Τί λείπει σήμερα ἀπὸ τὰ παιδιά;
Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλος
Ἀφορμὴ γι’ αὐτὸ τὸ ἐρώτημα, καλοί μου φίλοι, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὰ ὅσα θὰ ἀκολουθήσουν, ἦταν δύο δημοσιεύματα ποὺ ἔπεσαν στὴν ἀντίληψή μας. Τὸ ἕνα ἔχει νὰ κάνει μὲ τὴν πρόθεση τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας νὰ καθιερώσει τὴν ἐπίσκεψη τῶν μαθητῶν στὸν ψυχολόγο τοῦ σχολείου καὶ μάλιστα χωρὶς τὴν ἄδεια τῶν γονέων τους (!!!) καὶ τὸ ἄλλο μὲ τὴν πανευρωπαϊκὴ ἔρευνα τῆς γνωστῆς Vodafone γιὰ τὴν ἀντιμετώπιση τῶν ἐλλειμμάτων στὶς ψηφιακὲς δεξιότητες τῶν παιδιῶν (!!!).
* * *
Εἰδικότερα, σύμφωνα μὲ τὸ πρῶτο δημοσίευμα, τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας βρίσκεται στὴ διαδικασία μελέτης ἀπὸ νομικῆς πλευρᾶς (δηλαδὴ στὸ ἂν στέκει νομικά), προκειμένου νὰ ἔλθει ρύθμιση στὴ Βουλή, σύμφωνα μὲ τὴν ὁποία θὰ προβλέπονται τὰ ἑξῆς: α) Γιὰ τὴν πρώτη ἐπίσκεψη τοῦ μαθητῆ στὸν ψυχολόγο τοῦ σχολείου νὰ μὴ ἀπαιτεῖται ἄδεια τοῦ γονέα, β) Μετὰ τὴν ἐπίσκεψη τοῦ μαθητῆ, ἐφ’ ὅσον τὸ κρίνει ὁ ψυχολόγος, νὰ καλοῦνται οἱ γονεῖς στὸ σχολεῖο γιὰ ἐνημέρωση καὶ γ) ὁ ψυχολόγος σὲ συνεργασία μὲ τοὺς γονεῖς καὶ μετὰ ἀπὸ συναίνεσή τους νὰ μπορεῖ νὰ προγραμματίζει τὶς ἐπισκέψεις του μὲ τὸν μαθητή.
Σύμφωνα μὲ τὸ δεύτερο δημοσίευμα, ἡ Vodafone πραγματοποίησε μεγάλη ἔρευνα μὲ τὴ συμμετοχὴ 10.000 γονέων σὲ 10 εὐρωπαϊκὲς χῶρες, μεταξὺ τῶν ὁποίων καὶ ἡ Ἑλλάδα. Ἡ ἔρευνα αὐτὴ ἀποτύπωσε τὴν ἀνησυχία τῶν γονέων σχετικὰ μὲ τὴν ποιότητα τῶν ψηφιακῶν ἐργαλείων ποὺ παρέχουν σήμερα τὰ σχολεῖα στοὺς μαθητὲς καὶ τὴν ἀνάγκη γιὰ περισσότερη ὑποστήριξη τῶν δασκάλων μὲ καθοδήγηση καὶ ἐκπαίδευση.
Μάλιστα τὸ 85% τῶν γονέων ἀνέφερε ὅτι οἱ προοπτικὲς καριέρας τῶν παιδιῶν τους ἐξαρτῶνται ἀπ’ τὶς ψηφιακές τους δεξιότητες, τὸ 22% ὅτι τὰ παιδιά τους δὲν ἔχουν πρόσβαση σὲ ψηφιακὰ ἐργαλεῖα, ὅπως εἶναι οἱ φορητοὶ ὑπολογιστές, τὰ tablets καὶ οἱ διαδραστικοὶ πίνακες στὴν τάξη (στὴν Ἰταλία, τὴν Οὑγγαρία καὶ τὴν Ἑλλάδα αὐτὸ τὸ ποσοστὸ εἶναι 30%), ἐπιπλέον δέ, μόνο τὸ 59% τῶν σχολείων παρέχει συσκευὲς γιὰ ἐκπαίδευση στὸ σπίτι. Τέλος τὸ 85% ὑποστήριξε ὅτι ἡ ψηφιακὴ ἐκπαίδευση θὰ πρέπει νὰ ἀποτελεῖ βασικὸ ἀντικείμενο στὴ σχολικὴ ὕλη γιὰ τὸ καλὸ τῶν παιδιῶν!