.
Αυτό το περιστατικό αποθησαυρίζεται στο βραβευμένο βιβλίο του Σεβ. Μητροπολίτου, κ.κ. Νεκταρίου Αντωνόπουλου, με τίτλο «ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΛΟΥΚΑΣ, Ένας άγιος ποιμένας και γιατρός χειρουργός (1877-1961)» των Εκδόσεων Ακρίτας.
Μέσα σε άθλιες συνθήκες και το κρύο να τρίβει το κόκκαλο στις φυλακές Ταγκάνκα της Μόσχας, ο Άγιος έκανε αγάπη και είπε να δώσει το παλτό του σε κάποιον συγκρατούμενο του, τον οποίον παρατήρησε σε κάποιον πλημμυρισμένο θάλαμο. Ο κρατούμενος στεκόταν όρθιος, με το νερό να φτάνει στον αστράγαλο κι εκείνος να τρέμει από το κρύο.

Ἀρχιμ. Κύριλλος Κωστόπουλος, Oἱ Ἱεροί Κανόνες καί ἡ ἐποχή μας

Oι Ιεροί Κανόνες και η εποχή μας
 
Του Αρχ. Κυρίλλου Κωστοπούλου, Ιεροκήρυκος Ι. Μ. Πατρών, Δρος Θεολογίας
 
Στην Ορθόδοξη Εκκλησία – η οποία είναι το Μυστικό Σώμα του Θεανθρώπου Κυρίου, «υπέρ του σώματος αυτού (του Χριστού) ο εστίν η εκκλησία» (Κολ. 1, 25) – και την Θεολογία της συνυπάρχουν και συμπορεύονται η ποιμαντική και η σωτηριολογία.
Η πορεία της Εκκλησίας χαράσσεται σύμφωνα με την Αγία Γραφή και την ιερά Παράδοση. Στον χώρο της ιεράς Παραδόσεως που είναι η Πατερική διδασκαλία ενυπάρχουν και οι ιεροί κανόνες, οι οποίοι συνιστούν και αυτοί ερμηνεία της Αγίας Γραφής, ομού μετά της όλης ερμηνείας αυτής.
Συγκεκριμένα οι ιεροί κανόνες αποτελούν ποιμαντικά κείμενα, τα οποία αφορούν στην ρύθμιση προβλημάτων του Θεανθρωπίνου οργανισμού, της Εκκλησίας και στην ορθή καθοδήγηση των μελών της.
Υπήρχε, βεβαίως, και κατά την προχριστιανική περίοδο το Jus Sacrum (το Ιερό Δίκαιο), το οποίο αποτελούσε ένα μέρος του Jus Publicum (του Δημοσίου Δικαίου). Στους Εβραίους το Jus Publicum ταυτιζόταν με το Jus Sacrum. Ωστόσο, το Κανονικό Δίκαιο είναι Δίκαιο ίδιον της Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Ἡ γνώση καί ἡ παρακολούθηση τοῦ ἑαυτοῦ μας_Ἁγίου Παϊσίου_mp3


Π. Σάββας 2011-07-07_Η ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΑΙ Η ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΜΑΣ_ἉΓ. ΠΑΪΣΙΟΥ_mp3


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 7-07-2011 (Συνάξεις Καλοκαιριοῦ)
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Γέροντας Ἐφραίμ: “Πρέπει νά τρέξουμε πρίν εἶναι ἀργά!”

57921a08436388a249b7ece5e2be9f9c_XL
Το εμπόδιο για να φθάσουμε στο εξομολογητήρι, είναι η υπερηφάνεια και ο εγωισμός. Πώς θα πω τα αμαρτήματά μου;
Πιάνει τον άνθρωπο μια ντροπή, αλλά την ντροπή αυτή πρέπει να την έχουμε όταν πρόκειται να αμαρτήσουμε. Τότε θα μας φυλάξη για να μην κάνουμε αμαρτίες.
Όταν όμως πρόκειται να φθάσουμε στην μεγάλη αυτή σωτηρία, πρέπει να τρέξουμε αμέσως.
Όταν αντιληφθούμε ότι έχουμε την αρρώστια του καρκίνου και μάθουμε ότι κάποιος γιατρός είναι στον Βόρειο Πόλο, αμέσως θα δώσουμε τα πάντα, θα εξοικονομήσουμε τα χρειώδη και θα σηκωθούμε να πάμε, να θεραπευθούμε από τη νόσο αυτή του σώματος. Δεν φειδόμεθα μήτε κόπους, μήτε μόχθους, μήτε οικονομικά, μήτε τίποτα. τα αφήνουμε όλα και τρέχουμε. Ταπεινώνεται η ψυχή μας, προκειμένου να γίνουμε καλά.

Ἡ μετάνοια καί ἡ ἐξομολόγηση σώζει_Ἁγ. Κυρίλλου_Κατηχήσεις_mp3


Π. Σάββας 2011-03-26_Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΚΑΙ Η ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΩΖΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ_ΑΓ. ΚΥΡΙΛΛΟΥ_2η ΚΑΤΗΧΗΣΗ_4ο ΜΕΡΟΣ & 3η ΚΑΤΗΧΗΣΗ_1ο ΜΕΡΟΣ_mp3


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 26-03-11 (Συνάξεις Ἀνδρῶν στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ι. Ν. Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης)..
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)
Προηγούμενη ἀντίστοιχη ὁμιλία στίς Κατηχήσεις τοῦ Ἁγίου Κυρίλλου: 
Ἡ λειτουργία τῆς συνείδησης στόν ἄνθρωπο καί ἡ μετάνοια (Ἁγίου Κυρίλλου, Κατηχήσεις)(mp3)

Οὐσιαστικό θεμέλιο τοῦ γάμου ἡ ἁγνότητα τῶν συζύγων

Εικόνα
Η εγκράτεια από τα σαρκικά πάθη είναι η φυσική κατάσταση, ενώ αντίθετα η πτώση στις σαρκικές αμαρτίες είναι στην πραγματικότητα κάτι το αφύσικο. Σήμερα όμως έχει τόσο πολύ παραπλανηθεί ο κόσμος ώστε θεωρεί το φως σαν σκότος και το σκότος σαν φως. Χαρακτηρίζει τους εγκρατείς και σώφρονες «καθυστερημένους» και «οπισθοδρομικούς», ενώ αυτούς που κυλίονται στο βούρκο των σαρκικών ηδονών, τους θεωρεί... προοδευτικούς! Τους θαυμάζει και τους εκθειάζει! Ήλθε η εποχή, που αναφέρει ο Μέγας Αντώνιος, ότι θα βλέπουν αυτοί που είναι άφρονες εκείνους που σωφρονούν και θα τους θεωρούν σαν παράφρονες, μη μπορώντας να διακρίνουν ότι στην πραγματικότητα παράφρονες είναι οι ίδιοι!
Κανένας άνθρωπος, είτε άνδρας, είτε γυναίκα, ποτέ του δεν μετάνιωσε που, τηρώντας την εντολή του Χριστού, διατήρησε τον εαυτό του σε σωφροσύνη και παρθενία μέχρι την ημέρα του γάμου του, και στη συνέχεια, σε σωφροσύνη και πιστότητα στον (ή στη) νόμιμο σύζυγό του μέσα στον γάμο του. Έχουν οπωσδήποτε πλούσια την ευλογία του Θεού όσοι τηρούν αυτά! Αντίθετα, εκείνοι,
που δεν τα τηρούν αυτά, πολύ ζημιώνονται.

Ἐρώτηση: Πάτερ Ραφαήλ Νόικα, πῶς βλέπετε τίς ρουμανικές μεταφράσεις τῆς Ἁγίας Γραφῆς καί τῶν λειτουργικῶν βιβλίων;

Ερώτηση: Πώς βλέπετε τις ρουμανικές μεταφράσεις της αγίας Γραφής και των λειτουργικών βιβλίων;
Απάντηση: Θα έπρεπε, οπωσδήποτε, να ξαναγίνουν από την αρχή. Ομολογώ πως είναι φρίκη! Αφού γνώρισα την Ορθόδοξη Εκκλησία στην ελληνική γλώσσα και σε σλαβονική μετάφραση, τώρα που επέστρεψα στην πατρίδα μας και ξαναμιλάω τη γλώσσα μας, σας εξομολογούμαι ότι πονάω υπερβολικά με ό,τι αντιμετωπίζω. Δεν γνωρίζω όμως, αν στη χρονική αυτή στιγμή θα μπορούσε να γίνει κάτι. Η σωστή μετάφραση απαιτεί ενάρετη ζωή με λειτουργικές προϋποθέσεις. Δεν μπορείς μόνο με το λεξικό, να κοιτάζεις στα ελληνικά και να μεταφράζεις στα ρουμανικά. Χρειάζεται να έχεις βιώματα στα ελληνικά, να σκέφτεσαι και να μιλάς ελληνικά και, καλό θα ήταν, και στα σλαβονικά. Διότι η σλαβονική εκκλησιαστική γλώσσα είναι μία ακριβής μετάφραση της ελληνικής γλώσσας, αλλά δεν τη δημιούργησαν Σλάβοι. 

Γιατί ὁ Χριστός πολλές φορές αὐτοαποκαλεῖται «Υἱός ἀνθρώπου»;



Σ’ ένα όραμα ο Δανιήλ είδε ένα πρόσωπο που «πάνω στα νέφη του ουρανού ως Υιός ανθρώπου ερχόταν και έως του παλαιού των ημερών έφθασε και ενώπιον αυτού οδηγήθηκε…» (Δανιήλ 7,13). Αυτός ο τίτλος του Μεσσία σημαίνει την ενσάρκωση του Θεού. Είπε χαρακτηριστικά ο Χριστός στο Νικόδημο: «κανένας δεν ανέβηκε στον ουρανό, παρά εκείνος που κατέβηκε  από τον ουρανό, ο Υιός του ανθρώπου, ο οποίος είναι στον ουρανό» (Ιωάν. 3,13).
Όταν ο Πέτρος ομολόγησε ότι ο Χριστός είναι ο Μεσσίας, ο Υιός του Θεού, ο Χριστός παράγγειλε αυστηρά σε όλους τους μαθητές Του να μη το πουν αυτό σε κανένα (Ματθ. 16,20), για να μην αντιδράσουν πρόωρα οι διεφθαρμένοι θρησκευτικοί αρχηγοί των Ιουδαίων και ο λαός κάνει καμία απερίσκεπτη επαναστατική ενέργεια.
Με τον τίτλο «Υιός του ανθρώπου» ο Χριστός έκρυβε τη θεότητά Του.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible