Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2024

Ὁ Κύριος ὡς Ἀνάσταση ἢ πέτρα σκανδάλου, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου- Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ὁ Κύριος ὡς Ἀνάσταση ἢ πέτρα σκανδάλου, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου-Ἐορτοδρόμιο/Ἑρμηνεία στὸν κανόνα τῆς Ὑπαπαντῆς, 4-2-2024, 
Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

 

Ἐνεργεῖ ἡ χάρις στὴν αἵρεση; Πῶς ξεχωρίζουμε τὴν πλάνη ἀπὸ τὴν ἀλήθεια , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Γιὰ τοὺς ἀδελφούς μας ποὺ ζοῦν σὲ χῶρες προτεσταντικὲς & παπικές, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Ἡ πίστη στὸν Κύριο σώζει, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ πίστη στὸν Κύριο σώζει, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου-Ἐορτοδρόμιο/Ἑρμηνεία στὸν κανόνα τῆς Ὑπαπαντῆς, 4-2-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ὁ Κύριος εἶναι ὁ Δημιουργὸς ὅλων, ἡ αἰτία ὑπάρξεως των, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Ὁ Κύριος εἶναι ὁ Δημιουργὸς ὅλων, ἡ αἰτία ὑπάρξεως των, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου-Ἐορτοδρόμιο/Ἑρμηνεία στὸν κανόνα τῆς Ὑπαπαντῆς, 3-2-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ἡ ἁπλότητα, Ἁγ. Παϊσίου - Πάθη καί ἀρετές, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ἁπλότητα, Ἁγ. Παϊσίου - Πάθη καί ἀρετές, 3-2-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

«Αἰτεῖτε καὶ δοθήσεται ὑμῖν, κρούετε καὶ ἀνοιγήσεται» (Ματθ.7:7), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Ὅταν αἰσθανόμαστε ὅτι δὲν ἔχουμε δυνάμεις, πῶς μποροῦμε νὰ καταλάβουμε ἂν εἶναι τοῦ πειρασμοῦ;Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 

Γιατί οἱ σημερινοὶ ἄνθρωποι δὲν βλέπουν τὴν ἀλήθεια; Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Ἡ πίστη καί ἡ ἐλπίδα στόν Θεό, Ἁγ. Παϊσίου- Πάθη καί ἀρετές, Ἀρχιμ. Σάββα Ἀγιορείτου

Ἡ πίστη καί ἡ ἐλπίδα στόν Θεό, Ἁγ. Παϊσίου- Πάθη καί ἀρετές, 4-2-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἀγιορείτου

 

Τὸ φαινόμενο τῶν «διὰ Χριστὸν σαλῶν» , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Ὦ γενεὰ ἄπιστος ἕως πότε ἀνέξομαι ὑμῶν!, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ὦ γενεὰ ἄπιστος ἕως πότε ἀνέξομαι ὑμῶν!, 4-2-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ-ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ/ΑΓ. ΦΩΤΙΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ, 5-2-2024

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ-ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ/ΑΓ. ΦΩΤΙΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ, 5-2-2024 
https://www.youtube.com/live/-vh52bCOVL8?si=lD9ii71NwChILN0o

Ἡ θαυματουργή εἰκόνα τοῦ Τιμίου Προδρόμου στή Μονή Διονυσίου


Η θαυματουργή εικόνα του Τιμίου Προδρόμου πού βρίσκεται στο προσκυνητάρι κάτω από το αρχονταρίκι της Ιεράς ΜονήςΟσίου Διονυσίου.(Φώτο Ιούνιος 2019)

Η εικόνα αυτή βρίσκεται σε μία εσοχή σχηματιζόμενη από τα θεμέλια της Μονής και του εκει εξέχοντος βράχου ...
Εδώ ακριβώς ο Άγιος Διονύσιος και κτήτωρ της μονής,καθισμένος ψηλά απ'την Μονή στο βουνό,έβλεπε στήλη φωτός από τον ουρανό να λάμπει τον βράχο για πολλές νύχτες...

Ὦ γενεὰ ἄπιστος ἕως πότε ἀνέξομαι ὑμῶν!, 4-2-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

«Ὁ Θεῖος γνόφος καί ὁ γνόφος τῆς ἀπεκδύσεως» Ἅγιος Σιλουανός ὁ Ἀθωνίτης, π. Σωφρονίου, 35ο Μέρος. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης




Συνεχίζουμε καί σήμερα, μέ τή Χάρη τοῦ Θεοῦ, ἀπό τόν Ἅγιο. Σιλουανό. Καί ἡ σειρά σήμερα εἶναι νά ποῦμε κάτι πού ἴσως ἀκουστεῖ λίγο δύσκολο. Ἀλλά χρειάζεται νά λέμε καί κάτι δύσκολο καί νά ξεκαθαρίζουμε κάποιες ἔννοιες. Θά ἔχετε ἀκούσει γιά τόν «Θεῖο γνόφο». Τί εἶναι αὐτός ὁ Θεῖος γνόφος; Διαβάζουμε στήν Ἁγία Γραφή, ὅτι ὁ Μωυσῆς ἤτανε 40 ἡμέρες ἐπάνω στήν κορυφή τοῦ Χωρήβ καί ἐκεῖ συνομιλοῦσε μέ τόν Θεό καί ἤτανε μέσα στόν Θεῖο γνόφο, μέσα στό ἄκτιστο φῶς τοῦ Θεοῦ.

Λέει ὁ π. Σωφρόνιος, λοιπόν: «Στόν Χριστό», στήν ἀνθρώπινη φύση τοῦ Χριστοῦ, ««κατοικεῖ πᾶν τό πλήρωμα τῆς θεότητος σωματικῶς» ». Αὐτό τό παίρνει ἀπό τόν Ἀπόστολο Παῦλο, ἀπό τήν Κολοσσαεῖς ἐπιστολή του. Στόν Χριστό κατοικεῖ ὅλο τό πλήρωμα τῆς Θεότητος σωματικά. Ὀ Χριστός εἶναι δηλαδή τέλειος Θεός καί τέλειος ἄνθρωπος. «Καί ὁ Χριστός, μετά τήν ἀνάληψή Του, κάθισε στόν θρόνο Του στά δεξιά τοῦ Πατέρα, ὡς ἄνθρωπος πλέον» καί ὄχι μόνο ὡς Θεός πού ἦταν πάντα. Ὡς τέλειος Θεός καί ὡς τέλειος ἄνθρωπος τώρα ὁ Χριστός μας εἶναι στά δεξιά τοῦ Πατρός. Καί αὐτό βεβαίως μᾶς θυμίζει αὐτό πού λέει στήν Ἀποκάλυψη στό 3ο κεφάλαιο, «ὁ νικῶν, δώσω αὐτῷ καθίσαι μετ᾿ ἐμοῦ ἐν τῷ θρόνῳ μου» . Λέει ὁ Χριστός, αὐτός πού θά νικήσει στόν πνευματικό ἀγώνα, θά νικήσει τά πάθη του, ἑπομένως θά νικήσει τόν διάβολο, σ’ αὐτόν, λέει ὁ Χριστός, θά δώσω νά καθίσει μαζί Μου στόν θρόνο Μου. Δηλαδή ὅπως ὁ Ἴδιος κάθεται στόν θρόνο, στά δεξιά τοῦ Πατρός, αὐτό θά τό δώσει καί σέ κάθε χριστιανό, ἐφόσον θά ζήσει σωστά. Καί συνεχίζει στήν Ἀποκάλυψη καί λέει: «ὡς κἀγώ ἐνίκησα καί ἐκάθισα μετά τοῦ πατρός μου ἐν τῷ θρόνῳ αὐτοῦ» . Ὅπως καί Ἐγώ, λέει ὁ Χριστός, νίκησα ὡς ἄνθρωπος. Νίκησε τόν διάβολο, δέν ἁμάρτησε ποτέ, νίκησε τήν ἁμαρτία, νίκησε τήν φθορά μέ τήν ἀνάστασή Του καί νίκησε καί τόν θάνατο. «Ἐνίκησα κἀγώ καί ἐκάθισα μετά τοῦ πατρός μου ἐν τῷ θρόνῳ αὐτοῦ» . Καί κάθισα μαζί μέ τόν Πατέρα Μου στόν θρόνο Του. Αὐτό πού ἔγινε στόν Χριστό, τό ἴδιο ἔχει προοριστεῖ νά γίνει καί στόν κάθε ἄνθρωπο ὁ ὁποῖος, ὅπως εἴπαμε, θά ζήσει μιμούμενος τόν Χριστό.

Ἡ ἀναζήτηση τοῦ καινούργιου

Ἡ ἀναζήτηση τοῦ καινούργιου

Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλος

Δὲν ξέρω ἂν τὸ ἔχετε παρατηρήσει, καλοί μου φίλοι. Ἡ ψυχή μας εἶναι πλασμένη νὰ λαχταρᾶ τὸ νέο, τὸ καλύτερο, τὸ ὡραιότερο, τὸ ἀνώτερο, τὸ ἅγιο. Αὐτὰ ἀναζητᾶ συνέχεια, ὅλο γι’ αὐτὰ πασχίζει, γι’ αὐτὰ ἀγωνίζεται καὶ δαπανᾶται, ἀκόμη καὶ χωρὶς νὰ τὸ καταλαβαίνει καὶ πολύ!

* * *

Τὴν ἀναζήτηση αὐτῶν τὴν βλέπουμε ποικιλοτρόπως στὴν καθημερινότητά μας. Γιὰ παράδειγμα ὑπάρχει σήμερα ἡ λεγόμενη «κουλτούρα τῆς καινοτομίας» στὰ πάντα. Στὴν τεχνολογία, στὴν ἐπιστήμη, στὴν κοινωνία, στὶς ἰδέες, στὴν ἀγορά. Ὅλοι προσπαθοῦν νὰ δημιουργήσουν κάτι νέο, κάτι πρωτότυπο, κάτι πιὸ ἑλκυστικὸ καὶ σαφῶς καλύτερο ἀπ’ ὅ,τι ὑπάρχει. Τί ἀποκάλυψη!

Ἔπειτα ὁ πόθος μας γι’ αὐτὸ τὸ νέο, φαίνεται καὶ ἀπ’ τὶς εὐχὲς ποὺ δίνουμε καὶ παίρνουμε κάθε φορά γιὰ τὴ «νέα χρονιά», τὸν «νέο μήνα», τὴν «νέα ἑβδομάδα» ἢ καὶ τὴ «νέα ἡμέρα» ἀκόμη. Ἀλλὰ τί θὰ πεῖ νέος χρόνος καὶ παλιός, νέα ἡμέρα καὶ παλιά; Ὁ χρόνος ἕνας εἶναι, οὔτε νέος οὔτε καὶ παλιός, ὅπως καὶ ὅλες οἱ ὑποδιαιρέσεις του βέβαια. Ἡ ἀνάγκη βρίσκεται σαφῶς ἀλλοῦ, ἀκριβῶς σ’ αὐτό: Ἐμεῖς οἱ ἴδιοι νὰ πετύχουμε αὐτὸ τὸ «νέο» στὴ ζωή μας!

Ἀλλὰ καὶ πόσα δὲν κάνουμε καὶ γιὰ τὴν λεγόμενη «ἀνανέωση» (ἢ θὰ τὴν λέγαμε «ἀναπαλαίωση»;)! Μία ἀνανέωση ποὺ τὴν ψάχνουμε στὶς διασκεδάσεις, στὶς ἐκδρομές, στὶς συναντήσεις, στὶς ἀγορές, στὴν ἐνδυμασία, στὴν ἐξωτερικὴ ὀμορφιά, στοὺς («νέους») φίλους καὶ τὶς παρέες, στὶς ἐρωτικὲς σχέσεις, στὰ ὅποια (τεχνολογικὰ ἢ ἄλλα) ἐρεθίσματα καὶ καινοτομίες κ.λπ.

* * *

Κι ἂν αὐτὸ τὸ νέο, ἂν ἡ κάθε καινοτομία καὶ ἡ κάθε ἀνανέωση ἀναζητεῖται στὸ χῶρο τοῦ ὡραίου, τοῦ ἀνωτέρου καὶ τοῦ ἁγίου, τότε τί εὐλογία! Ὅλα μεταβάλλονται σὲ παράδεισο, μέσα μας καὶ γύρω μας. Τότε ἀληθινὰ προοδεύουμε, τότε στ’ ἀλήθεια εἴμαστε προοδευτικοί. Γιατί «πρόοδος», σύμφωνα μὲ τὸ λεξικό, σημαίνει «πηγαίνω μπροστά». Δηλαδὴ πρὸς τὸν Θεὸ …

Νά μήν ἀναπαυώμεθα στό “ἔχει ὁ Θεός” καί στό “πύλαι ἅδου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς”

Νά μήν ἀναπαυώμεθα στό “ἔχει ὁ Θεός” καί στό “πύλαι ἅδου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς” (Ματθ. 16.18). Ἀσφαλῶς δέν θά σβήσῃ ἡ Ἐκκλησία· ἀλλά μπορεῖ νά σβήσῃ ἀπό τήν Ἑλλάδα, ὅπως ἔσβησε καί ἀπό τή Μικρά Ἀσία.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΘΕΝΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΑΓΑΘΗΣ, 5-2-2024

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΘΕΝΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΑΓΑΘΗΣ, 5-2-2024
https://www.youtube.com/live/M6Lc1vO1lII?si=dhUJ4IhNPPOb5jnl

5 Φεβρουαρίου. Ἀγάθης μάρτυρος (†251). Πολυεύκτου Κωνσταντινουπόλεως (†570), Θεοδοσίου ὁσίου τοῦ ἐν Σκοπέλῳ, Ἀντωνίου νεομάρτυρος τοῦ Ἀθηναίου (†1774). Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Δευτέρας ις´ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Γαλ. δ´ 28 - ε´ 10).

Γαλ. 4,28           ἡμεῖς δέ, ἀδελφοί, κατὰ Ἰσαὰκ ἐπαγγελίας τέκνα ἐσμέν.

Γαλ. 4,28                  Ημείς δε οι Χριστιανοί, αδελφοί, είμεθα τέκνα, που εγεννήθημεν σύμφωνα με τας υποσχέσστου Θεού προς τον Αβραάμ, όπως είχε γεννηθή τότε και ο Ισαάκ.

Γαλ. 4,29           ἀλλ᾿ ὥσπερ τότε ὁ κατὰ σάρκα γεννηθεὶς ἐδίωκε τὸν κατὰ πνεῦμα, οὕτω καὶ νῦν.

Γαλ. 4,29                  Αλλ' όπως τότε ο υιός, που εγεννήθη κατά τους βιολογικούς νόμους της σαρκός, εφθονούσε και κατεδίωκε τον Ισαάκ, που είχε γεννηθή με την δύναμιν του Πνεύματος και με τρόπον υπερφυσικόν, έτσι και τώρα οι πνευματικοί απόγονοι του Αβραάμ, οι Χριστιανοί, διώκονται από τους κατά σάρκα απογόνους, δηλαδή από τους Εβραίους.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible