ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
- ΑΡΧΙΚΗ
- ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ-ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ
- ΑΓΙΟΙ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ
- ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ-ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ-ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ
- ΘΑΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΟΥΝ
- ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ
- ΟΣΙΟΣ ΓΕΡΩΝ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ- ΓΕΡΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΗΣ
- ΘΛΙΨΕΙΣ-ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ
- ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ
- ΑΓΧΟΣ-ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ-ΘΕΙΑ ΠΡΟΝΟΙΑ
- ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ-ΔΩΡΕΑ ΟΡΓΑΝΩΝ-ΑΕΡΟΨΕΚΑΣΜΟΙ- ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ- ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΑ
- ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ-ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ
- Μ. ΕΒΔΟΜΑΔΑ-ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ
- ENGLISH- ROMANESC-FRANCAIS-DEUTSCH-EN ESPANOL
- ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΣ- ΕΤΙΚΕΤΤΕΣ-ΟΜΙΛΙΕΣ- ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΠΟΛΥΤΟΝΙΚΑ- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
- ΑΓΩΓΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ - ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ : ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ (ΚΕΙΜΕΝΟ)
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
- ΩΡΑΙΟΤΑΤΕΣ ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΩΝ
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
- ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ-ΓΙΟΓΚΑ-ΒΕΛΟΝΙΣΜΟΣ-ΡΕΪΚΙ-ΠΙΛΑΤΕΣ
- ΟΜΙΛΙΕΣ 2015
- ΟΜΙΛΙΕΣ 2013 ΚΑΙ 2014
- ΘΕΜΑΤΑ-ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
- ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ-ΘΛΙΨΕΙΣ
- ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ π.ΣΑΒΒΑ ΑΓ.
- ΣΥΝ ΘΕῼ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ι.Μ. ΑΓ. ΤΡΙΑΔΟΣ (ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΞΕΩΝ)
ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ
ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:
Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.
Σάββατο 17 Ιουνίου 2023
Μετάνοια καί ἐξομολόγηση Α μέρος. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
Απόσπασμα από ομιλία του Αρχιμανδρίτου πατρός Σάββα του Αγιορείτου με τίτλο: "ΜΕΤΆΝΟΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΜΟΛΌΓΗΣΗ" (Α'ΜΕΡΟΣ).
ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ- ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ_ ΚΥΡΙΑΚΉ ΤΩΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ (Β' ΜΑΤΘΑΙΟΥ), 17-6-2023
ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ- ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ_ ΚΥΡΙΑΚΉ ΤΩΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ (Β' ΜΑΤΘΑΙΟΥ), 17-6-2023
https://www.youtube.com/live/LxmeFS7P-zw?feature=share
Κυριακή Β Ματθαίου. Ὑπομνηματισμός τῆς εὐαγγελικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο
ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ[:Ματθ. 4, 18-22]
ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
«Περιπατῶν δὲ παρὰ τὴν θάλασσαν τῆς Γαλιλαίας εἶδε δύο ἀδελφούς, Σίμωνα τὸν λεγόμενον Πέτρον καὶ Ἀνδρέαν τὸν ἀδελφόν αὐτοῦ, βάλλοντας ἀμφίβληστρον εἰς τὴν θάλασσαν· ἦσαν γὰρ ἁλιεῖς.καὶ λέγει αὐτοῖς· δεῦτε ὀπίσω μου καὶ ποιήσω ὑμᾶς ἁλιεῖς ἀνθρώπων.οἱ δὲ εὐθέως ἀφέντες τὰ δίκτυα ἠκολούθησαν αὐτῷ(:Ενώ λοιπόν περπατούσε κοντά στη θάλασσα της Γαλιλαίας, είδε δυο αδελφούς· τον Σίμωνα, τον οποίο κατόπιν ονόμασε Πέτρο, και τον Ανδρέα τον αδελφό του, οι οποίοι έριχναν δίχτυα στη θάλασσα, διότι ήταν ψαράδες. Και τους λέει: ‘’Ακολουθήστε με και θα σας κάνω ικανούς να αλιεύετε αντί για ψάρια ανθρώπους· αυτούς θα τους ελκύετε στη βασιλεία των ουρανών με τα πνευματικά δίχτυα του κηρύγματος’’. Και αυτοί αμέσως άφησαν τα δίχτυα τους και Τον ακολούθησαν)»[Ματθ.4,18-20].
Βέβαια ο ευαγγελιστής Ιωάννης λέγει ότι διαφορετικά προσκλήθηκαν αυτοί οι δύο μαθητές από τον Κύριο. Επομένως, είναι φανερό ότι η παραπάνω πρόσκληση που τους απηύθυνε ο Κύριος και που αναφέρει εδώ ο ευαγγελιστής Ματθαίος είναι η δεύτερη στη σειρά. Αυτό επίσης μπορεί να το διαπιστώσει κανείς από πολλά σημεία. Στο ευαγγέλιο του Ιωάννη λοιπόν αναφέρεται ότι ο Ανδρέας και ο Πέτρος προσκλήθηκαν για πρώτη φορά, προτού κλειστεί στη φυλακή ο Ιωάννης ο Βαπτιστής[βλ. Ιω.1,35-36: «Τῇ ἐπαύριον πάλιν εἱστήκει ὁ Ἰωάννης καὶ ἐκ τῶν μαθητῶν αὐτοῦ δύο, καὶ ἐμβλέψας τῷ Ἰησοῦ περιπατοῦντι λέγει· ἴδε ὁ ἀμνὸς τοῦ Θεοῦ. καὶ ἤκουσαν αὐτοῦ οἱ δύο μαθηταὶ λαλοῦντος, καὶ ἠκολούθησαν τῷ Ἰησοῦ(:Την άλλη μέρα ο Ιωάννης στεκόταν πάλι στο συνηθισμένο μέρος που κήρυττε, και μαζί του ήταν και δύο από τους μαθητές του. Και αφού παρατήρησε με ευλάβεια τον Ιησού, που τη στιγμή εκείνη περπατούσε, είπε: “Αυτός είναι το Αρνίο που παρέδωσε ο Θεός Πατέρας του να θυσιαστεί για χάρη μας”. Οι δύο μαθητές τον άκουσαν να το λέει αυτό και ακολούθησαν τον Ιησού)»],ενώ εδώ στον Ευαγγελιστή Ματθαίο αναφέρεται ότι προσκλήθηκαν μετά τη φυλάκιση του Ιωάννη του Βαπτιστή[Ματθ. 4,12: «Ἀκούσας δὲ ὁ Ἰησοῦς ὅτι Ἰωάννης παρεδόθη, ἀνεχώρησεν εἰς τὴν Γαλιλαίαν(:Όταν άκουσε ο Ιησούς ότι ο Ιωάννης παραδόθηκε στη φυλακή κατά διαταγή του βασιλιά Ηρώδη Αντύπα, αναχώρησε από την Ιουδαία και πήγε στη Γαλιλαία)» -βλ. παραπάνω Ματθ. 4,18-19: «Περιπατῶν δὲ παρὰ τὴν θάλασσαν τῆς Γαλιλαίας εἶδε δύο ἀδελφούς, Σίμωνα τὸν λεγόμενον Πέτρον καὶ Ἀνδρέαν τὸν ἀδελφόν αὐτοῦ, βάλλοντας ἀμφίβληστρον εἰς τὴν θάλασσαν· ἦσαν γὰρ ἁλιεῖς. καὶ λέγει αὐτοῖς· δεῦτε ὀπίσω μου καὶ ποιήσω ὑμᾶς ἁλιεῖς ἀνθρώπων»].
Φλόγα εἶναι, παιδί μου. Φλόγα μέσα στήν καρδιά. Ἀκοίμητη
"Εἶναι ἐκπληκτικός ἕνας λόγος της γιά τήν νοερά προσευχή, τόν ὁποῖον εἶπε σέ κάποιον ἐπισκέπτη της πού τήν ρώτησε σχετικά:
- «Γιαγιά, ἀκοῦμε τόν πνευματικό μας καμμιά φορά νά κάνη λόγο γιά νοερά προσευχή.Τί εἶναι αὐτό;».
-«Φλόγα εἶναι, παιδί μου. Φλόγα μέσα στήν καρδιά. Ἀκοίμητη. Γυρίζει γύρου γύρου (κυκλικά) καί μουρμουρίζει τό ὄνομα τοῦ Χριστοῦ…
Δέν προκάνει νά πέσει πράμα κακό ἐκιά μέσα, γιατί τό καίει… Σοῦ δείχνει ἐκειόνα τό φαναράκι πόσο γλυκός εἶναι ὁ Παράδεισος καί πόσο ἁμαρτωλός εἶναι ἐκειόσας πού τό νοιώθει… Σοῦ δείχνει ὅτι ὁ Θεός εἶναι τό πᾶν καί ἐμεῖς μηδέν!
Γι’ αὐτό ἔχεις χαρά καί λύπη.
Χαρά γιά τήν νίκη τοῦ Χριστοῦ καί πόνο ἀβάσταχτο γιά τίς ἁμαρτίες σου.Ἐλπίζεις ὅμως, γιατί θωρεῖς ποιός εἶναι ὁ Χριστός… Ὅποιος τό ζήσει αὐτό καί καυχηθεῖ, δέν εἶναι πράμα… τοπάκι εἶναι στά πόδια τῶν κακῶν (δαιμόνων)…
Ἡ ἄκρα ταπείνωσις τοῦ Ἐσταυρωμένου εἰς Ἱεράν Μητρόπολιν Περιστερίου – Β΄ Μέρος
Ἡ ἄκρα ταπείνωσις τοῦ Ἐσταυρωμένου εἰς Ἱεράν Μητρόπολιν Περιστερίου – Β΄ Μέρος
Τοῦ κ. Παναγιώτου Κατραμάδου, θεολόγου
Β΄ Μέρος
Ἱστορικὴ τοποθέτησις
Τὸ ὅλον πρόβλημα τῆς ἐπιχειρηματολογίας τοῦ Σεβ. Περιστερίου εἶναι ὅτι τὸ θεμέλιον ἐπὶ τοῦ ὁποίου οἰκοδόμησε τὴν θεωρίαν του διὰ τὴν τοποθέτησιν τοῦ Ἐσταυρωμένου ἑδράζεται μονομερῶς ἐπὶ τῶν ἀπόψεων τοῦ μακαριστοῦ λαμπροῦ λειτουργιολόγου Ἰ. Φουντούλη. Ἡ ἐπιστημονικὴ ὅμως ἔρευνα χρήζει ἀναθεωρήσεων σύμφωνα καὶ μὲ τὴν ἀρχαιολογικὴν σκαπάνην καὶ τὰ νέα δεδομένα, τὰ ὁποῖα ἀνακύπτουν. Κατὰ τὴν συζήτησιν λοιπόν, ἡ ὁποία ἐπηκολούθησε τῆς ὁμιλίας τοῦ Σεβασμιωτάτου, δύο καλοὶ γνῶσται τῆς ἀρχαιολογίας ἔλαβον τὸν λόγον. Ὁ πρῶτος ἐσημείωσε τὰ ἑξῆς:
«Ὁ ναὸς τῆς Ἁγ. Εἰρήνης στὴν Κων/πολη στὴν χηβάδα τοῦ ἱεροῦ φέρει ἕνα ὑπερμεγέθη Σταυρὸ σὲ χρυσὸ κάμπο πάνω σὲ ἕνα τρίβαθμο βάθρο. Ὁ ἴδιος Σταυρὸς ὑπάρχει στὴν Ἁγ. Σοφία Νικαίας Μικρᾶς Ἀσίας, ἀνιχνεύεται κάτω ἀπὸ τὴν ἐπιζωγράφιση ποὺ ἔγινε μετὰ τὴν ἀποκατάσταση τῆς εἰκονομαχίας. Στὸ «περὶ βασιλείου τάξεως» τοῦ Πορφυρογεννήτου ἐκεῖ ποὺ ἀναφέρεται περὶ τοῦ πρωτέωσις τοῦ βασιλέως, ὅταν ἦταν ὁ αὐτοκράτορας στὴν Ἁγία Σοφία, ἀναφέρεται ὅτι εἰσέρχεται στὸ Ἅγιον Βῆμα «σημειᾶ εἰς τὸ κυκλοῖν» -χηβάδα τοῦ ἱεροῦ- τὴν Ἁγίαν Σταύρωσιν τὸν Τίμιον Σταυρόν, θυμιᾶ τρεῖς φορὲς καί, ἀφοῦ ἀσπασθεῖ τὸ Ἅγιον Ποτήριον, διότι ὅπως ξέρετε ἡ προσκομιδὴ γινόταν τότε ἐντὸς τῆς Λειτουργίας ὄχι ὅπως σήμερα, μετὰ ἐξέρχεται στὸν εὐκτήριο οἶκο, ὅπου ἦταν τὸ τίμιο ξύλο, τὸ ὁποῖον εἶχε ἔρθει στὴν Κων/πολη ἐπὶ Ἰουστίνου τοῦ Β΄ μὲ τὴ διπλὴ κεραία, αὐτὸ ποὺ λέμε σήμερα πατριαρχικὸς σταυρὸς εὐλογίας, τὴ χλαμύδα, τὴ λόγχη καὶ ὅ,τι ἄλλο εἶχαν καὶ μετὰ εἰσερχόταν στὸ μιτατώριον παραδίπλα. Αὐτὰ ἔχουν ὁρισθεῖ καὶ ἀρχαιολογικὰ στὴν Ἁγία Σοφία καὶ μποροῦμε νὰ ξέρουμε ποῦ ἀκριβῶς εἶναι καὶ ποιὰ εἶναι ἡ διαδρομὴ ποὺ ἔκανε, ποὺ σημαίνει ὅτι τότε, δηλ. 10ο αἰώνα, ὑπῆρχε Σταυρὸς μέσα στὸ Ἅγιο Βῆμα. Στὶς λιτανεῖες π.χ. στὸ Γενέσιον τῆς Θεοτόκου, ποὺ πήγαιναν στὰ Χαλκοπρατεῖα ποὺ ἦταν παραδίπλα, προηγεῖται ὁ Σταυρός, τὸ Ἱ. Εὐαγγέλιον, στήνεται κάπου ὁ Σταυρός, γίνεται δέησις τοῦ Πατριάρχου ἀκολουθοῦντος τοῦ αὐτοκράτορος μετὰ τῆς συνοδείας του.
Κυριακή Β Ματθαίου. Ὑπομνηματισμός τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο
KYΡΙΑΚΗ Β΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:Ρωμ. 2,10-16]
ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
«Δόξα δὲ καὶ τιμὴ καὶ εἰρήνη παντὶ τῷ ἐργαζομένῳ τὸ ἀγαθόν, Ἰουδαίῳ τε πρῶτον καὶ Ἓλληνι (:Δόξα και τιμή και ειρήνη θα αποδοθεί σε κάθε άνθρωπο που εργάζεται το καλό, στον Ιουδαίο πρώτα αλλά και στον ειδωλολάτρη Έλληνα)»[Ρωμ.2,10].
Ποιον «Ιουδαίο» εννοεί εδώ ο απόστολος Παύλος ή για ποιους «Έλληνες» μιλάει; Για αυτούς που έζησαν πριν από την ενανθρώπηση του Χριστού· γιατί ο λόγος του αποστόλου δεν έφθασε ακόμη στα χρόνια της χάριτος, αλλά μένει ακόμη στα προηγούμενα χρόνια, προκαθορίζοντας από μακριά και εξαφανίζοντας τη διαφορά του ειδωλολάτρη και του Ιουδαίου, ώστε, όταν το κάνει αυτό στον καιρό της χάριτος, να μη φανεί πια ότι επινοεί κάτι το νέο και ενοχλητικό. Εάν λοιπόν στα προηγούμενα χρόνια, όταν δεν έλαμψε ακόμη η τόσο μεγάλη χάρη, όταν τα πράγματα των Ιουδαίων ήταν σε όλους σεβαστά και ξακουστά και λαμπερά, δεν υπήρχε καμία διαφορά, ποιον λόγο θα μπορούσε να πει στη συνέχεια ύστερα από την τόσο μεγάλη φανέρωση της χάρης; Γι' αυτό ακριβώς και με πολλή φροντίδα το ετοιμάζει αυτό· γιατί πραγματικά ο ακροατής, αφού μάθει ότι αυτό επικρατούσε στα προηγούμενα χρόνια, θα το παραδεχτεί αυτό πολύ περισσότερο μετά την πίστη.
«Ἓλληνες» όμως εδώ λέγει όχι τους ειδωλολάτρες, αλλά τους θεοσεβείς, εκείνους που πείθονταν στον φυσικό νόμο της συνειδήσεως, εκείνους που δεν τηρούσαν βέβαια τις εντολές που είχαν δοθεί από τον Θεό στους Ιουδαίους μέσω του μωσαϊκού νόμου, τηρούσαν όμως όλα αυτά που συντελούσαν στην ευσέβεια. Τέτοιοι άνθρωποι ήταν εκείνοι που ήταν μαζί με τον Μελχισεδέκ, τέτοιος ήταν ο Ιώβ, τέτοιοι ήταν οι Νινευίτες, τέτοιος ήταν ο Κορνήλιος. Ήδη λοιπόν υπονομεύει από πριν τη διαφορά της περιτομής και της ακροβυστίας και από πολύ νωρίτερα εξαφανίζει αυτή τη διαφορά, ώστε και χωρίς υποψία να κάμει αυτό και από άλλη ανάγκη να τους οδηγήσει σε αυτό το συμπέρασμα που επιθυμεί να τους διδάξει, πράγμα που πάντοτε είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα της σύνεσης του αποστόλου. Εάν λοιπόν φανέρωνε αυτό στα χρόνια της χάριτος, θα φαινόταν πως ο λόγος ήταν πολύ ύποπτος, ενώ το να αλλάξει τον λόγο γι’ αυτούς με βάση το συμπέρασμα εκείνο, την ώρα που μιλούσε για την κακία και την πονηρία που επικρατούσε στον κόσμο, έκανε ανύποπτη τη διδασκαλία.
Βιδινίου Δανιήλ: «Τήν “ἐκκλησιαστική” δομή, πού δημιουργήθηκε μέ οὐσιαστική συμμετοχή τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως στήν Οὐκρανία τήν ἀπαρτίζουν ἀχειροτόνητα πρόσωπα, τά ὁποῖα ὀνομάσθηκαν ἱερεῖς καί ἀρχιερεῖς. »
Ο μητροπολίτης Βίντιν Δανιήλ από την Ορθόδοξη Εκκλησία της Βουλγαρίας απηύθυνε βιντεοσκοπημένο μήνυμα, όπου έθιξε ειδικότερα το θέμα των διώξεων κατά της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Τόνισε τις ταλαιπωρίες των πιστών της κανονικής Εκκλησίας, «οι οποίοι υφίστανται βία εξαιτίας της πίστεώς τους». «Η Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία απέδειξε ότι είναι μητέρα αυτού του λαού, η οποία φροντίζει τα τέκνα της. Την ίδια στιγμή οι Αρχές και η πλειονότητα των ανθρώπων, που έχουν ακραία εθνικιστική συνείδηση, δεν ανέχονται τους συμπατριώτες τους, οι οποίοι πρεσβεύουν την ορθόδοξη πίστη», υπογράμμισε ο ιεράρχης.
Ο Σεβασμιώτατος κ. Δανιήλ επεσήμανε: «Ετοιμάζονται ακόμη νόμοι, σύμφωνα με τους οποίους στους Ουκρανούς θα είναι αδύνατο να πρεσβεύουν την ορθόδοξη πίστη. Γιατί; Διότι υπάρχει μια “εκκλησιαστική” δομή, που δημιουργήθηκε προ ολίγων ετών με ουσιαστική συμμετοχή του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, η οποία όχι άνευ λόγου δεν αναγνωρίζεται από την πλειονότητα των Ορθοδόξων Εκκλησιών. Έχει αρκετά προβλήματα ως προς την ιεραρχία της, την οποία απαρτίζουν αχειροτόνητα πρόσωπα, τα οποία ονομάσθηκαν ιερείς και αρχιερείς. Οι ίδιοι οι Ουκρανοί τα βλέπουν αυτά και υφίστανται διώξεις επί χρόνια. Και τώρα βλέπουν πως εκείνοι, οι οποίοι με τη βία αρπάζουν ναούς της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, τους πυρπολούν, τους κατεδαφίζουν, στη συνέχεια εκκλησιάζονται στους κατειλημμένους για λογαριασμό της “Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας” ναούς. Τούτο αποδεικνύει περίτρανα ποια είναι η πίστη και τα φρονήματά τους, και γι’ αυτό οι άνθρωποι δεν επιθυμούν να προσχωρήσουν σ' αυτούς. Οι άνθρωποι βλέπουν ότι δεν γίνεται εκεί λόγος για πίστη, αλλά για έναν έντονο εθνικισμό. Δεν πρόκειται για ορθόδοξη πίστη, αλλά για το “η Ουκρανία uber alles!”».
Ἅγία Μελαγγέλα ἡ θαυματουργός ἐρημίτισσα τῆς Οὐαλίας
Η Αγία Μελαγγέλα: η προστάτιδα του περιβάλλοντος
Εξακόσια χρόνια μετά τη γέννηση του Χριστού, γεννήθηκε στα καταπράσινα δάση της Ιρλανδίας μια πανέμορφη βασιλοπούλα. Το όνομά της ήταν Μελανγκέλα και ζούσε με τους γονείς της σ’ έναν μεγάλο πύργο. ΄Ολοι την αγαπούσαν από μικρή.
΄Ηταν γεμάτη καλοσύνη και απ’ όπου κι αν περνούσε, σκορπούσε γύρω της χαρά. ΄Ολους τους βοηθούσε με προθυμία και για όλους είχε κάτι καλό να πει.
Η πιο μεγάλη, όμως, αγάπη της Μελαγγέλας ήταν ο Θεός. Σε εκείνον επιθυμούσε να αφιερώσει τη ζωή της. Αποφάσισε να αφήσει τα πλούτη και να πάει να ζήσει σε μια σπηλιά μέσα στο δάσος της Ουαλίας.
[..]τό γέρικο ἄσπρο ἄλογο τῶν μοναχῶν ἔτρεξε πρός τό μέρος του καί ἀπέθεσε τό κεφάλι του στό στῆθος του κλαίγοντας[...]
Από τον βίο του Αγίου Κολούμπα
[...]Μετά από 34 χρόνια αποστολικών μόχθων στη Σκωτία (574), ο όσιος Κολούμπα, σε ηλικία 70 χρόνων, ειδοποιήθηκε από άγγελο για την επικείμενη τελευτή του. Πήγε να ευλογήσει τις αποθήκες της μονής και στο δρόμο το γέρικο άσπρο άλογο των μοναχών έτρεξε προς το μέρος του και απέθεσε το κεφάλι του στο στήθος του κλαίγοντας[...]
~ Ο βίος του ΕΔΩ
~Αναρτήσεις του Ιστολογίου μας ΕΔΩ
https://proskynitis.blogspot.com/2023/06/blog-post_64.html
17 Ἰουνίου. Ἰσαύρου διακόνου, Βασιλείου καὶ Ἰννοκεντίου (γ ́αἰ.)· Μανουήλ, Σαβὲλ καὶ Ἰσμαὴλ τῶν μαρτύρων (†362). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Σαβ. β΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Ῥωμ. γ´ 19-26).
Ρωμ. 3,19 Οἴδαμεν δὲ ὅτι ὅσα ὁ νόμος λέγει τοῖς ἐν τῷ νόμῳ λαλεῖ, ἵνα πᾶν στόμα φραγῇ καὶ ὑπόδικος γένηται πᾶς ὁ κόσμος τῷ Θεῷ,
Ρωμ. 3,19 Γνωρίζομεν, ότι όσα ο Νομος της Παλαιάς Διαθήκης λέγει, τα λέγει προς εκείνους, οι οποίοι ευρίσκοντο υπό τον Νομον και είχον αυτόν ως οδηγόν των, δηλαδή προς τους Ιουδαίους. Και τούτο δια να φράξη και κλείση κάθε στόμα και δια να γίνη όλος ο κόσμος υπεύθυνος και υπόδικος ενώπιον του Θεού.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ
1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)
2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.
3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς
4.Ἐπικοινωνία: Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό Kyria.theotokos@gmail.com .
2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.
3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς
4.Ἐπικοινωνία: Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό Kyria.theotokos@gmail.com .