Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2023

Ἁμαρτία καὶ Μετάνοια, Ἁγ. Παϊσίου-Πνευματικός ἀγῶνας, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἁμαρτία καὶ Μετάνοια, Ἁγ. Παϊσίου-Πνευματικός ἀγῶνας, 14-11-2023, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Ἡ ἀληθινὴ προσευχὴ χαρίζει πεποίθηση -Ἀναγκαῖία τὰ δάκρυα, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

ΚΗΡΥΓΜΑ_581. Ἡ ἀληθινὴ προσευχὴ χαρίζει πεποίθηση καὶ βεβαιότητα-Αναγκαία τὰ δάκρυα, Ἁγ. Νείλου -Λόγος περὶ προσευχῆς, Φιλοκαλία τόμος Ἂ'/Κεφ 78-81, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 23-11-2023 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
 http://hristospanagia3.blogspot.com

 

. Ἡ χάρη τοῦ Ἀγγέλου ποὺ φέρνει τὴν ἀληθινὴ προσευχή-Ἁγ. Νείλου, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

ΚΗΡΥΓΜΑ_580. Ἡ χάρη τοῦ Ἀγγέλου ποὺ φέρνει τὴν ἀληθινὴ προσευχή-Το φῶς τοῦ νοῦ μας καὶ ἡ δαιμονικὴ παραπλάνηση, Ἁγ. Νείλου,-Λόγος περὶ προσευχῆς, Φιλοκαλία τόμος Ἂ'/Κεφ 76-77, Ἀρχίμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 22-11-2023 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
 http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Οἰκονομία μπορεῖ νά ἐφαρμοσθεῖ ὅταν δὲν γίνεται παράβαση τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ , Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Τό παλίμψηστο τῆς Ἱστορίας μας στίς 158 στροφές τοῦ Ἐθνικοῦ Ὕμνου


Τό παλίμψηστο τῆς Ἱστορίας μας στίς 158 στροφές τοῦ Ἐθνικοῦ Ὕμνου

Υἱοθετήθηκε μέ πρόταση τοῦ ὑπουργοῦ Ναυτικῶν Δ. Μπουντούρη στό ΥΠΕΞ τό 1865 – Ὁ Σολωμός ἦταν ὁ πρῶτος πού τόνισε πρίν ἀπό τόν Παπαρρηγόπουλο τήν συνέχεια τοῦ ἑλληνισμοῦ ἀπό τούς ἀρχαίους χρόνους ἕως τίς ἡμέρες μας – Οἱ «ἄγνωστοι» στίχοι του γιά τόν Ἰησοῦ Χριστό, τήν Ἁγία Σοφία, τόν πατριάρχη Γρηγόριο Ε΄, τήν διχόνοια, τά στάδια τῆς Ἐπαναστάσεως

τοῦ Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

ΚΟΝΤΕΥΕΙ νά τελειώσει ὁ χρόνος, καί ἐλάχιστα γράφτηκαν καί ἐλέχθηκαν γιά τά 200 χρόνια ἀπό τήν συγγραφή τοῦ Ἐθνικοῦ μας Ὕμνου, πού συγκινεῖ, συγκλονίζει, ἐμπνέει τούς ἁπανταχοῦ τῆς Γῆς Ἕλληνες. Στόν λόφο τοῦ Στράνη, στήν Ζάκυνθο, ὁ 25 μόλις ἐτῶν μεγαλοφυής Ποιητής Διονύσιος Σολωμός, μέσα σέ ἕναν μῆνα, τόν Μάιο τοῦ 1823, συνθέτει τόν Ὕμνο μέ τόν ὁποῖο «δίδει ὄχι μόνο τόν λυρικόν του ἐνθουσιασμόν, τά κυριώτερα στάδια τῆς Ἐπαναστάσεως κατά τά δύο πρῶτα ἔτη, κατά ξηράν καί κατά θάλασσαν, τήν ἐκπολιόρκησιν τῆς Τριπολιτσᾶς… τήν πολιορκίαν τοῦ Μεσολογγίου…, τήν θανάτωσιν τοῦ Πατριάρχου, τόν κοινόν ἀγῶνα τῆς Ἑλλάδος – Ἐλευθερίας καί τῆς Θρησκείας, ἀλλά καί νουθετεῖ τούς μαχομένους Ἕλληνας κατά τῆς ἐπαράτου Διχονοίας», ὅπως γράφει ὁ ἀείμνηστος καθηγητής Ν. Β. Τωμαδάκης. Καί ὁ Κ. Θ. Δημαρᾶς (1904-1992), σέ ραδιοφωνική του ὁμιλία, στίς 25 Μαρτίου 1946, εἶπε μεταξύ ἄλλων: «Ὁ Ὕμνος εἰς τήν Ἐλευθερίαν τοῦ Σολωμοῦ εἶναι –στήν ποιητική περιοχή– μιά γενναία πράξη, ὅμοια μέ τίς πράξεις τῶν συναδέλφων του στ’ ἅρματα… Εἶναι ἔργο πηγαῖο, ὁρμητικό, νεανικό –25 χρονῶν ἦταν τότε ὁ Σολωμός. Σάν νά εἶχε ὡριμάσει ἀπό καιρό μέσα του, ξεπετᾶ τώρα ἕτοιμο μονομιᾶς, ὅπως μονομιᾶς ξεπετᾶ καί ἀστράφτει ἐμπρός στά μάτια του σάν γνώριμη ἀπό καιρό ἡ μορφή τῆς Ἐλευθερίας:

Σ έ γ ν ω ρ ί ζ ω ἀπό τήν κόψη
Τοῦ σπαθιοῦ τήν τρομερή
Σ έ γ ν ω ρ ί ζ ω ἀπό τήν ὄψη
Πού μέ βία μετράει τή γῆ».

Ἀρχιμανδρίτης Φώτιος Ἰωακείμ: Ἀναμνήσεις ἀπὸ συναντήσεις μου μὲ τὸν ὅσιο Γέροντα Παΐσιο τὸν Ἁγιορείτη

Αἴτει Χριστόν, Παΐσιε θεοφόρε, εἰρήνην ἡμῖν δοῦναι καὶ σωτηρίαν

Γράφει ὁ Ἀρχιμανδρίτης Φώτιος Ἰωακεὶμ, Πρωτοσύγκελλος Ἱερᾶς Μητροπόλεως Μόρφου

Σήμερα, μὲ τὴν εὐλογία τοῦ ἐπισκόπου μου, Μητροπολίτου Μόρφου κ. Νεοφύτου, ἐκπληρώνω τὴν ἀπὸ παλαιὰ ἐπιθυμία μου ἀλλὰ καὶ τὴν ὑπόσχεσή μου σὲ διάφορους ἐν Χριστῷ ἀδελφοὺς καὶ πνευματικά μου τέκνα, ἀλλὰ καί, κατ᾽ ἐλάχιστο, τὴν μεγάλη μου ὀφειλὴ στὸν ἅγιο Γέροντα Παΐσιο, τὸν γνήσιο τοῦτο ἄνθρωπο τοῦ Θεοῦ καὶ μεσίτη καὶ ὑπὲρ ἡμῶν πρὸς τὸν Κύριο, νὰ κοινοποιήσω τὰ ὅσα ἐφεξῆς ἀναφέρω.
Τὰ ἐδῶ γραφόμενα ἀποτελοῦν τὶς μέχρι καὶ σήμερα ἔντονα ζῶσες ἀναμνήσεις τῶν συναντήσεών μου μὲ τὸν ὅσιο Γέροντα Παΐσιο, ποὺ ἀξιώθηκα νὰ ἔχω ὡς φοιτητὴς στὴν Ἀθῆνα, κατὰ τὴν περίοδο 1981-1985. Κατὰ τὸ διάστημα τοῦτο ἐπισκέφθηκα, θυμᾶμαι, δέκα συνολικὰ φορὲς τὸ Ἅγιον Ὄρος, καὶ εἶχα τὴν εὐλογία καὶ κατὰ τὶς δέκα νὰ συναντήσω τὸν Γέροντα καὶ νὰ συνομιλήσω μαζί του. Ἐδῶ, ἐξομολογητικῶς καὶ χαριέντως, νὰ ἀναφέρω ὅτι εἶχα γράψει ἕνα ἁπλὸ ἀπολυτίκιο πρὸς τὸν ὅσιο Ἀρσένιο τὸν Καππαδόκη, τὸ ὁποῖο, κάθε φορὰ ποὺ βάδιζα πρὸς τὴν... Παναγούδα ἐπανελάμβανα, ἐπικαλούμενος τὴν μεσιτεία τοῦ ὁσίου, νὰ φωτίσει τὸν Γέροντα νὰ μοῦ ἀνοίξει. Καί, οὐδέποτε διήμαρτον τῆς ἐλπίδος! Τὰ πλεῖστα λοιπὸν τῶν γραφομένων μου ἀποτελοῦν ἐνθυμήσεις, κράτησα ὅμως καὶ σημειώσεις, μάλιστα μετὰ ἀπὸ κάποια ἐκτενὴ συνάντηση μαζί του τὸν Φεβρουάριο τοῦ 1984. Θὰ προσπαθήσω νὰ ἀποδώσω τοὺς θεόσοφους λόγους τοῦ Γέροντος ὅπως ἐλέχθησαν, ἐπικαλούμενος τὶς θεοπρόσδεκτες εὐχές του.

* * *

Ἡ πρώτη ἐπίσκεψη στὸν Γέροντα πραγματοποιήθηκε τὴ Μεγάλη Τρίτη τοῦ 1981. Ἦταν τότε καὶ ἡ πρώτη μετάβασή μου στὸν ἁγιώνυμο Ἄθωνα μὲ μικρὴ ὁμάδα συμφοιτητῶν μου, γιὰ νὰ περάσουμε ἐκεῖ τὴν Μεγάλη Ἑβδομάδα καὶ τὴν Ἀνάσταση. Θυμᾶμαι πὼς μαζί μου ἦταν καὶ οἱ Νεόφυτος Τσάππας (σήμ. ἀρχιμ. Νήφων Βατοπεδινός), Γεώργιος Χριστοδούλου (σήμ. ἀρχιμανδρίτης καὶ ἀρχιγραμματέας τῆς Σύνόδου τῆς Ἐκκλησίας Κύπρου), Χρῆστος Παπαβασιλείου ἀπὸ τὸν Ἅγιο Σέργιο Ἀμμοχώστου (θεολόγος). Οἱ ἴδιοι ἦταν παρόντες καὶ στὴν ἐφεξῆς δεύτερη συνάντησἠ μου μὲ τὸν Γέροντα (Νοέμβριος 1981).

Φθάνοντας ἔξω ἀπὸ τὸ περιφραγμένο κελλὶ τοῦ Γέροντος, συναντήσαμε ἀπρόσμενα γνωστὸ θεολόγο ἀπὸ τὴν Κύπρο, ποὺ περίμενε πρὶν ἀπὸ μᾶς. «Τί γίνεται, Χ., πῶς βρίσκεσαι ἐδῶ;», ἐρωτήσαμε. «Μὲ ἔστειλε ὁ Πνευματικός μου, π. Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος, νὰ συζητήσω μὲ τὸν Γέροντα κάτι σοβαρό, ποὺ μὲ ἀπασχολεῖ», μᾶς ἀπάντησε. Μετὰ ἀπὸ λίγο, μᾶς ἄνοιξε ὁ Γέροντας.

Πειραιῶς Σεραφείμ : «Ἡ γεννετήσιος ἐπιλογή τοῦ νέου Προέδρου τοῦ ΣΥΡΙΖΑ καί οἱ καρκινογενέσεις»


Πειραιάς, 20 Νοεμβρίου 2023

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν

ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ:

«Η ΓΕΝΝΕΤΗΣΙΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ. ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΡΚΙΝΟΓΕΝΕΣΕΙΣ. ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΜΕΝΟ “ΓΑΜΟ” ΤΩΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ».

Άρχομαι με τα αυτονόητα. Σέβομαι κάθε άνθρωπο και τιμώ την θεόσδοτη ελευθερία του, που αποδεικνύει πασίδηλα την ένθεη καταγωγή μας, γιατί, αν είμαστε τυχαία συνάρμοση κυττάρων και προϊόν ασυνείδητης εξέλιξης, δεν θα είχαμε δυνατότητα επιλογής. Επομένως, σέβομαι τον νέο Αρχηγό του Κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσεως και τον τιμώ ως συνάνθρωπο.

Ως μέλος του Σώματος του Χριστού, της Ορθόδοξης Καθολικής Εκκλησίας, στοιχών στην ευαγγελική εντολή «μή κρίνετε ἵνα μή κριθῆτε» (Μτ. 7,1) καί στο αδυσώπητο Παύλειο ερώτημα «σύ τίς εἶ ὁ κρίνων ἀλλότριον οἰκέτην;» (Ρωμ.14,4) δεν μου επιτρέπεται να εκφέρω κρίσιν διά τους συνανθρώπους μου, χρεωστώ όμως εκ καθήκοντος προς την ταπεινήν μου διακονίαν να επισκοπώ δια την ψυχοσωματική υγεία του Ποιμνίου του Χριστού, που μου έχει ανατεθεί, στηλιτεύοντας το βύθειο κακό του αρχαίου πτερνιστή που χωματοποεί τον άνθρωπο και τον απομειώνει οντολογικά.

Επειδή, λοιπόν, ο νέος Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ- Π.Σ. επαίρεται δημοσίως με τον ατυχή νεανία που αποκαλεί «σύζυγόν» του, και με τον οποίον ετέλεσε «γάμον» στην υπερατλαντική χώρα, εμμέσως υποδεικνύων πρότυπο για την ζωή των νέων ανθρώπων και εμφανίζων ως δήθεν κανονικότητα την παρέκκλισήν του, οφείλω να κρούσω τον κώδωνα του κινδύνου από την τυχόν άμβλυνση απορρίψεως της ανατροπής της ανθρώπινης οντολογίας και της παραχρήσεως της ανθρώπινης φυσιολογίας, που αποτελεί την τραγική σωματική πρακτική της ομοφυλοφιλίας.

Πατήρ Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος - Περὶ νηστείας

Τοῦ πατρός Ἐπιφανίου Θεοδωροπούλου †
Ἀναγκαῖος ὁ θεσμὸς τῆς νηστείας

Αὐτοὶ ποὺ ἐνσυνείδητα παραθεωροῦν τὸ θέμα τῆς νηστείας, χωρὶς νὰ ἔχουν λόγους ὑγείας, πολὺ φοβᾶμαι ὅτι δὲν ἐνδιαφέρονται πραγματικὰ γιὰ τὴν σωτηρία τῆς ψυχῆς τους.
Νομοθέτες!
Διηγεῖτο κάποτε ὁ γέροντας: Ἦρθε κάποιο πνευματικοπαίδι μου καὶ μοῦ ἔλεγε:
-Ξέρετε, πάτερ, ἐγὼ δὲν τὴν παραδέχομαι τὴν νηστεία. Τί πάει νὰ πεῖ νηστεία;
Τοῦ ἀπάντησα: -Ἡ νηστεία εἶναι θεσμὸς τῆς Ἐκκλησίας. Νομοθετήθηκε στὸν Παράδεισο. Νήστευσαν οἱ Προφῆτες, ὁ Μωυσῆς, ὁ ἴδιος ὁ Κύριος, οἱ Ἀπόστολοι, οἱ Πατέρες… Ἐὰν ἐξακολουθεῖς νὰ μὴ νηστεύεις καὶ νὰ ἔχεις αὐτὲς τὶς ἀντιλήψεις, τότε ν’ ἀλλάξεις Γέροντα! Ἔτσι τοῦ εἶπα.
Ἐὰν ὅμως μου ἔλεγε: «Ξέρετε, πάτερ, δέχομαι τὴ νηστεία ὅπως τὴν ὁρίζει ἡ Ἐκκλησία, ἀλλὰ δὲν μπορῶ νὰ νηστεύσω τόσο. Προσπαθῶ ὅμως κάτι νὰ καταφέρω», θὰ τοῦ ἔλεγα: «Σὲ δέχομαι, παιδάκι μου. Προσπάθησε ὅσο μπορεῖς νὰ ἀνταποκριθεῖς σ’ αὐτὰ ποὺ λέει ἡ Ἐκκλησία μας». Ἀλλὰ νὰ μοῦ λέει: «Δὲν παραδέχομαι τὴ νηστεία»! Ποιὸς εἶσαι ἐσύ; Τί εἶναι αὐτὰ ποὺ λές; Ἀκοῦς ἐκεῖ!

Παρόμοια ἀπάντησε σὲ κάποιον, ὁ ὁποῖος τοῦ ἀνέφερε στὴν ἐξομολόγηση ὅτι κατέτασσε τὶς νηστεῖες στὰ μικροπράγματα καὶ γιὰ τὸ λόγο αὐτὸ δὲν τὶς τηροῦσε, «φροντίζοντας νὰ εἶναι ἐντάξει στὰ βασικά τῆς πίστεώς μας»:

-Δὲν μοῦ λές, ἦλθες ἐδῶ ὡς μετανοῶν ἁμαρτωλὸς γιὰ νὰ λάβεις ἄφεση, ἢ ὡς νομοθέτης; Ἂν ἰσχύει τὸ πρῶτο, δὲν μπορεῖς νὰ κατατάσσεις τὴ νηστεία στὰ δευτερεύοντα στοιχεῖα τῆς χριστιανικῆς ζωῆς. Ἂν ἰσχύει τὸ δεύτερο, τότε δὲν εἶσαι μαθητὴς τοῦ Χριστοῦ καὶ δὲν μπορῶ νὰ σοῦ διαβάσω συγχωρητικὴ εὐχή.

Σοβαρὸ ἁμάρτημα

Τὸ Δεκαπενταύγουστο τοῦ ’67, θυμᾶται ἕνα ζευγάρι πνευματικῶν του τέκνων, φιλοξενηθήκαμε σὲ κάποιο συγγενικὸ σπίτι καὶ δὲν νηστεύσαμε, ἀκολουθώντας τὴ γραμμὴ τοῦ σπιτιοῦ αὐτοῦ. Τὸ θεωρήσαμε πολὺ φυσικὸ καὶ αὐτοσυγχωρεθήκαμε. Πήγαμε μετὰ ἀπὸ λίγο καιρὸ γιὰ ἐξομολόγηση στὸν Γέροντα, ἀλλὰ δὲν τὸν ἀναφέραμε τίποτε γι’ αὐτό. Ἐξομολογηθήκαμε ἄλλα πράγματα. Μᾶς διάβασε τὴ συγχωρητικὴ εὐχὴ καὶ μετὰ πιάσαμε κουβέντα γιὰ διάφορα ἐνδιαφέροντα θέματα. Παρεμπιπτόντως στὴ ρύμη τοῦ λόγου ἀναφέραμε ὅτι δὲν εἴχαμε νηστεύσει. Θὰ προτιμούσαμε νὰ ἄνοιγε ἡ γῆ νὰ μᾶς καταπιεῖ ἀπὸ τὴ ντροπή μας, ὅταν μᾶς εἶπε αὐστηρά:

-Νομίζετε ὅτι ἔχετε ἐξομολογηθεῖ τώρα, ὅταν ἕνα τόσο σοβαρὸ ἁμάρτημα τὸ ἀποσιωπήσατε;

Ἡ χαρμόσυνος διακήρυξη τῆς Ἁγιότητας τοῦ Ἁγίου Γερβασίου τοῦ ἐν Πάτραις


H XΑΡΜΟΣΥΝΟΣ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΟΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΜΑΣ ΓΕΝΝΗΤΟΡΟΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΡΒΑΣΙΟΥ ΤΟΥ ΕΝ ΠΑΤΡΑΙΣ

Ἀρχιμ. π. Κυρίλλου Κωστοπούλου, Ἱεροκήρυκος Ἱ. Μ. Πατρῶν-Δρος Θεολογίας

Περιφανὴς καὶ ἔνδοξος ἡ σημερινὴ ἡμέρα (Πέμπτη 16 Νοεμβρίου 2023) γιὰ τὴν καθόλου Ὀρθόδοξο Ἐκκλησία μας καὶ δὴ γιὰ τὴν Ἱερὰ Μητρόπολη τῶν Πατρῶν καὶ τὸν Σεπτὸ Ποιμενάρχη μας κ.κ. Χρυσόστομο, κατὰ τὴν ὁποία ἀνηγγέλθη τὸ χαρμόσυνο γεγονὸς τῆς διακηρύξεως τῆς ἁγιότητος τοῦ Πανοσιολογιωτάτου Ἀρχιμανδρίτου π. Γερβασίου (Παρασκευοπούλου), τοῦ πνευματικοῦ ἡγέτου τῆς νεωτέρας ἐκκλησιαστικῆς Ἱστορίας τῆς πόλεως τῶν Πατρῶν.

Ἡ προσωπικότητα τοῦ Ἁγίου Γερβασίου ὑπερεῖχε ἀπὸ πάσης πλευρᾶς, διότι ἦταν μεγαλειώδης ἡ παρουσία του καὶ διότι ἦταν Ἄνδρας ἐκκλησιαστικός. Ἡ προσωπική του ζωὴ καὶ ἡ ποιμαντική του, τὸ κήρυγμά του, ἡ κατήχηση καὶ ἡ ὅλη παρουσία του ἔδειχναν ὅτι αὐτὸς ὁ ἄνθρωπος γεννήθηκε γιὰ τὴν Ἐκκλησία, ζῆ γιὰ τὴν Ἐκκλησία καὶ στὴν Ἐκκλησία καὶ ὁπωσδήποτε ἐκοιμήθη ὡς ἐκκλησιαστικὸς ἀνήρ. Γι᾽ αὐτὸ καὶ ὁ Θεὸς δόξασε τὸν ἀείμνηστο Ἅγιο Γέροντα στὸν οὐρανό καὶ τώρα στὴν γῆ.

Κάθε Ἅγιος ἔχει τὰ δικά του χαρακτηριστικά. Ὁ Ἅγιος Γερβάσιος εἶχε τὴν τόλμη. Ἡ τόλμη του αὐτὴ δὲν στηρίχθηκε στὴν ἄγνοια τῶν κινδύνων οὔτε στὴν πλάνη οὔτε στὴν ἐπίδειξη καὶ αὐτοπροβολή. Δὲν στηρίχθηκε στὴν ἀπογοήτευση οὔτε στὸν παραλογισμό. Ἡ τόλμη τοῦ Ἁγίου Γερβασίου στηρίχθηκε στὴν ἀλήθεια, στὴν εὐαγγελικὴ ἀρετή, στὸν Χριστό. Αὐτὴ ἡ τόλμη εἶναι ἁγία τόλμη.

Ἐκκλησία Τσεχίας καί Σλοβακίας : Ἀλληλεγγύη στούς διωκόμενους ἀπό τίς παράνομες ἐνέργειες τῆς Οὐκρανικῆς κυβέρνησης ἐναντίον τοῦ κλήρου καί τῶν πιστῶν τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας


Συνήλθε την Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2023 σε τακτική συνεδρίαση η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας Τσεχίας και Σλοβακίας υπό την προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Πρέσοβ και πάσης Τσεχίας και Σλοβακίας κ.κ. Ραστισλάβ.

Κατά την έναρξη της συνεδρίασης που διεξήχθη στην αίθουσα συνεδριάσεων της Ιεράς Μητροπόλεως Πρέσοβ στη Σλοβακία, τα παρόντα μέλη της Ιεράς Συνόδου παρουσίασαν τις εκθέσεις τους για την κατάσταση που επικρατεί στις Μητροπόλεις και στις Επισκοπές τους.

Στο πλαίσιο της εφαρμογής των αποφάσεων της προηγούμενης συνεδρίασης, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μιχαλουπόλεως και Κασσοβίας κ. Γεώργιος παρουσίασε έκθεση σχετικά με τις εργασίες της Μικτής Διεθνούς Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου μεταξύ της Ορθοδόξου Εκκλησίας και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, που πραγματοποιήθηκαν από τις 31 Μαΐου έως τις 8 Ιουνίου 2023 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου.

Επίσης τα μέλη της Ιεράς Συνόδου ενημερώθηκαν για τη συμμετοχή της νεολαίας της Εκκλησίας της Τσεχίας και Σλοβακίας στην 7η Διεθνή Συνάντηση Ορθοδόξων Νέων υπό τον τίτλο «Ύμεῖς φίλοι μού ἐστε» (Κατά Ιωάννην 15, 14), που πραγματοποιήθηκε από τις 31 Αυγούστου έως τις 3 Σεπτεμβρίου 2023 στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓ. ΕΡΜΟΓΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΑΓ. ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΩΝ ΠΕΤΡΟΥ ΚΑΙ ΚΛΗΜΕΝΤΟΣ, 24-11-2023

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓ.  ΕΡΜΟΓΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΑΓ. ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΩΝ ΠΕΤΡΟΥ ΚΑΙ ΚΛΗΜΕΝΤΟΣ, 24-11-2023
https://www.youtube.com/live/KsolDXAG-Q0?si=8W9rrmaeyt156ZQh

24 Νοεμβρίου. Κλήμεντος ἐπισκόπου Ῥώμης (†101), Πέτρου ἐπισκόπου Ἀλεξανδρείας (†311). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἱερομαρτύρων, 24 Νοεμ. (Φιλιπ. γ´ 20 - δ´ 3).

Φιλιπ. 3,20         ἡμῶν γὰρ τὸ πολίτευμα ἐν οὐρανοῖς ὑπάρχει, ἐξ οὗ καὶ σωτῆρα ἀπεκδεχόμεθα Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν,

Φιλιπ. 3,20               Αλλ' ημών των πιστών μαθητών του Κυρίου η πατρίς μας και η πολιτεία μας, το πολίτευμά μας και η συμπεριφορά μας είναι, όπως και των αγγέλων, στους ουρανούς, απ' όπου με πολύν πόθον περιμένομεν τον σωτήρα μας, τον Κυριον Ιησούν Χριστόν.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible