Πῶς μπορεῖ ἕνας πού ζεῖ μέσα στόν κόσμο νά ἀρέσει στόν Θεό; Ἁγ. Ἀναστασίου Σιναΐτου-Ἐρωταποκρίσεις (15η)Α΄, 22-7-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, Ἀμπελειές (Ἱ.Ν. Ἁγ. Ἀθανασίου) Πέλλας
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
- ΑΡΧΙΚΗ
- ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ-ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ
- ΑΓΙΟΙ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ
- ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ-ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ-ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ
- ΘΑΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΟΥΝ
- ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ
- ΟΣΙΟΣ ΓΕΡΩΝ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ- ΓΕΡΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΗΣ
- ΘΛΙΨΕΙΣ-ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ
- ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ
- ΑΓΧΟΣ-ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ-ΘΕΙΑ ΠΡΟΝΟΙΑ
- ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ-ΔΩΡΕΑ ΟΡΓΑΝΩΝ-ΑΕΡΟΨΕΚΑΣΜΟΙ- ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ- ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΑ
- ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ-ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ
- Μ. ΕΒΔΟΜΑΔΑ-ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ
- ENGLISH- ROMANESC-FRANCAIS-DEUTSCH-EN ESPANOL
- ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΣ- ΕΤΙΚΕΤΤΕΣ-ΟΜΙΛΙΕΣ- ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΠΟΛΥΤΟΝΙΚΑ- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
- ΑΓΩΓΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ - ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ : ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ (ΚΕΙΜΕΝΟ)
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
- ΩΡΑΙΟΤΑΤΕΣ ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΩΝ
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
- ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ-ΓΙΟΓΚΑ-ΒΕΛΟΝΙΣΜΟΣ-ΡΕΪΚΙ-ΠΙΛΑΤΕΣ
- ΟΜΙΛΙΕΣ 2015
- ΟΜΙΛΙΕΣ 2013 ΚΑΙ 2014
- ΘΕΜΑΤΑ-ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
- ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ-ΘΛΙΨΕΙΣ
- ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ π.ΣΑΒΒΑ ΑΓ.
- ΣΥΝ ΘΕῼ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ι.Μ. ΑΓ. ΤΡΙΑΔΟΣ (ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΞΕΩΝ)
ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ
ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:
Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.
Δευτέρα 17 Αυγούστου 2020
Μήπως σκανδαλίζουν ὅσοι κοινωνοῦν συχνά; Ἀρχιμανδρίτη Σάββα Ἁγιορείτου
Μήπως σκανδαλίζουν ὅσοι κοινωνοῦν συχνά; 6-8-2020, Ἀρχι. Σάββα Ἁγιορείτου Κήρυγμα
Τό ἅγιο Βάπτισμα καί ὁ ρόλος τοῦ ὕδατος, Ἁγίου Κυρίλλου Ἱεροσολύμων 3η κατήχηση_2ο μέρος Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου
Το Άγιο Βάπτισμα και ο ρόλος του ύδατος, Αγίου Κυρίλλου Ιεροσολύμων 3η κατήχηση_2ο μέρος 09-04-2011 Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΩΝ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ ΕΔΕΣΣΗΣ ἀπό Δευτέρα 17.8.2020 ἔως Παρασκευή 21-8-2020
ΔΕΥΤΕΡΑ 17-8-2020
ΑΓΡΥΠΝΙΑ (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ) 20.30-01.30
Η ΠΥΛΗ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΝΟΙΧΤΗ ΑΠΟ 20.30- 22.00
43. Ἡ συχνή Θ. Μετάληψη εἶναι ἐντολή τοῦ Κυρίου Α΄ - Ἐνστάσεις- Περί Συνεχοῦς Μεταλήψεως , Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορ., 18-8-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου(Κήρυγμα)
ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ:https://www.youtube.com/channel/UCEtOr176QWbyqK_H3ZZoJJw (Πατῆστε ΕΓΓΡΑΦΗ καί μετά τό καμπανάκι καί τήν ἐπιλογή ΟΛΕΣ τίς εἰδοποιήσεις)
ΤΡΙΤΗ 18-8-2020
ΑΓΡΥΠΝΙΑ (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ) 20.30-01.30
Η ΠΥΛΗ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΝΟΙΧΤΗ ΑΠΟ 20.30- 22.00
44. Ἡ συχνή Θ. Μετάληψη εἶναι ἐντολή τοῦ Κυρίου Β΄ - Ἐνστάσεις- Περί Συνεχοῦς Μεταλήψεως , Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορ., 19-8-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου(Κήρυγμα)
ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ:https://www.youtube.com/channel/UCEtOr176QWbyqK_H3ZZoJJw (Πατῆστε ΕΓΓΡΑΦΗ καί μετά τό καμπανάκι καί τήν ἐπιλογή ΟΛΕΣ τίς εἰδοποιήσεις)
Ὁ σατανᾶς δὲ θέλει ποτὲ νὰ μάθουν οἱ Χριστιανοὶ καὶ νὰ πιστεύουν ὅτι αὐτὸς βρίσκεται στὴν καρδιὰ καὶ ἀπὸ ἐκεῖ τοὺς πολεμάει...
Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Σιναΐτης δίδαξε τὴν ἐργασία τῆς Νοερᾶς προσευχῆς ὄχι μόνο στοὺς Μοναχοὺς τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ἀλλὰ ξεκινώντας ἀπὸ τὸ Ἅγιον Ὄρος πῆγε διδάσκοντας τὴ Νοερὰ προσευχὴ μέχρι τὴ Βλαχία, δηλαδὴ τὴ σημερινὴ Ρουμανία.
Ἐπίσης ὁ λαμπρός της Θεσσαλονίκης φωστήρας ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς ὄχι μόνο σε πολλὲς ὁμιλίες του παρακινοῦσε ὅλους τοὺς χριστιανοὺς νὰ προσεύχονται νοερὰ καὶ μὲ τὴν καρδιά τους, ἀλλὰ καὶ λόγον ὁλόκληρον ἔστειλε στοὺς Ἰωάννην καὶ Θεόδωρον τοὺς φιλοσόφους, ποὺ βρίσκονταν στὸν κόσμο, στὸν ὁποῖο λόγο ἀποκάλυψε σ᾿ αὐτοὺς ὅλα τὰ μυστήρια τῆς Νοερᾶς προσευχῆς.
Ὁ Ἅγιος Διάδοχος λέει ὅτι ὁ σατανᾶς δὲ θέλει ποτὲ νὰ μάθουν οἱ Χριστιανοὶ καὶ νὰ πιστεύουν ὅτι αὐτὸς βρίσκεται στὴν καρδιὰ καὶ ἀπὸ ἐκεῖ τοὺς πολεμάει, ἀλλὰ θέλει νὰ νομίζουν ὅτι τοὺς πολεμάει ἐξωτερικά.
Παρουσιάστηκε ἡ Παναγία ἡ Ἱεροσολυμίτισσα καί εἶπε: «ΔΕΝ ΑΦΗΝΩ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ»
Παρουσιάστηκε ἡ Παναγία ἡ Ἱεροσολυμίτισσα καί εἶπε: «ΔΕΝ ΑΦΗΝΩ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ»
Με αποτέλεσμα να μείνει η Εικόνα της και άλλους δυο μήνες στην Ελλάδα για ευλογία. Γνώριζε η ΚΥΡΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ τα πριν και μετά βάσανα μας εδώ στην Ελλάδα.
Ήταν καλοκαίρι του 2015 και μεταφέραμε τα εξής:
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
« Στρατηγούς έχουμε πολλούς εν ενεργεία και σε αποστρατεία, όμως η ΑΡΧΙΣΤΡΑΤΗΓΟΣ του Έθνους δεν μίλησε ακόμα.
25 Μαρτίου του 2015 ανήμερα του Ευαγγελισμού μας επισκέφτηκε από τους Αγίους Τόπους της Παλαιστίνης στην Αθήνα η Αχειροποίητος Εικόνα της Παναγίας της Ιεροσολυμίτισσας και σκόρπισε την Ευλογία ΤΗΣ στους καθημαγμένους από την αμαρτία και τα μνημόνια Έλληνες.
Η Παραμονή της Εφέστιας αυτής Εικόνας παρατάθηκε κατά πολύ , σαν να ήθελε η Υπεραγία Θεοτόκος να μας πει κάτι…
Ελάχιστες μέρες μετά το τέλος της προσκύνησης ΤΗΣ στο μετόχι του Παναγίου Τάφου στην Πλάκα , ζήσαμε τα capital control, το μεγαλειώδες ΟΧΙ του δημοψηφίσματος του Ελληνικού Λαού που έγινε ΝΑΙ, τις καλοκαιριάτικες υπαναχωρήσεις των πολιτικών μας έμπροσθεν των εκβιασμών των εταίρων και μέσα στο ΠΑΣΧΑ του Καλοκαιριού( δεκαπενταύγουστος 2015) βιώσαμε και βιώνουμε μαζί με την Ευρώπη την προσφυγική πλημμυρίδα του Ισλάμ.
Τι άλλο θέλουμε για να πειστούμε ότι η Παναγιά μας ακολουθεί και πάλι τα πονεμένα βήματα των παιδιών της στα μαρτύρια και σε αυτό που έρχεται ως καταισχύνη των εχθρών του ΥΙΟΥ ΤΗΣ;
Ἡ Κοίμηση τῆς Θεοτόκου, τά σημεῖα ἀποστασίας καί ἡ ἀνάγκη μετάνοιας
Η ΚΟΙΜΗΣΙΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ, ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΑΝΑΓΚΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ
Πρωτοπρεσβ. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος 14-08-2020
Ὁ μακαριστός Προηγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου Ἁγίου Ὄρους Ἀρχιμ. Γεώργιος Γρηγοριάτης – Καψάνης, σέ ὁμιλία του στήν Κοίμηση τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου τό 1981[1], ἐπεσήμανε :
«Ὅπως ὅλα τά τῆς Θεοτόκου μυστήρια ἦταν μυστήρια ἀγάπης τελείας, προσφορᾶς τελείας, ὑπακοῆς τελείας, ἐλευθερίας τελείας, προσφορᾶς τῆς ἐλευθερίας της πρός τόν Θεό, ἔτσι καί ἡ μακαρία καί σεπτή της Κοίμηση, «τελευταῖον οὖσα ἐπ' Αὐτή μυστήριον», ὅπως λέγει καί τό πρῶτο τροπάριο τῆς Λιτῆς τοῦ Ἑσπερινοῦ. Ἦταν καί αὐτή τό τελευταῖο μέν ἐπίγειο μυστήριο τῆς Παναγίας, ὅμως καί αὐτό ἦταν μυστήριο ἀγάπης, ἐλευθερίας καί ὑπακοῆς.
Ὅπως προσφέρθηκε ὡς τριετές νήπιο – οἱ γονεῖς της τήν προσέφεραν στόν Ναό τοῦ Σολομῶντος, γιά νά ὑπηρετεῖ στά Ἅγια τῶν Ἁγίων – μέ ὅλη της τήν καρδιά καί τήν θέληση, ὅπως προσφέρθηκε κατά τήν ἡμέρα τοῦ Εὐαγγελισμοῦ στό μήνυμα τό ἀρχαγγελικό ὅτι θά γίνει ἡ Μητέρα τοῦ Δεσπότου Χριστοῦ, ἔτσι καί τώρα, πού ἦλθε ἡ ὥρα, καί Αὐτή, ὡς ἄνθρωπος θνητός πού ἦταν, νά φύγει ἐκ τοῦ κόσμου τούτου, πάλι προσφέρθηκε στόν Θεό μέ ἐμπιστοσύνη.
Προσέφερε μέ ἐμπιστοσύνη τήν μακαρία ψυχή της στόν Δεσπότη Χριστό, ὁ Ὁποῖος ἦλθε νά τήν παραλάβει, ἀλλά προσέφερε μέ ἐμπιστοσύνη καί τό σῶμα της, τό πανάχραντο καί πανακήρατο, ἐκεῖνο τό τρισένδοξο σῶμα, τό ὁποῖο ἔδωσε Σῶμα στόν Υἱό τοῦ Θεοῦ, ἐκείνη τήν σάρκα, ἡ ὁποία σάρκωσε τόν Θεό. Τό προσέφερε κι αὐτό μέ ἐμπιστοσύνη στόν Θεό, γιά νά μπεῖ μέσα στήν γῆ, χωρίς νά φοβᾶται τό σκοτεινό μυστήριο τοῦ θανάτου, χωρίς νά φοβᾶται τό χῶμα, πού θά τήν κάλυπτε, διότι εἶχε μεγάλη ἐμπιστοσύνη στήν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ.
Ὅταν κανείς ἔτσι προσφέρεται στόν Θεό, μέ τέλεια ἐμπιστοσύνη, ὁ Θεός δέν ἀφήνει τό πλάσμα Του νά χαθεῖ, ἀλλά προσφέρει καί ὁ Θεός τό πᾶν στόν ἄνθρωπο. Γι' αὐτό τήν μέν ψυχή τῆς Κυρίας Θεοτόκου, τήν φωτεινή καί ὁλόφωτη, παρέλαβε ὁ Υἱός της ὁ μονογενής, ὁ Κύριός μας˙ τό δέ σῶμα της, αὐτό τό μακάριο καί σεπτό καί πανάχραντο σῶμα, τό ὁποῖο δέν ἦταν δυνατόν, ἀφοῦ ἔτσι προσφέρθηκε στόν Θεό μέ τέλεια ἐλευθερία, ὑπακοή καί ἀγάπη, νά γίνει βορά τῶν σκωλήκων, Χάριτι τοῦ Παναγίου Πνεύματος καί ἀποφάσει καί ἐπινεύσει τῆς Παναγίας Τριάδος, τήν τρίτη ἡμέρα ἀνέστη καί μετέστη στούς Οὐρανούς καί βρίσκεται δοξασμένο μαζί μέ τήν μακαρία ψυχή της καί λυτρωμένο στούς αἰῶνες.
Καί ἔτσι ἡ Κυρία Θεοτόκος «προΐσταται», ὅπως λέγουν οἱ Θεολόγοι τῆς Ἐκκλησίας μας, «τῶν σεσωσμένων». Εἶναι ἡ προϊσταμένη τῆς Ἐκκλησίας ὅλης. Ὅπως ἡ Μαριάμ, ἡ ἀδελφή τοῦ Μωϋσέως, προεξῆρχε τοῦ χοροῦ τῶν λυτρωθέντων ἀπό τούς Αἰγυπτίους καί ἐν τυμπάνῳ καί χορῷ δόξαζε τόν Θεό μετά τήν ἔξοδο ἀπό τήν Ἐρυθρά θάλασσα, ἔτσι καί τώρα ἡ Κυρία Θεοτόκος, ἡ ἀληθής Μαριάμ τοῦ ἀνθρωπίνου γένους, προΐσταται τοῦ χοροῦ τῶν σεσωσμένων καί λελυτρωμένων καί ψάλλει ὠδή καινή ἐνώπιον τοῦ θρόνου τοῦ Ἀρνίου στούς αἰῶνες.
Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου:«Οὐ μισήσεις τήν βλάσφημον γλῶττα, οὐκ ἐμφράξει τά ἄθεα στόματα;»
ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
δακρύων ἄξιος
«Οὐ βλάβη τις εἰς τόν Θεόν ἀπό τῆς βλασφημίας ἐκβαίνει, ἄλλ ’ ὁ βλασφημῆσας αὐτός καί τό τραῦμα ἔλαβεν. Οὐκοῦν στέναξον, θρήνησον. Καί γάρ δακρύων ἀξιον τό πάθος». [Ε.Π.Ε. 10,292]
Μετάφρασις
Δἐν παθαίνει τίποτε ὁ Θεός ἀπό τή βλασφημία, ἀλλ’ ἐκεῖνος πού βλαστήμησε, αὐτός ὑφίσταται ὅλη τή ζημιά. Γι’ αὐτό, λοιπόν, νά ἀναστενάξης, νά κλάψης γοερά. Διότι εἶναι ἄξιο δακρύων τό πάθος τῆς βλασφημίας.
------------------------------ -----
ἐναντίον ποιοῦ;
«Ὅταν τις ὑβρίζῃ τόν μηδέν ἠδικηκότα, κατά τόν τοῦ δικαίου λόγον δίδωσι δίκην. Ὅταν δέ τις τόν εὐεργέτην, τόν οὐδέν προπαθόντα αἴτιον καί Θεόν ὄντα καί ψυχήν ἐμπνεύσαντα καί μυρία χαρισάμενον καί εἰς οὐρανόν βουληθέντα ἀναγαγεῖν, εἶτα τοῦτον μετά τοσαύτας εὐεργεσίας μή μόνον ὑβρίζῃ, ἀλλά καί καθ’ ἡμέραν ὑβρίζῃ δι᾿ ὧν ποιεῖ, ποίας ἄξιος ἔσται συγγνώμης;». [Ε.Π.Ε. 18,244]
Μετάφρασις
Ὅταν κάποιος βρίζη ἄνθρωπο, πού κανένα κακό δέν τοῦ ἔκανε, τιμωρεῖται σύμφωνα μέ τούς περί δικαίου νόμους. Κάποιος ὅμως βρίζει τόν Εὐεργέτη του, ἐκεῖνον πού ὄχι μόνο πρίν κανένα κακό δὲν τοῦ ἔκανε, ἀλλὰ τοῦ χάρισε ἄπειρα καλά, ἐκεῖνον ποῦ τοῦ ἔδωσε τή ζωή καί εἶναι ὁ Θεός του καί τοῦ ἐμφύσησε ψυχή καί τοῦ χάρισε μύρια καλά καί εἶναι ἕτοιμος, ἄν θελήση, νά τόν ἀνεβάση στόν Οὐρανό. Αὖτόν, λοιπόν, τὀν Εὐεργέτη του, μετά ἀπό τόσες εὐεργεσίες, Τόν βρίζει. Καί ὄχι ἁπλῶς Τόν βρίζει, ἀλλά καθημερινά Τόν βρίζει καί μέ τό στόμα του καί μέ τίς πράξεις του, τότε πῶς μπορεῖ νά συγχωρηθῆ;
------------------------------ -----
δέν τιμωρεῖται ἀπό τό κράτος
«Βλασφημἰα τοῖς νομοθέταις οὐδέν εἶναι δοκεῖ φοβερόν· οὗδείς γοῦν τόν Θεόν βλασφημήσας εἰς δικαστήριον εἱλκύσθη καί δίκην δέδωκεν. Ἀλλ’ ἐάν μέντοι ἱμάτιόν τις κλέψῃ ἤ βαλλάντιον διατέμῃ, καί τάς πλευράς διορύττεται καί θανάτω παραδίδοται πολλάκις, τόν δέ Θεόν βλασφημῶν οὐκ ἐγκαλεῖται παρά τῶν ἔξω νομοθετῶν». [Ε.Π.Ε. 18,336]
Μετάφρασις
Ἡ βλασφημία δέν θεωρεῖται ἀπό τούς κοσμικούς νομοθέτες ὡς φοβερό κακό. Κανένας ἑπομένως δέν προσήχθη σέ δικαστήριο καί δέν τιμωρήθηκε, ἐπειδή βλαστήμησε τόν Θεό. Ἄν ὅμως κλέψη κάποιος ἕνα ροῦχο ἤ διαρρήξη ἕνα πορτοφόλι, ἀπό τό κράτος ξυλοκοπεῖται καί κάποτε θανατώνεται. ’Ενῶ, ἄν βλασφημήση τόν Θεό, δὲν γίνεται κατηγορούμενος ἀπό τούς νομοθέτες τοῦ κόσμου.
------------------------------ -----
πόσο τρομακτική ἁμαρτία!
«Εἰ ὁ βασιλέα ὑβρίζων ἀφόρητον ἔχει τήν τιμωρίαν διά τήν τοῦ προσώπου ἀξιοπιστίαν, ὁ τόν Θεόν ὑβρίζων πόσων ἔσται ὑπεύθυνος ταλάντων; Ὥστε κἄν τά αὐτά εἰςτόν Θεόν ἁμαρτάνωμεν, ἅπερ εἰς τούς ἀνθρώπους, οὐδέ οὕτω τό ἴσον ἐστίν, ἄλλ ’ ὅσον μέσον Θεοῦ καί ἀνθρώπων, τοσοῦτον τῶν ἁμαρτημάτων ἐκείνων καί τούτων». [Ε.Π.Ε. 24,150]
Ἡ Παναγία τῆς Γαράσαρης (Ἡ Μονή τῆς Θεοτόκου στό Καγιά-τιπι)
Η Παναγία της Γαράσαρης (Η Μονή της Θεοτόκου στο Καγιά-τιπι)
Στις 8 Ιανουαρίου του 454, γεννήθηκε στη Νικόπολη από πλούσια οικογένεια ευγενών, ο Ιωάννης ο Ησυχαστής. Σε ηλικία 18 ετών έχασε τους γονείς του Εγκράτιο και Ευφημία, οπότε αποφάσισε να μοιράσει την περιουσία του στους φτωχούς και να μονάσει. Έτσι, περίπου το 475, έχτισε τη Μονή της Παναγίας σε ένα κοίλωμα-σπηλιά του βράχου της Αναλήψεως, λίγα χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Νικόπολης. Εκεί έμεινε μαζί με δέκα άλλους μοναχούς, μέχρι το 481, όταν σε ηλικία 28 ετών χειροτονήθηκε Επίσκοπος Κολωνείας.
Με το πέρασμα των αιώνων η Μονή ερημώθηκε και απέμειναν μόνο ερείπια. Έπρεπε να περάσουν 13 αιώνες για να εμφανιστεί άξιος διάδοχος του Αγίου Ιωάννη του Ησυχαστή, κτήτορος της Παναγίας της Γαράσαρης.
Το 1785 λοιπόν, γεννιέται στο χωριό Χάχαβλα ο Ιωαννίκιος Θωμαϊδης, ο οποίος γύρω στο 1805-1810 εκάρη μοναχός και έβαλε σκοπό της ζωής του να ανοικοδομήσει το μοναστήρι. Τελικά το κατάφερε και περίπου μεταξύ 1812-1815 το οικοδόμημα ήταν έτοιμο και ο ίδιος έγινε Ηγούμενος της Μονής.
Ὁμιλία Γέροντος Χρυσοστόμου Τέτσιου - Περί μολυσμοῦ καί χρήσεως μασκῶν στούς Ἱερούς Ναούς
Ομιλία Γέροντος Χρυσοστόμου Τέτσιου - Περί μολυσμού και χρήσεως μασκών στους Ιερούς Ναούς - Σκήτη Αγίου Αντωνίου Μετεώρων - 10/8/'20
https://www.mixcloud.com/xrysa41/ομιλία-γέροντος-χρυσοστόμου-τέτσιου-περί-χρήσεως-μασκών-στους-ιναούς-10820/
Βρέθηκαν τότε σὲ μιὰ μεγάλη ἔκπληξη...
Ἡ Ἐκκλησιαστική παράδοση ὁμιλεῖ περὶ μεταστάσεως τῆς Θεοτόκου. Στὸν ενταφιασμὸ τῆς Παναγίας στὴν Γεσθημανῆ, ἀπουσίαζε ὁ Ἀπόστολος Θωμᾶς. Τὴν τρίτη μέρα, ἄνοιξαν οἱ Ἀπόστολοι τὸν τάφο τῆς Παναγίας, γιὰ νὰ Τὴν προσκυνήσει καὶ ὁ Ἀπόστολος Θωμᾶς. Βρέθηκαν τότε σὲ μιὰ μεγάλη ἔκπληξη. Ὁ τάφος ἦταν ἄδειος! Εἶχε μέσα μόνο τὴ σινδόνη. Στὴν κηδεία τῆς Παναγίας παρεβρέθηκαν, πέραν τῶν Ἀποστόλων καὶ τρεῖς Ἕλληνες.
Κρατεῖστε γερά τήν παράδοση πού σᾶς παρέδωσα ! ( Γέροντας Ἐφραίμ Φιλοθεΐτης )
"Κρατείστε γερά την παράδοση που σας παρέδωσα και να ξέρετε ότι σήμερα είναι ομολογία να λέμε ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο Θεός μας. Αυτό δεν το θέλουν οι σκοτεινές δυνάμεις... Έρχονται πολύ δύσκολες ημέρες. Προσέξτε την ψυχή σας. Μαζευτείτε και δώστε τον αγώνα σας..
17 Αὐγούστου. Τοῦ Ἁγίου Μάρτυρος Μύρωνος. «Παναγίας τῆς Γουμενίσσης», πανηγυρικῶς ἑορταζομένης ἐν τῇ φερωνύμῳ Ἱερᾷ Μονῇ καί Πόλει. Τοῦ Ἁγίου Ὁσιομάρτυρος Δημητρίου τοῦ νέου, τοῦ ἐκ Σαμαρίνης τῆς Ἠπείρου καταγομένου (1808). Τῶν Ὁσίων Πατέρων ἡμῶν Εὐτυχίου, Εὐτυχιανοῦ καί Κασσιανῆς τῶν αὐταδέλφων. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας. Δευτ. ια´ ἑβδ. ἐπιστ. (Β´ Κορ, β´ 3-15).
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Β' Β´ 3 - 15
3
καὶ ἔγραψα ὑμῖν τοῦτο αὐτὸ, ἵνα μὴ ἐλθὼν λύπην ἔχω ἀφ’ ὧν ἔδει με
χαίρειν, πεποιθὼς ἐπὶ πάντας ὑμᾶς ὅτι ἡ ἐμὴ χαρὰ πάντων ὑμῶν ἐστιν. 4
ἐκ γὰρ πολλῆς θλίψεως καὶ συνοχῆς καρδίας ἔγραψα ὑμῖν διὰ πολλῶν
δακρύων, οὐχ ἵνα λυπηθῆτε, ἀλλὰ τὴν ἀγάπην ἵνα γνῶτε ἣν ἔχω περισσοτέρως
εἰς ὑμᾶς. 5 Εἰ δέ τις λελύπηκεν, οὐκ ἐμὲ λελύπηκεν, ἀλλὰ ἀπὸ μέρους ἵνα μὴ ἐπιβαρῶ, πάντας ὑμᾶς. 6 ἱκανὸν τῷ τοιούτῳ ἡ ἐπιτιμία αὕτη ἡ ὑπὸ τῶν πλειόνων· 7 ὥστε τοὐναντίον μᾶλλον ὑμᾶς χαρίσασθαι καὶ παρακαλέσαι, μήπως τῇ περισσοτέρᾳ λύπῃ καταποθῇ ὁ τοιοῦτος. 8 διὸ παρακαλῶ ὑμᾶς κυρῶσαι εἰς αὐτὸν ἀγάπην. 9 εἰς τοῦτο γὰρ καὶ ἔγραψα, ἵνα γνῶ τὴν δοκιμὴν ὑμῶν, εἰ εἰς πάντα ὑπήκοοί ἐστε. 10 ᾧ δέ τι χαρίζεσθε, καὶ ἐγώ· καὶ γὰρ ἐγὼ εἴ τι κεχάρισμαι ᾧ κεχάρισμαι, δι’ ὑμᾶς ἐν προσώπῳ Χριστοῦ, 11 ἵνα μὴ πλεονεκτηθῶμεν ὑπὸ τοῦ σατανᾶ· οὐ γὰρ αὐτοῦ τὰ νοήματα ἀγνοοῦμεν. 12 Ἐλθὼν δὲ εἰς τὴν Τρῳάδα εἰς τὸ εὐαγγέλιον τοῦ Χριστοῦ, καὶ θύρας μοι ἀνεῳγμένης ἐν Κυρίῳ, 13 οὐκ ἔσχηκα ἄνεσιν τῷ πνεύματί μου τοῦ μὴ εὑρεῖν με Τίτον τὸν ἀδελφόν μου, ἀλλὰ ἀποταξάμενος αὐτοῖς ἐξῆλθον εἰς Μακεδονίαν. 14 Τῷ δὲ Θεῷ χάρις τῷ πάντοτε θριαμβεύοντι ἡμᾶς ἐν τῷ Χριστῷ καὶ τὴν ὀσμὴν τῆς γνώσεως αὐτοῦ φανεροῦντι δι’ ἡμῶν ἐν παντὶ τόπῳ· 15 ὅτι Χριστοῦ εὐωδία ἐσμὲν τῷ Θεῷ ἐν τοῖς σωζομένοις καὶ ἐν τοῖς ἀπολλυμένοις,
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ
1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)
2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.
3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς
4.Ἐπικοινωνία: Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό Kyria.theotokos@gmail.com .
2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.
3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς
4.Ἐπικοινωνία: Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό Kyria.theotokos@gmail.com .