Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Κυριακή 2 Απριλίου 2023

Τό ἄπειρο ὕψος τῆς δόξας στό ὁποῖο μᾶς ἀνέβασε ὁ ἐνανθρωπήσας Κύριος Β'-Οἱ μέγιστες εὐεργεσίες τοῦ ἐνανθρωπήσαντος Κυρίου πρός τήν ἀνθρώπινη φύση Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου-Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

ΚΗΡΥΓΜΑ_Το άπειρο ύψος της δόξας στο οποίο μας ανέβασε ο ενανθρωπήσας Κύριος Β'-Οι μέγιστες ευεργεσίες του ενανθρωπήσαντος Κυρίου προς την ανθρώπινη φύση (Β' μέρος 19ης μελέτης), Αγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου- Πνευματικά γυμνάσματα, 2-4-2023, Αρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Σύναξη-Ὁμιλία Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

α)Ἡ Ὁσία Μαρία ὡς πρότυπο μετανοίας, β)Τά σύγχρονα θύματα τοῦ ἀρχεκάκου ὄφεως, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

Τό ἄπειρο βάθος τῆς κακίας ἀπό ὅπου μᾶς ἔβγαλε ὁ ἐνανθρωπήσας Κύριος Α'-Οἱ μέγιστες εὐεργεσίες τοῦ ἐνανθρωπήσαντος Κυρίου πρός τήν ἀνθρώπινη φύση Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_Το άπειρο βάθος της κακίας από όπου μας έβγαλε ο ενανθρωπήσας Κύριος Α'-Οι μέγιστες ευεργεσίες του ενανθρωπήσαντος Κυρίου προς την ανθρώπινη φύση (Α' μέρος 19ης μελέτης), Αγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου- Πνευματικά γυμνάσματα, 1-4-2023, Αρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ἐμφάνιση τοῦ Ἁγίου Παϊσίου, τοῦ Γέροντος Ἰσαάκ τοῦ Λιβανέζου, τοῦ Γέροντος Γρηγορίου Παπασωτηρίου καί τοῦ Γέροντος Ἐφραίμ τῆς Ἀριζόνας σέ διασωληνωμένο!

Από το 37ο λεπτό και έπειτα ο κ. Θεολόγης, που ανθρωπίνως δεν είχε ελπίδα επιβίωσης, διηγείται το πώς βίωσε την εμφάνιση του Οσίου Παϊσίου και άλλων φωτισμένων Αγίων Γερόντων κατά τις δύσκολες στιγμές που πέρασε στις εντατικές των νοσοκομείων…

Τελικά, θαυμαστώ τω τρόπω, επανήλθε αφήνοντας άφωνη την ιατρική κοινότητα.

Την εκπομπή παρουσιάσε ο π. Νικόλαος από το Μεσημέρι Θεσσαλονίκης.

https://enromiosini.gr/optikoakoustiko-yliko/i-emfanisi-toy-agioy/ 

Σύν Θεῷ:Οἱ ἱερές ἀκολουθίες καί οἱ ὁμιλίες μας στό νέο μας κανάλι

Σύν Θεῷ, γιά τήν ἀκρόαση τῶν ἀκολουθιῶν καί  τῶν νέων ὁμιλιῶν μας, κάνετε ἐγγραφή στό νέο μας κανάλι

ΥΠΕΝΘΥΜΗΣΗ: Σύν Θεῷ πρός τό παρόν ἡ μετάδοση τῶν ἱερῶν ἀκολουθιῶν, ὅπως καί τῶν ἀκολουθιῶν τῆς Μ. Ἑβδομάδος καί τῆς Διακαινήσιμου Ἑβδομάδος, θα γίνονται  ἀπό τό κανάλι μας  Κύριος Ίησοῦς Χριστός 2.

Ἄν θέλετε μπορεῖτε νά κάνετε ἐγγραφή πατώντας καί τό καμπανάκι γιά *ὅλες* τίς εἰδοποιήσεις. 

Γιά τό κανάλι Κὐριος Ἰησοῦς *2* ὁ σύνδεσμος γιά ἐγγραφή https://www.youtube.com/channel/UC8AGAhZvkGYVH-hOSmaQtHw?sub_confirmation=1

Ἀσκητές μέσα στόν κόσμο Γ’: Μυροφόρα Εὐθυμίου

Ἡ μακαριστή Μυροφόρα, ἡ γνωστή στήν κωμόπολη τῆς Ἀραδίππου ὡς ἡ «γιαγιά ἡ Φορού», γεννήθηκε στίς 2 Νοεμβρίου τό 1929 στήν Ἀραδίππου. Κρατοῦσε τήν καταγωγή της ἀπό τό γένος Κουντουρῆ. Ἦταν δευτερότοκη ἀπό τό σύνολο τεσσάρων παιδιῶν. Πῆγε μέχρι τήν Β΄ Δημοτικοῦ καί οἱ γονεῖς της τήν κράτησαν μετά στό σπίτι γιά νά βοηθᾶ στίς δουλειές τοῦ σπιτιοῦ. Ἦταν μικροκαμωμένη καί πολύ εὐκίνητη.Στά 18 της ἀρραβωνιάζεται τόν Σάββα Εὐθυμίου, κατά ὀκτώ χρόνια μεγαλύτερό της. Τόν Σάββα τόν εἶχε φέρει στό σπίτι της ὁ σύγαμπρός του γιά νά τούς βοηθήση στό ἁλώνισμα. Ὅλοι ἐκτίμησαν τήν τιμιότητα καί τήν ἐνεργητικότητα τοῦ Σάββα καί σκέφτηκαν νά τοῦ δώσουν τήν Μυροφόρα γιά νύφη καί νά τόν κάνουν γαμπρό τους.

Ὁ Σάββας κατήγετο ἀπό ἱερατική οἰκογένεια. Ὁ παππούς του ἦταν ὁ παπα-Χαράλαμπος, ὁ γέρος ἱερέας τοῦ χωριοῦ, πολύ αὐστηρῶν ἀρχῶν. Ἐπειδή ὁ πατέρας τους ἔλειπε γιά μεγάλα χρονικά διαστήματα ἀπό τό χωριό, ὁ Σάββας καί ὁ ἀδελφός του μεγάλωναν μέ τόν παπποῦ ἱερέα. Ὁ παπποῦς τούς ἔμαθε νά εἶναι φιλακόλουθοι καί νά διαβάζουν ἐκκλησιαστικά βιβλία καί νά εἶναι συνέχεια μαζί του στήν Ἐκκλησία. Νά νηστεύουν καί νά εἶναι σέ ὅλα τύπος καί ὑπογραμμός. Τόσο αὐστηρός ἦταν ὁ παπποῦς, πού μία ἡμέρα στό σχολεῖο κάτι ἔκαναν, καί ὁ δάσκαλος τούς εἶπε ὅτι θά τό πῆ στόν παπποῦ τους, καί αὐτά παρακαλοῦσαν τόν δάσκαλο νά τά τιμωρήση αὐτός καί νά μήν τό πῆ στόν παπποῦ, γιατί ἤξεραν ὅτι ἡ τιμωρία θά ἦταν χειρότερη.


Ὁ Σάββας, ὁ ὁποῖος ζεῖ μέχρι σήμερα καί εἶναι 97 χρονῶν, δέν ἦταν μόνο ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ, ἀλλά καί πολύ καλός, λογικός, μετρημένος ἄνθρωπος. Ἀπό τήν ἀρχή ἡ Μυροφόρα ἔνοιωσε ἀγάπη καί ἐλευθερία. Ἐλευθερώθηκε, γιατί στό πατρικό της δούλευε καί ζοῦσε σάν σκλάβα. Ὁ Σάββας ἄρχισε νά τῆς μιλάει γιά τόν Χριστό, γιά τήν Ἐκκλησία, γιά ὅσα ἤξερε, ἀλλά καί διάβαζε γιά τόν Θεό, καί ἡ μακαριστή Μυροφόρα τά ρουφοῦσε σά νέκταρ. Φαίνεται στό πατρικό της σπίτι δέν εἶχαν καί ἰδιαίτερη σχέση μέ τήν Ἐκκλησία, ἀλλά ἡ Μυροφόρα ἦταν «γῆ ἀγαθή». Ἐπιθύμησε πολύ νά μάθη νά γράφη καί νά διαβάζη. Ὁ σύζυγός της, γιά τά δεδομένα τῆς ἐποχῆς, ἦταν μορφωμένος, εἶχε τελειώσει τό Δημοτικό σχολεῖο. Ὁ μικρός της ἀδελφός πήγαινε τά βράδια στόν σύζυγό της καί τόν βοηθοῦσε στά μαθήματά του. Ἔτσι βρῆκε τήν εὐκαιρία καί αὐτή μαζί μέ τόν ἀδελφό της νά μάθη νά διαβάζη καί νά γράφη. Ὅταν ἡ ἀδελφή της πῆγε στήν Ἀγγλία, ἡ ἐπιθυμία της ἦταν πιό σφοδρή στό νά γράφη καί νά διαβάζη, γιατί ἤθελε νά στέλνη γράμματα. Στό τέλος τά κατάφερε.

Συμπλοκές στό Κίεβο: Οἱ Οὐκρανοί διώχνουν τούς μοναχούς τῆς Λαύρας τῶν Σπηλαίων


Συμπλοκές στο Κίεβο: Οι Ουκρανοί διώχνουν τους μοναχούς ιστορικής Μονής!

Επειδή υπάγεται στο Πατριαρχείο της Μόσχας και κατά τον Ζελένσκι είναι γεμάτη... κατασκόπους!

Μέχρι τις 29 Μαρτίου είχαν δώσει προθεσμία οι Ουκρανοί στους μοναχούς της ιστορικής Μονής Λαύρα των Σπηλαίων στο Κίεβο, για να την εγκαταλείψουν. Με την ουκρανική κυβέρνηση να καταγγέλλει τη μονή ότι… παραβίασε τις συμβατικές υποχρεώσεις της!

Άλλωστε ο ίδιος ο Ζελένσκι έχει καταγγείλει επανειλημμένα ότι η μη αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας είναι γεμάτη… κατάσκοπους, επειδή υπάγεται στο Πατριαρχείο της Μόσχας. Ενώ τον Νοέμβριο, η ουκρανική υπηρεσία αντικατασκοπείας μπούκαρε για έρευνες στο μοναστήρι, που είναι και ο τόπος κατοικίας του προκαθημένου της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, τον οποίο χαρακτήρισε ύποπτο για σχέσεις με τη Ρωσία.

Στην Ουκρανία βρίσκονται ορισμένα από τα κυριότερα μοναστήρια της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, με τη Λαύρα των Σπηλαίων να βρίσκεται στο νότιο τμήμα της ουκρανικής πρωτεύουσας και χρονολογείται από τα μέσα του 11ου αιώνα, θεωρείται το παλαιότερο μοναστήρι στην Ουκρανία, ενώ από το 1990 έχει συμπεριληφθεί στον κατάλογο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.

Νά ἀρνηθῶ τόν Χριστό, Ἐκεῖνον πού ἀποτελεῖ τό νόημα ὅλης τῆς ζωῆς μου...Ὄχι!

Ιερομάρτυς Πέτρος (Γκρουντίνσκι)
Ηγούμενος Δαμασκηνός Ορλόφσκι

Στην πόλη Γκλούσκ της επαρχίας Μίνσκ γεννήθηκε το 1877 ο ιερομάρτυς Πέτρος. Ήταν γιος του αγρότη Θεόφιλου Γκρουντίνσκι. Μετά την επανάσταση του 1905 [1] και τα γεγονότα που επακολούθησαν, ο Πέτρος εξελέγη βουλευτής της επαρχίας Μίνσκ στην κρατική Δούμα ως εκπρόσωπος των αγροτών.
Το 1921 χειροτονήθηκε πρεσβύτερος και διορίστηκε στον Ναό του Αγίου Νικολάου του χωριού Τίμκοβιτς, κερδίζοντας σύντομα με τον ζήλο και τις αρετές του τον σεβασμό και την αγάπη των ενοριτών.
Στις 13 Ιανουαρίου του 1930 η ΓκεΠεΟυ συνέλαβε τον π. Πέτρο και τον έκλεισε στις φυλακές της πόλης Σλουτσκ με την κατηγορία ότι είχε «σχέσεις με πρώην κρατικούς υπαλλήλους και μ’ αυτούς ασκούσε αντισοβιετική προπαγάνδα». Ενώ ήταν φυλακισμένος, οι μαχητικοί άθεοι του χωριού Τίμκοβιτς σε συνέλευσή τους αποφάσισαν «να εξοντώσουν μαζί με τους κουλάκους [2] και τον παπα-Γκρουντίνσκι για την αντισοβιετική του δραστηριότητα».
Η πρεσβυτέρα του π. Πέτρου Ειρήνη του έστειλε ένα γράμμα στη φυλακή, όπου μεταξύ άλλων του έγραφε:
«Σε παρακαλώ…, αν με αγαπάς, απαρνήσου τα πιστεύματά σου, που κανέναν δεν ωφελούν. Επανειλημμένα σε παρακάλεσα γι’ αυτό και στο παρελθόν. Θυμήσου, τα οκτώ τελευταία χρόνια, πόσους καβγάδες κάναμε, σχεδόν κάθε μέρα, για τη θρησκεία! Τσάκιζα την ψυχή μου για χάρη σου και φορούσα τη μάσκα της πιστής από αφοσίωση σ’ εσένα. Τώρα, όμως, δέν έχω πια δυνάμεις. Κουράστηκα. Δεν πιστεύω σε τίποτα. Για τελευταία φορά σε ρωτώ: Τι προτιμάς, εμένα, που υπάρχω, ή την ανύπαρκτη ιδεοληψία σου; Αν συμφωνήσεις μαζί μου, θα σε ακολουθήσω ως την άκρη του κόσμου, χωρίς να φοβηθώ τις δυσκολίες. Αλλά ανατριχιάζω στη σκέψη και μόνο ότι θα συνεχίσω να είμαι παπαδιά. Δεν μπορώ. Απάντησέ μου τι να κάνω.»
Απαντώντας της ο π. Πέτρος, της έγραψε:

Οἱ θεατρίνοι τῶν συμπροσευχῶν

Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση


Οἱ οἰκουμενιστὲς συχνὰ συμπροσεύχονται μὲ αἱρετικούς καὶ ἀλλόθρησκους, προκειμένου νὰ ἐπιτευχθεῖ ἡ ἕνωση τῶν «ἐκκλησιῶν», ἡ εἰρήνη τοῦ σύμπαντος κόσμου, ἡ προστασία τοῦ περιβάλλοντος, ἀλλὰ καὶ ἡ προσέγγιση τῶν θρησκειῶν, γιὰ κοσμικοὺς καὶ πολιτικοὺς σκοπούς.

Αὐτοὶ ποὺ συμμετέχουν στὶς συμπροσευχὲς εἶναι τέλειοι θεατρίνοι καὶ δὲν πιστεύουν στὴ δύναμη τῆς προσευχῆς. Γι’ αὐτὸ καὶ δὲν εἰσακούονται οἱ προσευχές τους. Εἶναι θεατρικὲς παραστάσεις γιὰ …τὸν ἀνυποψίαστο λαό.

Εἶναι προκλητικὸ καὶ ἀδιανόητο νὰ προσεύχονται Ὀρθόδοξοι μὲ τοὺς αἱρετικοὺς παπικοὺς καὶ προτεστάντες. Ἡ ὀρθὴ πίστη εἶναι ἡ ἀναγκαία προϋπόθεση γιὰ κοινὴ προσευχὴ . Οἱ αἱρετικοὶ ποὺ ἔχουν νοθεύσει καὶ διαστρεβλώσει τὴν χριστιανικὴ πίστη, πῶς νὰ προσευχηθοῦν μὲ τοὺς Ὀρθόδοξους; Πῶς νὰ γεφυρωθεῖ τὸ χάσμα πού ὑπάρχει ἀνάμεσά μας; Οἱ ἱεροὶ κανόνες ἀπαγορεύουν τὶς συμπροσευχὲς μὲ τοὺς αἱρετικούς, ὅπως γενικὰ καὶ τὶς στενὲς κοινωνικὲς σχέσεις. Μιλοῦν γιὰ ἀφορισμὸ σὲ λαϊκοὺς καὶ γιὰ καθαίρεση σὲ κληρικούς.

Οἱ συμπροσευχὲς γίνονται πάντα μπροστὰ στὶς στημένες τηλεοπτικὲς κάμερες, γιὰ νὰ εἶναι «ἀποτελεσματικές». Σκο­πὸς εἶναι νὰ προβληθοῦν οἱ θεατρίνοι καὶ νὰ σχολιασθοῦν. Νὰ ἐμφανισθοῦν ὅτι ἐπικαλοῦνται τὸ Θεό, καὶ ἀποκτοῦν οἱ ἴδιοι δύναμη γιὰ νὰ συμβάλλουν καὶ αὐτοί, ὅπως οἱ πολιτικοί, στὴ λύση τῶν προβλημάτων τοῦ κόσμου!

Οἱ οἰκουμενιστὲς περιφρονοῦν τοὺς ἱεροὺς κανόνες μὲ ἀδικαιολόγητη τόλμη, γεγονὸς ποὺ ἀποκαλύπτει ὅτι οἱ συγκεκριμένοι αὐτοὶ μεγαλόσχημοι κληρικοὶ δὲν θεωροῦν τὴν Ἐκκλησία ὡς κιβωτὸ τῆς σωτηρίας, ἀλλὰ ὡς χῶρο ἱκανοποίησης τῆς φιλοδοξίας τους, ἡ ὁποία, ὅπως γνωρίζει κάθε χριστιανός, εἶναι μεγάλο πάθος καὶ ἐπηρεάζει ὅλες τὶς παραδοσιακὲς λατρευτικὲς ἐκδηλώσεις. Ἡ προσευχὴ δὲν γίνεται πιὸ δυνατή, ὅταν καταντᾶ συμπροσ­ευχὴ μὲ αἱρετικοὺς καὶ φυσικὰ δὲν εἶναι θεοπειθής. Δὲν εἶναι εὐπρόσδεκτες αὐτὲς οἱ ἀπαράδεκτες κινήσεις τῶν οἰκουμενιστῶν, οἱ ὁποῖοι, χωρὶς ἴχνος φόβου Θεοῦ, προκαλοῦν καὶ συνάμα ὑποβαθμίζουν τὴν μία Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ.

Οἱ οἰκουμενιστὲς ἔχουν καὶ τοὺς «μεγάλους» θεολόγους τους, οἱ ὁποῖοι ἐπηρεάζουν τὶς « συνόδους» τους καὶ δέχονται ὡς «ἐκκλησίες» τοὺς ποικίλους αἱρετικούς, ἀρνούμενοι κάθε ἐμπόδιο ποὺ ὑπάρχει. Μὲ τὸν τρόπο αὐτὸ προχωροῦν πρὸς τὴν καταστροφή τους, ἐνῷ πιστεύουν ὅτι θὰ ἐπιλύσουν ὅλα τὰ προβλήματα τῆς οἰκουμένης!

8. Η φυσική γνώση, η πίστη και ο φόβος του Θεού, Αββά Ισαάκ Σύρου-Ασκητικα, Α κεφάλαιο αναδιατεταγμενου κειμένου μον. Δαμασκηνου, 2-4-2023, Αρχιμ. Σάββα Αγιορειτου

8. Η φυσική γνώση, η πίστη και ο φόβος του Θεού, Αββά Ισαάκ Σύρου-Ασκητικα, Α κεφάλαιο αναδιατεταγμενου κειμένου μον. Δαμασκηνου, 2-4-2023, Αρχιμ. Σάββα Αγιορειτου
https://www.youtube.com/live/s7OsHQrSgH4?feature=share

Κυριακή Ε Νηστειῶν. «Ἡ ἀξία τῆς προφητείας». Π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος


ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

με θέμα:

«Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑΣ»

[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 27-3-1988]

(Β193)

Το τέλος, αγαπητοί μου, της επιγείου ζωής και δράσεως του Κυρίου μας Ιησού Χριστού είναι κοντά. Ήδη οι εχθροί Του έχουν δείξει φανερά πια τις διαθέσεις τους τις φονικές. Και ο Κύριος γνωρίζει πλέον ποια είναι η πορεία. Εξάλλου γι' αυτήν την πορεία ήλθε εις τον κόσμον αυτόν. Την πορείαν της θυσίας.

Ο Κύριος όμως, λίγο πριν το πάθος Του, που το γνωρίζει πολύ καλά, αποκαλύπτει τα πάντα εις τους μαθητάς Του, το τι επρόκειτο να συμβεί. Δηλαδή προφητεύει το άμεσο μέλλον, που αφορά στο πρόσωπό Του. Ας δούμε όμως το ιερόν κείμενο στην απόδοσή του· σε μία του απόδοση: «Ανηφόριζαν προς τα Ιεροσόλυμα και ο Ιησούς προχωρούσε μπροστά από τους μαθητάς Του, που ήσαν γεμάτοι από δέος. Τον ακολουθούσαν, αλλά είχαν φόβο, τόσο δια τον Ιησούν, όσο και δια τον εαυτόν τους, το τι τους περίμενε στην πόλη. Τότε, εκάλεσε κοντά Του τους δώδεκα και άρχισε να τους λέγει για όσα επρόκειτο να τους συμβούν. ‘’Δηλαδή, να, τους έλεγε, αναβαίνουμε στα Ιεροσόλυμα και ο Υιός του ανθρώπου, δηλαδή Εγώ ο Μεσσίας, θα παραδοθεί στους αρχιερείς και στους γραμματείς, που θα Τον καταδικάσουν σε θάνατον και θα Τον παραδώσουν στους ειδωλολάτρας. Θα Τον περιγελάσουν, θα Τον μαστιγώσουν, θα Τον φτύσουν και θα Τον θανατώσουν. Ύστερα όμως από τρεις ημέρες, θα αναστηθεί’’».

Τίθεται όμως εύλογο το ερώτημα: Γιατί ο Κύριος αποκαλύπτει αυτό το άμεσο μέλλον; Τόσο άμεσο, που ήταν θέμα ημερών· διότι ήτο η τρίτη πρόρρησις του Κυρίου αυτή. Είχαν προηγηθεί άλλες δύο προρρήσεις του Κυρίου, προφητείες, για το ίδιο θέμα. Αυτή λοιπόν είναι η τρίτη πρόρρησις. Και είναι επί θύραις του μαρτυρίου Του. Γιατί λοιπόν ο Κύριος αποκαλύπτει αυτό το άμεσο μέλλον; Δεν θα εθορυβούντο οι μαθηταί ακούγοντάς το εκ των προτέρων; Δηλαδή τι σκοπό θα μπορούσε να εξυπηρετήσει μία τέτοια προφητεία; Κι αν ακόμη αν θέλετε, και ποια είναι η αξία μιας τέτοιας προφητείας; Αυτό το θέμα θα δούμε, αγαπητοί μου.

Ἡ εὐαγγελική περικοπή τῆς Κυριακῆς Ε Νηστειῶν. Παναγιώτης Τρεμπέλας

Η ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Ε΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ

Κατά Μάρκον, κεφ. Ι΄, εδάφια 32-45

32 ῏Ησαν δὲ ἐν τῇ ὁδῷ ἀναβαίνοντες εἰς ῾Ιεροσόλυμα· καὶ ἦν προάγων αὐτοὺς ὁ ᾿Ιησοῦς, καὶ ἐθαμβοῦντο, καὶ ἀκολουθοῦντες ἐφοβοῦντο. Καὶ παραλαβὼν πάλιν τοὺς δώδεκα ἤρξατο αὐτοῖς λέγειν τὰ μέλλοντα αὐτῷ συμβαίνειν, 33 ὅτι ἰδοὺ ἀναβαίνομεν εἰς ῾Ιεροσόλυμα καὶ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου παραδοθήσεται τοῖς ἀρχιερεῦσι καὶ γραμματεῦσι, καὶ κατακρινοῦσιν αὐτὸν θανάτῳ καὶ παραδώσουσιν αὐτὸν τοῖς ἔθνεσι, 34 καὶ ἐμπαίξουσιν αὐτῷ καὶ μαστιγώσουσιν αὐτὸν καὶ ἐμπτύσουσιν αὐτῷ καὶ ἀποκτενοῦσιν αὐτόν, καὶ τῇ τρίτῃ ἡμέρᾳ ἀναστήσεται.

35 Καὶ προσπορεύονται αὐτῷ ᾿Ιάκωβος καὶ ᾿Ιωάννης υἱοὶ Ζεβεδαίου λέγοντες· διδάσκαλε, θέλομεν ἵνα ὃ ἐὰν αἰτήσωμεν ποιήσῃς ἡμῖν. 36 Ὁ δὲ εἶπεν αὐτοῖς· τί θέλετε ποιῆσαί με ὑμῖν; 37 Οἱ δὲ εἶπον αὐτῷ· δὸς ἡμῖν ἵνα εἷς ἐκ δεξιῶν σου καὶ εἷς ἐξ εὐωνύμων σου καθίσωμεν ἐν τῇ δόξῃ σου. 38 Ὁ δὲ ᾿Ιησοῦς εἶπεν αὐτοῖς· οὐκ οἴδατε τί αἰτεῖσθε. δύνασθε πιεῖν τὸ ποτήριον ὃ ἐγὼ πίνω, καὶ τὸ βάπτισμα ὃ ἐγὼ βαπτίζομαι βαπτισθῆναι; 39 Οἱ δὲ εἶπον αὐτῷ· δυνάμεθα. Ὁ δὲ ᾿Ιησοῦς εἶπεν αὐτοῖς· τὸ μὲν ποτήριον ὃ ἐγὼ πίνω πίεσθε, καὶ τὸ βάπτισμα ὃ ἐγὼ βαπτίζομαι βαπτισθήσεσθε· 40 τὸ δὲ καθίσαι ἐκ δεξιῶν μου καὶ ἐξ εὐωνύμων οὐκ ἔστιν ἐμὸν δοῦναι, ἀλλ᾿ οἷς ἡτοίμασται.

41 Καὶ ἀκούσαντες οἱ δέκα ἤρξαντο ἀγανακτεῖν περὶ ᾿Ιακώβου καὶ ᾿Ιωάννου. 42 Ὁ δὲ ᾿Ιησοῦς προσκαλεσάμενος αὐτοὺς λέγει αὐτοῖς· οἴδατε ὅτι οἱ δοκοῦντες ἄρχειν τῶν ἐθνῶν κατακυριεύουσιν αὐτῶν καὶ οἱ μεγάλοι αὐτῶν κατεξουσιάζουσιν αὐτῶν· 43 οὐχ οὕτω δὲ ἔσται ἐν ὑμῖν, ἀλλ᾿ ὃς ἐὰν θέλῃ γενέσθαι μέγας ἐν ὑμῖν, ἔσται ὑμῶν διάκονος, 44 καὶ ὃς ἐὰν θέλῃ ὑμῶν γενέσθαι πρῶτος, ἔσται πάντων δοῦλος· 45 καὶ γὰρ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου οὐκ ἦλθε διακονηθῆναι, ἀλλὰ διακονῆσαι, καὶ δοῦναι τὴν ψυχὴν αὐτοῦ λύτρον ἀντὶ πολλῶν.

Ερμηνευτική απόδοση από τον μακαριστό Παν. Τρεμπέλα

32 Προχωρούσαν λοιπόν και ανέβαιναν τον δρόμο προς τα Ιεροσόλυμα.

Ἡ ἀποστολική περικοπή τῆς Κυριακῆς Ε Νηστειῶν. Παναγιώτης Τρεμπέλας


Η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Ε΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ

Προς Εβραίους, κεφ. Θ΄, εδάφια 11-14

11 Χριστὸς παραγενόμενος ἀρχιερεὺς τῶν μελλόντων ἀγαθῶν διὰ τῆς μείζονος καὶ τελειοτέρας σκηνῆς, οὐ χειροποιήτου, τοῦτ' ἔστιν οὐ ταύτης τῆς κτίσεως, 12 οὐδὲ δι' αἵματος τράγων καὶ μόσχων, διὰ δὲ τοῦ ἰδίου αἵματος εἰσῆλθεν ἐφάπαξ εἰς τὰ Ἅγια, αἰωνίαν λύτρωσιν εὑράμενος 13 Εἰ γὰρ τὸ αἷμα ταύρων καὶ τράγων καὶ σποδὸς δαμάλεως ῥαντίζουσα τοὺς κεκοινωμένους ἁγιάζει πρὸς τὴν τῆς σαρκὸς καθαρότητα 14 πόσῳ μᾶλλον τὸ αἷμα τοῦ Χριστοῦ, ὃς διὰ Πνεύματος αἰωνίου ἑαυτὸν προσήνεγκεν ἄμωμον τῷ Θεῷ, καθαριεῖ τὴν συνείδησιν ὑμῶν ἀπὸ νεκρῶν ἔργων εἰς τὸ λατρεύειν Θεῷ ζῶντι;

Ερμηνευτική απόδοση από τον μακαριστό Παν. Τρεμπέλα

11 Αντίθετα ο Χριστός ήλθε ως Αρχιερέας των μελλοντικών αγαθών, των αγαθών δηλαδή της Καινής Διαθήκης. Και εισήλθε στα επουράνια Άγια των Αγίων μέσα από μία ανώτερη και τελειότερη σκηνή, που δεν κατασκευάστηκε από χέρια ανθρώπων.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Ε' ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΝΗΣΤΕΙΩΝ- ΟΣΙΑΣ ΜΑΡΙΑΣ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΙΑΣ, 2-4-2023

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Ε' ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΝΗΣΤΕΙΩΝ- ΟΣΙΑΣ ΜΑΡΙΑΣ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΙΑΣ, 2-4-2023
https://www.youtube.com/live/yL4Wh7MTI5w?feature=share

Ἅπαντα Ἔργα [11 Τόμοι] τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ


Άπαντα Έργα [11 Τόμοι]
του Ἁγίου Γρηγορίου του Παλαμά
από τις εκδόσεις Έλληνες Πατέρες της Εκκλησίας,
Πατερικαί Εκδόσεις «Αγ.Γρηγόριος ο Παλαμάς», Θεσσαλονίκη

1ος εδώ Τόμος
ΛΟΓΟΙ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟΙ ΔΥΟ ΠΕΡΙ ΕΚΠΟΡΕΥΣΕΩΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
2ος εδώ Τόμος
ΛΟΓΟΙ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΗΣΥΧΑΖΟΝΤΩΝ
3ος εδώ Τόμος
ΠΡΑΓΜΑΤΕΙΑΙ ΔΟΓΜΑΤΙΚΑΙ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΑΙ
4ος εδώ Τόμος
ΕΠΙΣΤΟΛΑΙ
5ος εδώ Τόμος
ΠΡΟΣ ΑΚΙΝΔΥΝΟΝ - ΛΟΓΟΙ ΑΝΤΙΡΡΗΤΙΚΟΙ (Α΄-Γ΄)

2 Ἀπριλίου. † ΚΥΡΙΑΚΗ Ε ́ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ. «Μαρίας ὁσίας τῆς Αἰγυπτίας». Τίτου ὁσίου (θ ́ αἰ.)· Ἀμφιανοῦ καὶ Αἰδεσίου μαρτύρων (†306), Θεοδώρας παρθενομάρτυρος. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Κυριακῆς ε΄ νηστειῶν (Ἑβρ. θ΄ 11-14).

Εβρ. 9,11           Χριστὸς δὲ παραγενόμενος ἀρχιερεὺς τῶν μελλόντων ἀγαθῶν διὰ τῆς μείζονος καὶ τελειοτέρας σκηνῆς, οὐ χειροποιήτου, τοῦτ᾿ ἔστιν οὐ ταύτης τῆς κτίσεως,

Εβρ. 9,11                   Και πράγματι ο Χριστός, όταν ήλθεν ως Αρχιερεύς των αγαθών, τα οποία δια την Π. Διαθήκην ήσαν μέλλοντα, εισήλθε δια της μεγαλυτέρας και τελειοτέρας σκηνής, που δεν είχε κατασκευασθή από ανθρώπινα χέρια, δηλαδή όχι δια μέσου των υλικών κτισμάτων, αλλά με το άγιον και τίμιον σώμα δια της αειπαρθένου Μαρίας. (Αυτό το σώμα ήτο η μεγαλυτέρα και τελειοτέρα σκηνή του Θεού).

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible