ΤΑ ΑΣΚΗΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ
Δ΄. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥΣ ΠΟΙΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΙΜΝΙΟ
Ἡ καλλιέργεια τῆς νοερᾶς προσευχῆς ἀπό τούς ἐνορίτες.
Ἀπό τήν
στιγμή τοῦ Ἁγίου Βαπτίσματος
ὁ χριστιανός εἶναι
δυνάμει ναός τοῦ Θεοῦ.
«Οὐκ οἴδατε
ὅτι ναός τοῦ Θεοῦ
ἐστε καί τό πνεῦμα τοῦ
Θεοῦ οἰκεῖ ἐν ὑμῖν;»10,
μᾶς διδάσκει ὁ Ἅγιος Ἀπόστολος
Παῦλος.
Ὁ ὅλος
ἄνθρωπος πρέπει νά γίνει ἐνεργείᾳ
«ναός τοῦ Θεοῦ
τοῦ Ζῶντος». Αὐτό γίνεται μέ τόν συνεχῆ
πνευματικό ἀγῶνα. Καίριο
ρόλο παίζει ἡ ἀδιάλειπτη προσευχή
τῆς καρδίας.
Στό ἄνθρωπο-ναό,
ὅπως μᾶς διδάσκει στήν Μυσταγωγία ὁ
Ἅγιος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής,
ἱερό βῆμα εἶναι ἡ καρδιά
τοῦ ἀνθρώπου καί θυσιαστήριο ὁ νοῦς
του. «Ἡ
Ἁγία Ἐκκλησία τοῦ Θεοῦ»
διδάσκει ὁ Ἅγιος Μάξιμος «εἶναι ὁ
ἂνθρωπος· σὰν ψυχὴ ἔχει τὸ ἱερὸ
βῆμα, νοῦ της τὸ ἱερὸ θυσιαστήριο,
σῶμα τὸ ναό. Γιατί εἶναι εἰκόνα καὶ
ὁμοίωση τοῦ ἀνθρώπου, γινωμένου κατὰ
τὴν εἰκόνα καὶ τὴν ὁμοίωση τοῦ Θεοῦ.
Ἔτσι μὲ τὸ ναό, ὅπως μὲ σῶμα, προβάλλει
τὴν ἠθικὴ φιλοσοφία· μὲ τὸ ἱερὸ
βῆμα, ὅπως μὲ ψυχή,
ἀναπτύσσει πνευματικὰ τὴ φυσικὴ
θεωρία· μὲ τὸ ἱερὸ
θυσιαστήριο, ὅπως μὲ νοῦ, φανερώνει
τὴ μυστικὴ θεολογία»11.