Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Τετάρτη 5 Απριλίου 2023

Οἱ μεγαλύτεροι ἐχθροί τοῦ Χριστοῦ μας, Ἁρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Οἱ μεγαλύτεροι ἐχθροί τοῦ Χριστοῦ μας,17-4-2020, Ἁρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου


Τό ἄθλιο τέλος τῶν διωκτῶν τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Τό ὕψος, ἡ ἀλήθεια καί ἡ ὡφέλεια τοῦ θείου Εὐαγγελίου Β1.Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου Πνευματικά γυμνάσματα, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_Το ύψος, η αλήθεια και η ωφέλεια του θείου Ευαγγελίου Β1' Περί της διδασκαλίας του θείου Ευαγγελίου (Β1' μέρος 24ης μελέτης), Αγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου Πνευματικά γυμνάσματα, 4-4-2023, Αρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ Ὁσία Ματρώνα ἡ Ἀνυπόδητη, ἡ διά Χριστόν σαλή ἀπό τή Ρωσία

Εορτάζει στις 30 Μαρτίου

Η Ματρώνα Πέτροβνα Μυλνίκοβα ήταν γνωστή στην Πετρούπολη με το όνομα «Ματρώνα η Ανυπόδητη».
Γεννήθηκε στο χωριό Βανίνα, της περιοχής Όντελενσκ, της επαρχίας Κοστρόμα, αλλά το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της το πέρασε στην Αγία Πετρούπολη. Υπηρέτησε αρχικά την πατρίδα της στο στρατό, κοντά στον άνδρα της κι όταν αυτός πέθανε, αφοσιώθηκε στην υπηρεσία του Θεού και του πλησίον. Τον πρώτο καιρό περιπλανιόταν σε διάφορα προσκυνήματα. Παντού βάδιζε ξυπόλητη γι’ αυτό και της έδωσαν την προσωνυμία «ανυπόδητη». Πεζή και ξυπόλητη έκανε και το προσκύνημα ως τους Αγίους Τόπους και μάλιστα τέσσερις φορές. Κι αφού έζησε αρκετό διάστημα υπηρετώντας τους φτωχούς συνανθρώπους της και τους προσκυνητές, αποφάσισε ν΄ ακολουθήσει την πιο επίπονη κι αυστηρή άσκηση, εκείνην της διά Χριστόν σαλής.

Οι γονείς της ήταν χωρικοί και κατάγονταν από την ίδια περιοχή. Πατέρας της ήταν ο Πιότρ Εφστιγκνίεβιτς Στσερμπίνιν και μητέρα της η Αγάπη, από το χωριό Αντόνοβο της ίδιας επαρχίας. Εκτός από την Ματρώνα είχαν τρείς γιούς: Το Μακάριο, τον Αλέξανδρο και τον Ιβάν. Όλοι τους ήταν αγράμματοι, όπως και η Ματρώνα, και ζούσαν με την γεωργία. Από τους συγγενείς της Ματρώνουσκα μόνο δύο εγγόνια ήταν γνωστά στην Πετρούπολη: Ο Παύλος Ιβάνωφ Πουμυάντσεφ και η αδερφή του Ελισάβετ. Η ίδια η Ματρώνα είχε παντρευτεί τον Γέγκορ Τιχόνοβιτς Μυλνίκωφ, έναν άνθρωπο από την κατώτερη τάξη της Κοστρόμα. Ο γάμος όμως γι’ αυτήν ήταν μια σκληρή δοκιμασία. Σ’ όλο το διάστημα που ήταν παντρεμένη δοκίμασε πολλές θλίψεις. Στην Κοστρόμα η Ματρώνα Πέτροβνα είχε ένα μικρό σπίτι στην οδό Σέργιεφ κι ένα μικρό παντοπωλείο. Στον Τουρκικό πόλεμο του 1877 – 1878 ο άντρας της επιστρατεύτηκε και πέθανε στο στρατό. Η Ματρώνα τον είχε ακολουθήσει ως νοσοκόμα. Για την υπηρεσία της αυτή πληρωνόταν με 25 ρούβλια το μήνα. Με το που έπαιρνε το μισθό της όμως τον μοίραζε στους στρατιώτες εκείνους που ήταν φτωχοί και άποροι.

Ἕνα ἄγνωστο θαῦμα τῆς Παναγίας τῆς Παρηγορήτισσας στήν τουρκοκρατούμενη Ἅρτα «ἐν ἕτει 1628 »


Επιμέλεια κειμένου: πρωτοπρεσβύτερος

ΜΕΡΟΣ-Β
ΠΕΡΙΛΗΨΗ Α ΜΕΡΟΥΣ

Δημήτριος Αθανασίου Εκπαιδευτικός (χημικός)

Τα γεγονότα της διήγησης του πρώτου μέρους είναι σε γενικές γραμμές τα εξής: Σε ένα ορεινό μεγαλοχώρι της Άρτας στην εποχή της Τουρκοκρατίας γινόταν παιδομάζωμα. Ο Λάμπρος, ο μικρότερος γιος της Νάσαινας έφυγε από το χωριό προκειμένου να αποφύγει την απαγωγή από τους Τούρκους. Ήδη τα μεγαλύτερα αδέλφια του, ο Πάνος και ο Φώτος είχαν απαχθεί παλιότερα και ό ένας εξ αυτών ο Πάνος ήταν ήδη ο γενίτσαρος Ισμέτ. Αυτό το γεγονός ο Λάμπρος, ως μικρότερος δεν το γνώριζε.

Προκειμένου να αποφύγει τη σύλληψη, ο Λάμπρος κρύφτηκε σε μια ρεματιά. Μια μέρα, περνούσε από το μέρος εκείνο ένας Αρτινός μεγαλέμπορος, ο γέρο-Γιαννούσος και σε συμπλοκή με ομάδα Τούρκων γενίτσαρων έχασε ένα πουγγί με χρυσά φλουριά. Τοπουγγί το βρήκε ο Λάμπρος και τα παρέδωσε στον έμπορο στην Άρτα. Αυτός, για να τον ευχαριστήσει, τον έκανε υπάλληλο στο μπακάλικο του γιού του, του κυρ-Ευθύμη, κοντά στην Παρηγορήτισσα. Ο Λάμπρος στη συνέχεια γνωρίστηκε με τον Ζαννή, υπηρέτη ενός Ιταλού επιχειρηματία, του σινιόρ Αλφρέδου που έμεινε στην Άρτα. Αυτός του πρότεινε να τον σπουδάσει στην Ιταλία, γεγονός που χαροποίησε πολύ τον Λάμπρο. Εν τω μεταξύ ο Λάμπρος ενημέρωσε με γράμμα τη μάνα και τις αδελφές του για το πού βρίσκεται και εργάζεται.

Τα σχετικά τα έμαθε και μια Τουρκάλα γειτόνισσα η Ινζλού, που κρυφάκουσε και η οποία πήγε στη συνέχεια στα Γιάννενα, για να αποκαλύψει που βρίσκεται ο Λάμπρος που δραπέτευσε από το παιδομάζωμα. Προκειμένου να ενημερώσει τον Λάμπρο για τα γεγονότα αυτά και για να τον προφυλάξει αποφάσισε η μητέρα του η Νάσαινα να έλθει στην Άρτα να τον βρει. Ήταν Αύγουστος του 1628 και πλησίαζε η εορτή της Κοίμησης της Θεοτόκου.

Η εξαφάνιση

Στο μεταξύ η Τουρκάλα Ινζλού, η γειτόνισσα της Νάσαινας, που κρυφακούοντας έμαθε τα σχετικά με τον Λάμπρο, κίνησε για τα Γιάννενα.Εκείνη την εποχή, είχε σταλεί από τον φοβερό Σουλτάνο Μουράτ τον Δ στον πασά των Ιωαννίνων ένας γεροδεμένος γενίτσαρος, ο Ισμέτ.
Πιστός στη δούλεψη του Σουλτάνου μισούσε θανάσιμα τους γκιαούρηδες, που τον Αλλάχ και το κοράνι δεν σέβονταν,που τον σουλτάνο δεν προσκυνούσαν με την καρδιά τους. Αυτός γύριζε και επιθεωρούσε τα γύρω χωριά. Αυτόν συνάντησε η Ινζλού και του μίλησε για τον Λάμπρο, που είχε ξεφύγει από το παιδομάζωμα και δουλεύει τώρα στην Άρτα. Φάνηκε να φχαριστιέται παράξενα ο Γενίτσαρος και αποφάσισε μόνος του να πάει στην Άρτα.Εκεί είχε ανθρώπους να τον βοηθήσουν να εξαφανίσουν το γκιαουρόπουλο που μέσα από τα χέρια τους είχε ξεγλιστρήσει και να σβήσει την ντροπή…

Ἀνάγκη ἀξίων κληρικῶν


Ἀνάγκη ἀξίων κληρικῶν

Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

Οἱ χριστιανοὶ ποὺ ἐκκλησιάζονται τακτικὰ παρακολουθοῦν καὶ τοὺς κληρικοὺς, γιὰ τοὺς ὁποίους συχνὰ σχηματίζουν ἀρνητικὴ εἰκόνα. Τὸ ἴδιο συμβαίνει καὶ ὅταν λειτουργεῖ ἀρχιερέας ἢ ὅταν ὑπάρχει ἀρχιερατικὸ συλλείτουργο, συνήθως σὲ πανηγύρεις. Τὸ γεγονὸς αὐτὸ τοὺς δημιουργεῖ πολλοὺς λογισμοὺς καὶ ταλαντεύονται, ἂν πρέπει νὰ συνεχίζουν νὰ πηγαίνουν σὲ κάποιον ἄλλο ναὸ νὰ προσ­ευχηθοῦν. Αὐτὸ ὅμως δὲν εἶναι γιὰ ὅλους εὔκολο, οὔτε μποροῦν μονίμως νὰ μετακινοῦνται σὲ ἄλλες ἐνορίες, γιὰ νὰ βροῦν τὸ ναὸ ποὺ θέλουν.

Ὁ Χριστὸς ἀπευθυνόμενος στὰ πλήθη τοῦ λαοῦ καὶ στοὺς μαθητές του, ἔλεγε γιὰ τοὺς νομοδιδασκάλους καὶ Φαρισαίους τῆς ἐποχῆς του, οἱ ὁποῖοι ἦταν γνωστοὶ στὸ λαὸ ὡς ἀσυνεπεῖς στὴν τήρηση τῶν θείων ἐντολῶν: «Ὅσα λοιπὸν σᾶς λένε νὰ τηρεῖτε, νὰ τὰ τηρεῖτε καὶ νὰ τὰ πράττετε· νὰ μὴ κάνετε ὅμως κατὰ τὰ ἔργα τους, γιατί λένε μόνο καὶ δὲν πράττουν. Φτιάχνουν φορτία βαριά, ποὺ δύσκολα σηκώνονται, καὶ τὰ φορτώνουν στοὺς ὤμους τῶν ἀνθρώπων, ἐνῷ οἱ ἴδιοι δὲ θέλουν οὔτε μὲ τὸ δάκτυλό τους νὰ τὰ κινήσουν. Ὅλα τὰ ἔργα τους τὰ πράττουν, γιὰ νὰ κάνουν καλὴ ἐντύπωση στοὺς ἀνθρώπους».

Δυστυχῶς τὴν τακτικὴ τῶν Φαρισαίων τηροῦν καὶ πολλοὶ σύγχρονοι κληρικοί, οἱ ὁποῖοι σκανδαλίζουν τοὺς πιστούς. Ὅμως πρέπει νὰ μιλᾶμε γιὰ ἄξιους κληρικοὺς στὴν Ἐκκλησία καὶ ὄχι γιὰ ὀκνηροὺς ἠθοποιούς. Πρέπει νὰ ὑπηρετοῦν τὴν Ἐκκλησία πρόσωπα μὲ φόβο Θεοῦ, ἐνάρετα, χωρὶς ἐξωτερικὴ λάμψη, ἀλλὰ μὲ ταπεινὸ φρόνημα, παραδοσιακὸ ἦθος, ἀνιδιοτέλεια καὶ γενικὴ ἀγάπη πρὸς τὸ ποικίλο ποίμνιό τους.

ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΣΙΝΑΪΤΗΣ Ὁ Συγγραφέας τῆς «Κλίμακας»


ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΣΙΝΑΪΤΗΣ
Ο Συγγραφέας της «Κλίμακας»

30 Μαρτίου

Ο θεοφόρος αυτός άνδρας γεννήθηκε πιθανόν κατά το δεύτερο ήμισυ του 6ου αιώνα, αγνοούμε όμως την γενέτειρά του και την καταγωγή του, επειδή από την πρώτη στιγμή που εγκατέλειψε τα εγκόσμια μερίμνησε ιδιαίτερα να ζήσει ως ξένος. «Ξενιτεία είναι ο χωρισμός από όλα για να μείνει ο νους αχώριστος από τον Θεό» (Γ΄ 3). Γνωρίζουμε μόνον ότι, από ηλικίας δεκαπέντε ετών, αφού απέκτησε στέρεα διανοητική κατάρτιση, απέταξε όλα τα θέλγητρα του μάταιου αυτού βίου από αγάπη για τον Θεό και μετέβη στο Σινά, στους πρόποδες του θεοβαδίστου εκείνου όρους, όπου ο Θεός είχε άλλοτε αποκαλύψει την δόξα Του στον Μωυσή, και προσφέρθηκε με φλεγόμενη καρδία στον Κύριο ως ευωδιάζουσα θυσία.
Διώχνοντας με την είσοδό του στο στάδιο της αθλήσεως κάθε εμπιστοσύνη στον εαυτό του και κάθε αυταρέσκεια διαμέσου μιας απροσποίητης ταπείνωσης, υπετάγη ψυχή τε και σώματι σε έναν γέροντα ονόματι Μαρτύριο και αφοσιώθηκε, ελεύθερος από κάθε μέριμνα, στην ανάβαση της πνευματικής κλίμακος, στην κορυφή της οποίας βρισκόταν ο Θεός, ο Οποίος τον καλούσε να εντείνει τους αγώνες του προσθέτοντας «κάθε μέρα φωτιά στην φωτιά, θέρμη στην θέρμη, πόθο στον πόθο, προθυμία στην προθυμία»(Α΄48). Βλέποντας τον Γέροντά του ως ζώσα εικόνα Χριστού (Δ΄23), και πεπεισμένος ότι εκείνος θα δώσει λόγο υπέρ του μαθητή του ενώπιον του Θεού (Δ΄ 43), δεν είχε άλλη μέριμνα παρά να απορρίπτει το ίδιον θέλημα και να εξασκεί «την απόθεση της δικής του κρίσεως μέσα στον πλούτο της πνευματικής διακρίσεως»(Δ΄4), κατά τέτοιο τρόπο ώστε δεν υπήρχε κανένα χρονικό διάστημα ανάμεσα στις εντολές που του έδινε ο Μαρτύριος, ακόμη και τις φαινομενικά άνευ λόγου, και στην υπακοή του μαθητή. Παρ’ όλη την τέλεια υποταγή, ο Μαρτύριος τον κράτησε τέσσερα χρόνια ως δόκιμο και δεν τον έκειρε μοναχό παρά σε ηλικία είκοσι ετών, αφού είχε δοκιμάσει τον βαθμό της ταπείνωσής του. Ένας από τους παριστάμενους μοναχούς την ημέρα εκείνη, ονόματι Στρατήγιος, προέβλεψε ότι ο νέος αυτός μοναχός είχε κληθεί να γίνει μία ημέρα φωστήρ της οικουμένης. Όταν έπειτα ο Μαρτύριος με τον μαθητή του επισκέφθηκαν τον Ιωάννη τον Σαββαΐτη, έναν από τους πιο φημισμένους της εποχής, εκείνος, παραμελώντας τον Γέροντα, έσπευσε να νίψει τους πόδας του Ιωάννη. Μετά την αναχώρησή τους, δήλωσε ότι δεν γνώριζε τον νεαρό μοναχό αλλά εμπνεόμενος από το Άγιο Πνεύμα είχε σπεύσει να νίψει τους πόδας του ηγουμένου του Σινά. Η ίδια προφητεία επικυρώθηκε και από τον μεγάλο Αναστάσιο τον Σιναΐτη [21 Απρ.], τον οποίον επίσης επισκέφθηκαν.
Παρά το νεαρόν της ηλικίας του, ο Ιωάννης επιδείκνυε ωριμότητα και διάκριση γέροντα. Μία ημέρα, ενώ είχε σταλεί στον κόσμο με αποστολή και βρισκόταν στο τραπέζι με λαϊκούς, προτίμησε να υποκύψει λίγο στην κενοδοξία, τρώγοντας ελάχιστα παρά στην γαστριμαργία· καθώς από τα δύο πάθη προτιμητέο είναι το λιγότερο επικίνδυνο για τους νεοφερμένους στον μοναχικό βίο (ΚΣΤ΄ 43).

60 ἡμέρες κατ΄οἶκον περιορισμό μέ βραχιόλι στόν Ἡγούμενο τῆς Λαύρας τοῦ Κιέβου

 


Μια απόφαση που θα βάλει κατά της Εκκλησίας και γενικά κατά της Ορθοδοξίας έλαβε το Σάββατο 1 Απριλίου 2023 το Δικαστήριο "Σεφτσένκο" του Κιέβου.

Συγκεκριμένα ο Εισαγγελέας επέβαλε στον Μητροπολίτη Βίσγκοροντ κ. Παύλο, Ηγούμενο της Λαύρας των Σπηλαίων του Κιέβου 60 ημέρες κατ΄οίκον περιορισμό με προληπτικό μέτρο το ηλεκτρονικό βραχιόλι.

Ο Μητροπολίτης Παύλος θα παραμείνει σε κατ΄ οικον περιορισμό στα περίχωρα του Κιέβου, ενώ του απαγορεύθηκε να μεταβεί στην Λαύρα των Σπηλαίων και να λειτουργήσει.

Η απόφαση ελήφθη όταν μετά από έρευνα που διαπιστώθηκε ότι ο Μητροπολίτης Παύλος σε τηλεφωνική συνομιλία που είχε, προσπάθησε να δικαιολογήσει την επιθετικότητα της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Ο Εισαγγελέας στην ανάφορά του, τονίζει ότι όλες οι συνομιλίες του Μητροπολίτη Παύλου υποβλήθηκαν σε εξέταση από το Υπουργείο Δικαιοσύνης της Ουκρανίας και επιβεβαιώθηκε "η δικαιολόγηση από την πλευρά του, της στρατιωτικής επιχείρησης της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας".

Επίσης το δικαστήριο απαγόρευσε στον Ηγούμενο Παύλο «να καταγράφει βίντεο με δημόσια έκκληση προς τους πολίτες της Ουκρανίας και να τα δημοσιεύει στα κοινωνικά δίκτυα και στο Διαδίκτυο».

ΟΥΚΡΑΝΙΑ: Κλείνουν καί τήν Ἀκαδημία Ὀρθόδοξης Θεολογίας τῆς Λαύρας τοῦ Κιέβου


Ουκρανοί διδάσκοντες και σπουδαστές της Ακαδημίας Ορθόδοξης Θεολογίας του Κιέβου σε ένα στιγμιότυπο, λίγες μέρες πριν την έξωση του ιδρύματος από το καθεστώς Ζελένσκι!..

ΟΥΚΡΑΝΙΑ: Κλείνουν και την Ακαδημία Ορθόδοξης Θεολογίας της Λαύρας του Κιέβου

Το Συμβούλιο Διδασκόντων του Ινστιτούτου Αγίου Σεργίου (Παρίσι) εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:

Το Συμβούλιο Διδασκόντων του Ινστιτούτου Ορθόδοξης Θεολογίας (ΙΟΘ) του Αγίου Σεργίου, επαναλαμβάνοντας την αποδοκιμασία του για οποιαδήποτε θεολογική δικαιολογία της βίας και του πολέμου στη συνεχιζόμενη ρωσο-ουκρανική σύγκρουση, εκφράζει τη βαθιά του ανησυχία για την τρέχουσα κατάσταση της Ακαδημίας Ορθόδοξης Θεολογικής της Λαύρας των Σπηλαίων του Κιέβου, που απειλείται με έξωση στις 29 Μαρτίου 2023, μετά τη λήξη της μίσθωσης που παραχώρησε το ουκρανικό Δημόσιο, ιδιοκτήτη των εγκαταστάσεων.

Καθώς οι Χριστιανοί προετοιμάζονται να γιορτάσουν το Πάθος-Ανάσταση του Πρίγκιπα της Ειρήνης, το Συμβούλιο Διδασκόντων της IOΘ σκοπεύει να δείξει την πλήρη αλληλεγγύη του στους πολλούς ανθρώπους – καθηγητές, σπουδαστές, μοναχούς, προσωπικό, πρόσφυγες – που εργάζονται ή ζουν σε αυτή την περίφημη Ακαδημία και καλεί για την αναζήτηση ειρηνικής και δίκαιης λύσης μεταξύ των μερών, με σεβασμό των αρχών του κράτους δικαίου, ιδίως της θρησκευτικής ελευθερίας, η οποία προέχει και σε περιόδους πολέμου.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας εξάλλου υπενθυμίζει:

Προβοκάτορες χλευάζουν κληρικούς καί πιστούς ἔξω ἀπό τήν Λαύρα τοῦ Κιέβου


Προβοκάτορες χλευάζουν κληρικούς και πιστούς έξω από την Λαύρα του Κιέβου

Του Θάνου Θανόπουλου

Την ώρα που η Ορθοδοξία βαδίζει προς την κορύφωση της Σαρακοστής και τόσο στην Ελλάδα όσο και σε όλο τον κόσμο τελούνται κατανυκτικοί εσπερινοί και προηγιασμένες Θείες Λειτουργίες, στην Ουκρανία οι αδελφοί χριστιανοί βιώνουν το γολγοθά από προβοκάτορες οι οποίοι προσπαθούν με κάθε τρόπο να τους χλευάσουν και να τους εξουθενώσουν.

Όπως βλέπουμε καθημερινά τις τελευταίες ημέρες, πιστοί ενορίτες και οι πατέρες της Λαύρας υπερασπίζονται με προσευχές το Μοναστήρι τους.

Ανάμεσα σε αυτούς που βρίσκονται στην είσοδο της Λαύρας και στέκονται με αξιοπρέπεια και χριστιανική ηθική, προσευχόμενοι στον Θεό κατά της απόφασης για την έξωση της Αδελφότητας από την Λαύρα των Σπηλαίων, έχουν παρεισφρήσει πολλά νεαρά κυρίως άτομα, τα οποία προκαλούν τους πιστούς χορεύοντας περιπαικτικά δίπλα τους, βάζοντας μουσική στη διαπασών προβοκάροντας τους πιστούς.

Χαρακτηριστική είναι η εικόνα μια κοπέλας, η οποία προσεύχεται γονατιστή έξω από την είσοδο της Λαύρας, ενώ γύρω της διάφορα άτομα χορεύουν και τραγουδούν χλευάζοντάς την, ενώ άλλοι βιντεοσκοπούν το εν λόγω γεγονός.

Η εν λόγω κοπέλα ονόματι Αικατερίνα Ερσόβα είναι γνωστή ορθόδοξη συνθέτης τραγουδιών, τα οποία μιλούν για την Εκκλησία και την πνευματική ζωή.

Επίσης συγκλονιστική είναι η εικόνα ενός άλλου νεαρού ο οποίος εμφανίζεται σε βίντεο στην είσοδο της Μονής και προκαλεί με τις δηλώσεις του.

Ο εν λόγω σχολιάζοντας την απόφαση κατά του Ηγουμένου Παύλου που τέθηκε χθες, Κυριακή 2 Απριλίου 2023 σε κατ' οίκον περιορισμό, δήλωσε ότι κανονικά θα έπρεπε να τον σύρουν στο δάσος να τον βάλουν στα γόνατα και να τον πυροβολήσουν στο κεφάλι, και να διοχετεύσουν το βίντεο σε όλα τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης.

Κυριακή Δ´ Νηστειῶν - Φταίει ἡ ἀδιαφορία τῶν γονέων (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αὐγουστίνου Καντιώτου)

 

Φταίει ἡ ἀδιαφορία τῶν γονέων

(Ομιλία του †Επισκόπου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

«Καὶ ἐπηρώτησε τὸν πατέρα αὐτοῦ·Πόσος χρόνος ἐστὶν ὡς τοῦτο γέγονεν αὐτῷ; ὁ δὲ εἶπε·Παιδιόθεν»(Μᾶρκ. 9,21)
Ἡ ἱστορία, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, ἡ ἱστορία τοῦ θαύματος ποὺ διηγεῖται τὸ σημερινὸ εὐαγγέλιο (βλ. Μᾶρκ. 9,17-31), λίγο ἢ πολὺ εἶ νε γνωστὴ σὲ ὅλους. Σήμερα, Τετάρτη (Δ΄) Κυριακὴ τῶν Νηστειῶν, ὁ εὐαγγελιστὴς Μᾶρκος περιγράφει πῶς ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστὸς θεράπευσε ἕνα δαιμονιζόμενο νέο, τὸν ὁποῖον ἔφερε σ᾽ αὐτὸν ὁ πατέρας, γιατὶ τὸ παιδὶ βασανιζόταν φοβερά.

Ἕτοιμοι γιά τό μαρτύριο

Μητροπολίτης Παύλος. Φωτογραφία: Strana.ua


"ΕΤΟΙΜΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ"

τοῦ Νεκτάριου Δαπέργολα, Διδάκτορος Ἱστορίας

Ἄρχισε λοιπόν ἡ πολιορκία τῆς περίφημης Λαύρας τοῦ Κιέβου ἀπό τά οὐκρανοναζίδια τοῦ σατανιστή Ζελένσκι. Τό τελεσίγραφο τῶν ἀχρείων τοῦ καθεστῶτος ἔληξε προχτές καί ἀναμένεται ἡ κλιμάκωση τῆς βίας (ἤδη κάποια πρῶτα ἐπεισόδια σημειώθηκαν μεταξύ κρατικῶν ὑπαλλήλων πού προσπάθησαν νά μποῦν καί πιστῶν τῆς αὐθεντικῆς Οὐκρανικῆς Ἐκκλησίας, πού ἦταν συγκεντρωμένοι μέ ἀμυντικές διαθέσεις ἔξω ἀπό τή Μονή - ἐπεισόδια πρός τό παρόν ἀναίμακτα, ἀλλά εἶναι βέβαιο ὅτι τά πράγματα θά σκληρύνουν).

Ὁ ἡγούμενος τῆς Λαύρας πάντως μητροπολίτης Παῦλος ἦταν ξεκάθαρος στήν πρό ἡμερῶν ἀνακοίνωση, ἐκ μέρους ὅλης τῆς ἀδελφότητας: «Δέν σκοπεύουμε νά φύγουμε καί δέν θά φύγουμε. Θά ὑπερασπιστοῦμε τά δικαιώματά μας καί τά ἱερά μας μέχρι τό τέλος.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ Τ. ΔΩΡΩΝ 5-4-2023

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ Τ. ΔΩΡΩΝ 5-4-2023 
https://www.youtube.com/live/ppH5SYe5Z9E?feature=share

Νά ἔχετε τό Ψαλτήρι δίπλα σας ὅπως τό φρέσκο ψωμί (Γέροντας Κλεόπας)


'Οπως ο ήλιος είναι ο μεγαλύτερος ανάμεσα στα αστέρια,έτσι είναι και το Ψαλτήρι είναι ανάμεσα στα άλλα θεόπνευστα Βιβλία.Να έχετε το Ψαλτήρι όπως το φρέσκο ψωμί.Όταν πεινάς,κόβεις μία φέτα,τρως,κάνεις λίγη δουλειά,έπειτα διάβαζεις ένα κάθισμα,με την ευλόγια πάντα του πνευματικού σου.Στο τέλος να διαβάζεις την Παράκληση της Παναγίας

Γέροντας Κλεόπας Ιλίε

https://proskynitis.blogspot.com/2023/03/blog-post_514.html

5 Ἀπριλίου. Τετάρτη πρὸ τῶν Βαΐων. Κλαυδίου, Νικηφόρου κ.λπ. μαρτύρων· Θεοδώρας ὁσίας τῆς ἐν Θεσσαλονίκῃ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα. Τριθέκτης (Ἡσαΐας ΝΗ΄ 1-11).

Ησ. 58,1            Ἀναβόησον ἐν ἰσχύϊ καὶ μὴ φείσῃ, ὡς σάλπιγγα ὕψωσον τὴν φωνήν σου, καὶ ἀνάγγειλον τῷ λαῷ μου τὰ ἁμαρτήματα αὐτῶν καὶ τῷ οἴκῳ Ἰακὼβ τὰς ἀνομίας αὐτῶν.

Ησ. 58,1                    Φωναξε με όλην σου την δύναμιν, μη λυπηθής την φωνήν σου· ύψωσε και δυνάμωσε την φωνήν σου σαν μεγαλόφωνον σάλπιγγα και, ειπέ καθαρά στον λαόν μου τα αμαρτήματά των και στους απογόνους του Ιακώβ τας παρανομίας των.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible