Ὅτι δέν πρέπει νά κατακρίνουμε, ἀλλά νά προσέχουμε τά δικά μας σφάλματα Β, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
- ΑΡΧΙΚΗ
- ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ-ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ
- ΑΓΙΟΙ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ
- ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ-ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ-ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ
- ΘΑΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΟΥΝ
- ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ
- ΟΣΙΟΣ ΓΕΡΩΝ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ- ΓΕΡΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΗΣ
- ΘΛΙΨΕΙΣ-ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ
- ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ
- ΑΓΧΟΣ-ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ-ΘΕΙΑ ΠΡΟΝΟΙΑ
- ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ-ΔΩΡΕΑ ΟΡΓΑΝΩΝ-ΑΕΡΟΨΕΚΑΣΜΟΙ- ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ- ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΑ
- ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ-ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ
- Μ. ΕΒΔΟΜΑΔΑ-ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ
- ENGLISH- ROMANESC-FRANCAIS-DEUTSCH-EN ESPANOL
- ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΣ- ΕΤΙΚΕΤΤΕΣ-ΟΜΙΛΙΕΣ- ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΠΟΛΥΤΟΝΙΚΑ- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
- ΑΓΩΓΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ - ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ : ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ (ΚΕΙΜΕΝΟ)
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
- ΩΡΑΙΟΤΑΤΕΣ ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΩΝ
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
- ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ-ΓΙΟΓΚΑ-ΒΕΛΟΝΙΣΜΟΣ-ΡΕΪΚΙ-ΠΙΛΑΤΕΣ
- ΟΜΙΛΙΕΣ 2015
- ΟΜΙΛΙΕΣ 2013 ΚΑΙ 2014
- ΘΕΜΑΤΑ-ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
- ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ-ΘΛΙΨΕΙΣ
- ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ π.ΣΑΒΒΑ ΑΓ.
- ΣΥΝ ΘΕῼ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ι.Μ. ΑΓ. ΤΡΙΑΔΟΣ (ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΞΕΩΝ)
ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ
ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:
Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.
Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2020
Συνεχής πνευματικός ἀγώνας.Φυλακή τοῦ νοῦ. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
Συνεχής πνευματικός ἀγώνας.Φυλακή τοῦ νοῦ. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης, 24-5-2009
Κυριακή ΙΓ Λουκᾶ. Ὑπομνηματισμός τῆς εὐαγγελικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἅγιο Κύριλλο Ἀλεξανδρείας
ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΓ΄ΛΟΥΚΑ[:Λουκ. 18,18-27]
ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΚΥΡΙΛΛΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
«Καὶ ἐπηρώτησέν τις αὐτὸν ἄρχων λέγων, Διδάσκαλε ἀγαθέ, τί ποιήσας ζωὴν αἰώνιον κληρονομήσω;(:Κάποιος άρχοντας της συναγωγής Τον ρώτησε το εξής: “Διδάσκαλε αγαθέ, τι να κάνω για να κληρονομήσω την αιώνια ζωή;”)·εἶπεν δὲ αὐτῷ ὁ ᾽Ιησοῦς, Τί με λέγεις ἀγαθόν; οὐδεὶς ἀγαθὸς εἰ μὴ εἷς ὁ Θεός(:του είπε τότε ο Ιησούς: “Αφού απευθύνεσαι σε εμένα νομίζοντας ότι είμαι ένας απλός άνθρωπος, γιατί με ονομάζεις ‘’αγαθό’’; Κανείς δεν είναι από μόνος του απολύτως αγαθός παρά μόνο ένας, ο Θεός”)»[Λουκ.18,18-19].
Ο αναφερόμενος εδώ άρχοντας που υπονοείται ότι είναι κάποιος συγκεκριμένος, νόμισε ότι μπορεί να ελέγξει τον Χριστό, ότι τάχα ο Ιησούς περιφρονεί την εντολή που δόθηκε μέσω του Μωυσή και εισάγει δικού του νόμους. Πλησιάζει λοιπόν και προσποιείται ότι ηθικολογεί, γιατί Τον αποκαλεί διδάσκαλο και Τον ονομάζει αγαθό και λέγει ότι θέλει να μάθει. Επειδή όμως ρωτούσε με σκοπό να Τον πειράξει, εύλογα Αυτός που συλλαμβάνει τους σοφούς πάνω στην πανουργία τους[Ιώβ, 5,13: «ὁ καταλαμβάνων σοφοὺς ἐν τῇ φρονήσει, βουλὴν δὲ πολυπλόκων ἐξέστησεν(:Αυτός, που συλλαμβάνει τους καυχώμενους για τη σοφία τους, ματαιώνει όμως τα σχέδια και τις αποφάσεις των πονηρών ανθρώπων)»], λέγει προς αυτόν: «Εάν δεν έχεις πιστέψει ότι είμαι Θεός, γιατί μου αποδίδεις αυτά που ταιριάζουν μόνο στην ανώτατη φύση και με ονομάζεις αγαθό, εμένα που νομίζεις ότι είμαι άνθρωπος σαν εσένα; Γιατί ο Θεός από τη φύση Του είναι αγαθός, και ιδιαίτερο και ουσιώδες φυσικό και εξαίρετο αξίωμά Του είναι το ότι είναι αγαθός και κατά συμμετοχή οι άγγελοι και εμείς».
Στή μοναχική καί ἄρρωστη γυναίκα γιά τήν αὐτοκτονία (Ἅγ. Νικόλαος Βελιμίροβιτς)
Ξέρω ότι είναι δύσκολο. Πριν μερικά χρόνια πέθανε o άνδρας σου. Στενοχωριόσουν το ξεπέρασες. Πάντρεψες τον μοναχογιό σου· η χαρά επέστρεψε. Έπειτα σε χαροποιούσε πάρα πολύ το εγγόνι. Όμως εκείνο που αγαπούσες εσύ αγαπούσε και ο Θεός και το πήρε. Μόλις το εγγόνι σου πέταξε στον αόρατο κόσμο, αρρώστησε και η νύφη σου. Τη στέγνωσε η στενοχώρια και η λύπη κι εκείνη ακολούθησε τον γιό. Τελικά πίσω τους έφυγε κι ο μοναχογιός σου. Κι εσύ έμεινες μόνη κι έρημη. Προσπάθησες μία φορά να δηλητηριαστείς. Έμεινες ζωντανή. Ετοίμασες έπειτα το σχοινί για να κρεμαστείς. Όμως σε ξάφνιασε η κοπέλα από τη γειτονιά. Βλέποντάς σε κάτω από το ετοιμασμένο σχοινί εκείνη σου είπε, πως άκουσε από τους γέρους, ότι η αυτοκτονία είναι αμαρτία χωρίς συγχώρεση και στους δυο κόσμους.
Καλά σου είπε. Τούτη η κοπέλα σού έσωσε την ψυχή. Όντως, εκείνη είναι η μέγιστη ευεργέτριά σου στον κόσμο. Μόνο χάρη εκείνης μπορείς να ελπίζεις να ιδωθείς στον άλλο κόσμο με τον γιό, τη νύφη, το εγγόνι και τον άνδρα σου.
Η Εκκλησία του Χριστού από την αρχή αντιστάθηκε αποφασιστικά ενάντια στην αυτοκτονία ως υπέρβαρο αμάρτημα. Ο δυτικός διδάσκαλος της Εκκλησίας ο Αυγουστίνος είπε: «Όποιος αυτοκτονήσει, τούτος σκότωσε έναν άνθρωπο».
“Θέλει δέν θέλει ὁ Θεός, ἐγώ θά πάω”. ..
ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ: ΠΟΥΘΕΝΑ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΔΕΝ ΛΕΕΙ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΤΟΝ ΕΓΩΙΣΜΟ ΜΟΥ, ΑΛΛΑ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΤΟΝ ΘΕΟ
Ο άνθρωπος είναι μυστήριο ! Καί αν σέ έβαλαν νά κρίνεις νά σκεφθείς: “είναι αυτή η κρίση θεική ή είναι γεμάτη εμπάθεια ;”
… Νά μήν έχετε εμπιστοσύνη στόν εαυτό σας ούτε στήν κρίση σας. Υπάρχει μέσα πολύς εγωισμός , όταν κανείς κρίνει.
Εμένα μέ βάζουν νά κρίνω ένα θέμα καί ενώ δέν θέλω …όταν πάω νά κάνω προσευχή , δέν νιώθω, ας υποθέσουμε, εκείνη τήν γλυκύτητα πού νιώθω άλλες φορές. Όχι ότι μέ πειράζει η συνείδησή μου γιά κάτι, αλλά γιατί έκρινα σάν άνθρωπος.
Όταν κανείς κάνει πνευματική δουλειά στον εαυτό του, όταν αγωνίζεται τότε φωτίζεται από τόν Θεό. …Γι’αυτό και βλέπει μακριά. Ένας πού έχει μυωπία , από κοντά βλέπει τά πράματα καλά, αλλά μακριά δέν βλέπει.
Καί ένας που δέν έχει μυωπία, έ, το πολύ-πολύ θά δεί λίγο μακρύτερα, αλλά καί αυτό δέν λέει τίποτε. Τά σωματικά μάτια είναι δύο· τά πνευματικά είναι πολλά.
… Αν δεν εξαγνισθεί ο άνθρωπος, αν δέν έρθει ο θείος φωτισμός, όσο σωστή καί αν είναι η άλλη γνώση-αυτό βλέπω-είναι ένας ορθολογισμός καί τίποτε παραπάνω. Καί αν λείψει ο θείος φωτισμός , καί αυτά πού θά πούν καί θά γράψουν, δέν θά βοηθήσουν.
Βλέπετε τό ψαλτήρι πού είναι γραμμένο μέ θείο φωτισμό, τί βαθιά νοήματα έχει! Μάζεψε αν θέλεις όλους τούς Θεολόγους, όλους τούς φιλολόγους, καί θά δείς ότι έναν ψαλμό μέ τέτοιο βάθος δέν μπορούν νά φτιάξουν! Ενώ ο Δαβίδ ήταν αγράμματος, αλλά βλέπεις καθαρά πώς τόν οδηγούσε τό Πνεύμα του Θεού.
Τελικά νίκησε ὁ φόβος τοῦ ἰοῦ ἀλλά ὄχι τοῦ Χριστοῦ...
Αποστάτες Αγίου Δημητρίου.
Μετά την αποφάση της Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, για κατάργηση της Λιτανείας του Πολιούχου και προστάτη Αγίου Δημητρίου και υποβάθμιση των εορταστικών εκδηλώσεων προς τιμήν του (μείωση ακολουθιών , κατάργηση της τελετής καθαγιασμού του Μύρου του Αγίου Δημητρίου, απαξίωση πολιτειακών αρχόντων ,κ.α) η αύξηση τον κρουσμάτων κορωναιού στην Πόλη είναι ραγδαία. Με μια απλή έρευνα στο διαδίκτυο –που μπορεί να κάνει ο καθένας- αποδεικνύονται αδιαμφισβήτητα τα τετελεσμένα.
Παραθέτω πιο κάτω την έρευνα όπου ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματα του.
6 κρούσματα στης 12/10.
Πηγή: cityportal.gr
36 κρούσματα στης 13/10
Πηγή: cityportal.gr
38 κρούσματα στης 14/10
Πηγή: cityportal.gr
56 κρούσματα στης 15/10 (όπου και ανακοινώνετε επίσημα το Εορταστικό Πρόγραμμα)
Από της 25 ( που ήταν κανονικά να γίνει η Λιτανεία του Αγίου στη Πόλη ) έως και σήμερα που γράφετε αυτό το κείμενο η αύξηση κρουσμάτων είναι θεαματική.
Κατάκριση, ἀντιμετώπιση καί σατανισμός στή Θεσσαλονίκη, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Κατάκριση, ἀντιμετώπιση καί σατανισμός στή Θεσσαλονίκη, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Κυριακή ΙΓ Λουκᾶ. Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τόν πλούσιο νεανίσκο, πού ἐπιθυμοῦσε νά κληρονομήσει τήν αἰώνια ζωή.
ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΓ΄ΛΟΥΚΑ [: Λουκ.18,18-27]
Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΟΥΣΙΟ ΝΕΑΝΙΣΚΟ
ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΣΕ ΝΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ[Ματθ.19,16-26]
«Καὶ ἰδοὺ εἷς προσελθὼν εἶπεν αὐτῷ· διδάσκαλε ἀγαθέ, τί ἀγαθὸν ποιήσω ἵνα ἔχω ζωὴν αἰώνιον;(:Και ιδού Τον πλησίασε κάποιος και Του είπε: “Διδάσκαλε αγαθέ, τι καλό να κάνω για να κληρονομήσω την αιώνια ζωή;’’)»[Ματθ.19,16]
Ορισμένοι κατηγορούν τον νέο αυτόν ως ύπουλο και πονηρό με τη σκέψη ότι πλησίασε τον Ιησού με σκοπό να Τον πειράξει· εγώ όμως δεν θα μπορούσα να αρνηθώ ότι ήταν φιλάργυρος και δούλος των χρημάτων, επειδή και ο Χριστός τον έλεγξε ως άνθρωπο αυτού του είδους, ύπουλο όμως δεν θα μπορούσα να τον ονομάσω με κανένα τρόπο, και διότι δεν είναι ασφαλές το να επιχειρεί κανείς να κρίνει τα άγνωστα πράγματα και ιδίως όταν πρόκειται για κατηγορίες, και για τον πρόσθετο λόγο ότι ο ευαγγελιστής Μάρκος έχει αναιρέσει αυτήν την υποψία· καθόσον λέγει ότι «Καὶ ἐκπορευομένου αὐτοῦ εἰς ὁδὸν προσδραμὼν εἷς καὶ γονυπετήσας αὐτὸν ἐπηρώτα αὐτόν(:και ενώ έβγαινε ο Ιησούς από το σπίτι στο δρόμο, έτρεξε κοντά Του ένας άνθρωπος και αφού γονάτισε μπροστά Του, Τού έθετε ερωτήσεις)»[Μάρκ.10,17] και ότι «ὁ δὲ Ἰησοῦς ἐμβλέψας αὐτῷ ἠγάπησεν αὐτὸν(:ο Ιησούς τότε τον κοίταξε με πολλή αγάπη και ενδιαφέρον και τον συμπάθησε)»[Μάρκ.10,21].
Είναι, ωστόσο, μεγάλη και τυραννική η δύναμη των χρημάτων και αυτό γίνεται φανερό και από την περίπτωση αυτή· διότι και αν ακόμη είμαστε ως προς τα άλλα ενάρετοι, αυτή τα καταστρέφει όλα τα άλλα. Δικαίως λοιπόν και ο απόστολος Παύλος την ονόμασε ρίζα όλων γενικώς των κακών[βλ. Α΄Τιμ.6,9-10: «Οἱ δὲ βουλόμενοι πλουτεῖν ἐμπίπτουσιν εἰς πειρασμὸν καὶ παγίδα καὶ ἐπιθυμίας πολλὰς ἀνοήτους καὶ βλαβεράς, αἵτινες βυθίζουσι τοὺς ἀνθρώπους εἰς ὄλεθρον καὶ ἀπώλειαν.
Τί καλό νά κάνω γιά νά ἔχω τήν αἰώνια ζωή (ΙΓ΄ Λουκᾶ), Ἐπ. Σταυρουπόλεως Νικηφόρου Θεοτόκη, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Τί καλό νά κάνω γιά νά ἔχω τήν αἰώνια ζωή (ΙΓ΄ Λουκᾶ), Ἐπ. Σταυρουπόλεως Νικηφόρου Θεοτόκη, 28-11-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ἡ πτώση τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου καί οἱ τρεῖς δαίμονες τῆς Θεσσαλονίκης, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ἡ πτώση τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου καί οἱ 3 δαίμονες τῆς Θεσσαλονίκης, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Κύριε Πρωθυπουργέ, μείνατε ἐκτός ἐκκλησίας, ἔκθετος στά δαιμόνια, χωρίς προστασία...
ΚΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕ, ΜΕΙΝΑΤΕ ΕΚΤΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΕΚΘΕΤΟΣ ΣΤΑ ΔΑΙΜΟΝΙΑ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
<<Μωραίνει Κύριος,οὕς βούλεται ἀπολέσαι>> -Ἀγαπητὲ πρωθυπουργὲ τῆς φιλτάτης πατρίδος μου, οὔτε τὴν Ὕβριν ἀντιληφθήκατε,οὔτε τὴν Νέμεσιν φοβηθήκατε,οὔτε ἐντραπήκατε ἐν τέλει μὲ τὸν Ἀφορισμό σας,ἤτοι, μείνατε ἐκτὸς Ἐκκλησίας,ἔκθετος στὰ Δαιμόνια, χωρὶς Προστασία.
Σᾶς λυπᾶμαι σὰν ἄνθρωπο καὶ σᾶς καὶ τοὺς παρομοίους σας λοιποὺς πολιτικοὺς τοῦ Κυνοβουλευτικοῦ ὁλοκληροτισμοῦ-φασισμοῦ καὶ τοὺς σὐν αὐτοῖς,ποὺ ἀρνηθήκατε Ἄνθρωπο, Χριστὸ καὶ Πατρίδα καὶ ῥιχτήκατε στὴν ἄβυσσο τοῦ ψεύδους, τῆς πλάνης, τῆς παρὰ φὐσιν ζωῆς.
Σᾶς οἰκτἰρω ὡς πιόνια ἑνὸς συστήματος τοῦ ὁποίου καμαρώνετε πὼς εἶστε μέλος, ἑνὸς συστήματος παγκοσμιοποίησης- διεθνισμοῦ καὶ πανθρησκείας –
ἀθεϊας – παγανισμοῦ, ἐκεῖ ὅπου Ναζισμὸς καὶ Κομουνισμὸς ἐπι τέλους,συναντῶνται, καὶ τὸ ὁποῖον σύστημα θὰ σᾶς ξεράσει, ὡς ἀναλώσιμους.
Δὲν μᾶς σκοτώνετε ἐν ψυχρῶ γιὰ νὰ μὴν γραφτεῖτε στὴν ἱστορία ὡς ἐγκληματίες παρὰ μᾶς ἀφήνετε,μὲ ὅπλο τὸν ΙΟ,νὰ αὐτοπυροβοληθοῦμε.
Μᾶς φυμώνετε,μᾶς φυλακίζετε κατ’ οἶκον μὲ τὴν ἀπειλὴ προστίμων*ἀπὸ πότε ἡ προστασία τῆς ὑγείας μας ἐπιβάλλετε;; καὶ μάλιστα μὲ μέτρα παράλογα καὶ ἐπικίνδυνα γιὰ τὴν ψυχική, οἰκονομικὴ καὶ σωματική μας ὑγεία καὶ ἰσορροπία;;; Κλείσατε τὶς ἐκκλησίες μας,τὴν μόνη παρηγοριὰ καὶ σωτηρία μας ( Θεὸ δὲν φοβᾶστε;; μὲ τὸν Θεὸ τὰ βάλατε;; ἀλίμονό σας !!! ) Μᾶς ἀποκαλέσατε, κάποιους ἀπὸ μᾶς, τὸν λαό ποὺ δὲν σᾶς ἐμπιστεύεται,ψεκασμένους* ἀληθεύει λοιπὸν πὼς..ψεκάζετε ἐξ οὐρανοῦ,γιὰ νὰ…<<διορθώσετε τὸ κλῖμα;;>>
Σέ δύο μόνο περιπτώσεις, σύμφωνα μέ τούς ἁγίους Πατέρας ἐπιβάλλεται ἡ ἀποχώρηση τοῦ ὑποτακτικοῦ ἀπό τόν Γέροντά του χωρίς εὐλογία...
ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΥΠΑΚΟΗ
Π. Σάββας Αγιορείτης
Ἡ ὑπακοή ἔχει ὡς τελικό ἀποδέκτη τόν Χριστό. Γίνεται στόν Χριστό καί ὄχι σέ ἕναν ἄνθρωπο, τόν Γέροντα ἤ τόν Πνευματικό Πατέρα. Γι’ αὐτό, ὅταν ὁ Γέροντας –Πνευματικός πατέρας παραβαίνει τόν νόμο τοῦ Θεοῦ καί ζητᾶ αὐτό καί ἀπό τόν ὑποτακτικό του, τότε ὁ ὑποτασσόμενος ὀφείλει νά μήν ὑπακούσει.
Ἡ ὑπακοή σέ διακριτικό Πνευματικό Πατέρα εἶναι ἀναγκαία γιά ὅλους, Μοναχούς καί λαϊκούς χριστιανούς.
Ὅτι καί ἄν ἔχετε κάνει, τήν πιό μεγάλη ἁμαρτία, ὁ πνευματικός ἔχει τήν ἐξουσία ἀπό τόν Χριστό καί ἀπό τούς Ἀποστόλους μέ τό πετραχήλι του νά τή συγχωρήσει
Γιά αὐτό νά μή διστάζετε, νά μήν ντρέπεστε καί νά ἐξομολογεῖσθε.
Ὅτι καί ἄν ἔχετε κάνει, τήν πιό μεγάλη ἁμαρτία, ὁ πνευματικός ἔχει τήν ἐξουσία ἀπό τόν Χριστό καί ἀπό τούς Ἀποστόλους μέ τό πετραχήλι του νά τή συγχωρήσει
(π. Ἰάκωβος Τσαλίκης)
29 Νοεμβρίου. ♰ ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΕ΄ (ΙΓ΄ ΛΟΥΚΑ). Τῶν Ἁγίων Μαρτύρων Παραμόνου καί Φιλουμένου. Τοῦ Ὁσίου Πατρός Νικολάου, Ἀρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης, καί τοῦ Ἁγίου Ἱερομάρτυρος Διονυσίου, Ἐπισκόπου Κορίνθου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Κυρ. κε΄ ἐπιστ. (Ἐφεσ. δ΄ 1-7).
ΠΡΟΣ ΕΦΕΣΙΟΥΣ Δ´ 1 - 7
1 Παρακαλῶ οὖν ὑμᾶς ἐγὼ ὁ δέσμιος ἐν Κυρίῳ, ἀξίως περιπατῆσαι τῆς κλήσεως ἧς ἐκλήθητε, 2 μετὰ πάσης ταπεινοφροσύνης καὶ πρᾳότητος, μετὰ μακροθυμίας, ἀνεχόμενοι ἀλλήλων ἐν ἀγάπῃ, 3 σπουδάζοντες τηρεῖν τὴν ἑνότητα τοῦ Πνεύματος ἐν τῷ συνδέσμῳ τῆς εἰρήνης. 4 ἓν σῶμα καὶ ἓν Πνεῦμα, καθὼς καὶ ἐκλήθητε ἐν μιᾷ ἐλπίδι τῆς κλήσεως ὑμῶν· 5 εἷς Κύριος, μία πίστις, ἓν βάπτισμα· 6 εἷς Θεὸς καὶ πατὴρ πάντων, ὁ ἐπὶ πάντων καὶ διὰ πάντων, καὶ ἐν πᾶσιν ὑμῖν. 7 Ἑνὶ δὲ ἑκάστῳ ἡμῶν ἐδόθη ἡ χάρις κατὰ τὸ μέτρον τῆς δωρεᾶς τοῦ Χριστοῦ.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ
1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)
2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.
3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς
4.Ἐπικοινωνία: Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό Kyria.theotokos@gmail.com .
2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.
3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς
4.Ἐπικοινωνία: Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό Kyria.theotokos@gmail.com .