Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 2023

Οἱ πρῶτοι χριστιανοὶ προσεύχονταν μὲ ὑψωμένα τὰ χέρια στὸν οὐρανό , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Οἱ πρῶτοι χριστιανοὶ προσεύχονταν μὲ ὑψωμένα τὰ χέρια στὸν οὐρανό -ἡ ὠφέλεια ἀπὸ τὶς μετάνοιες  , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Πίσω ἀπὸ ὅλα τὰ ψυχολογικὰ προβλήματα κρύβονται δαίμονες , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Ὁ διάβολος πολεμάει τὸν ἄνθρωπο ἰδιαιτέρως μετὰ τὴν Θεία Μετάληψη , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Ἡ Γερόντισσα Λαμπρινὴ Βέτσιου μιλάει γιὰ τὶς ἠλεκτρονικὲς ταυτότητες

 

Ἡ ἀσκήτρια στὸν κόσμο Λαμπρινὴ Βέτσιου ἡ ὁποία ἔφτασε σὲ μεγάλα μέτρα ἁγιότητoς μᾶς μιλάει γιὰ τὶς ἠλεκτρονικὲς ταυτότητες ὡς κάρτα πολίτη ποὺ θὰ μᾶς δώσουν τὸ 2017. Ἡ Γερόντισσα ἐκοιμήθη τὸ 2002 παρ᾿ ὅλα αὐτὰ εἶδε τὸ μέλλον.

http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2023/12/blog-post_02.html#more

Ἀρτύσιμον εἰς περίοδον νηστείας


ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙ

Ἀρτύσιμον εἰς περίοδον νηστείας

Ὁ Εὐαγγελιστὴς Λουκᾶς στὶς «Πράξεις» (ιγ΄, 2) ἀναφέρει γιὰ τὴν νηστεία:

«Λειτουργούντων δὲ αὐτῶν τῷ Κυρίῳ καὶ νηστευόντων εἶπε τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον· ἀφορίσατε δή μοι τὸν Βαρνάβαν καὶ τὸν Σαῦλον εἰς τὸ ἔργον ὃ προσκέκλημαι αὐτούς». (: Ἐνῷ δὲ αὐτοὶ ἐπετέλουν ὡς κύριόν τους ἔργον τὴν πρὸς τὸν Κύριον κοινὴν λατρείαν καὶ τὸ κήρυγμα, καὶ ἐνῷ ἐνήστευον, εἶπε τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον διὰ προφητῶν ἢ ἄλλων ἐξ ἐκείνων τῶν Χριστιανῶν, ποὺ εἶχον χαρίσματα· Ξεχωρίσατέ μου ἀμέσως τὸν Βαρνάβαν καὶ τὸν Σαῦλον διὰ τὸ ἔργον, διὰ τὸ ὁποῖον τοὺς προσεκάλεσα μὲ ἔμπνευσιν, τὴν ὁποίαν μετέδωκα ἐγὼ εἰς τὸ ἐσωτερικὸν τῶν καρδιῶν των).

Χωρὶς τὴν νηστεία ποτὲ οἱ Ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας δὲν ἄρχιζαν νὰ κάνουν κάποιο ἔργο.

Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης Κρονστάνδης μᾶς συμβουλεύει:

«Ὅταν θέλης νὰ καταπιασθῆς μὲ κάποιο πνευματικό ἔργο, ἐπαναστατεῖ ἡ σάρκα. Θέλει νὰ δέση χειροπόδαρα τὴν καλή σου θέληση. Ἡ σάρκα ἀντιστρατεύεται σὲ ὅλες τὶς πνευματικὲς ἐπιδιώξεις σου. Δὲν θέλει νὰ βλέπη τὸ πνεῦμα ἰσχυρὸ καὶ ἀκμαῖο. Κι ἄν δὲν προσέξης, τὸ πνεῦμα θὰ ὑποδουλωθῆ στὴ σάρκα.

Γιὰ νὰ γίνουμε ἀπόλυτα εὐάρεστοι στὸν Θεό, πρέπει νὰ μάθουμε νὰ ἀδιαφοροῦμε γιὰ τὴ σάρκα μας. Ἄν γιὰ παράδειγμα νιώθουμε ὑπνηλία κατὰ τὴ διάρκεια τῆς προσευχῆς, ἀλλὰ βιάζουμε τὸν ἑαυτό μας νὰ συνεχίση νὰ προσεύχεται, τότε δείχνουμε ἀδιαφορία στὴ σάρκα μας. Οἱ μάρτυρες καὶ οἱ ὅσιοι εἶχαν αὐτὴ τὴν εὐλογημένη ἀδιαφορία ἀπέναντι στὴ σάρκα.

Ἄν τρῶς καὶ πίνης ἄμετρα, εἶσαι σάρκα. Ἄν προσεύχεσαι καὶ νηστεύης, εἶσαι πνεῦμα. Ἡ νηστεία καὶ ἡ προσευχὴ ὁδηγοῦν σὲ μεγάλα κατορθώματα. Ὁ κοιλιόδουλος εἶναι ἀνίκανος γιὰ μεγάλα πράγματα. Νὰ νήφης καὶ νὰ ἔχης ζῆλο θερμὸ καὶ θὰ δῆς ὅτι θὰ στήσης πολλὰ τρόπαια στὴ ζωή σου.

Ἅγιος Στέφανος ὁ Νέος, Τό σκυλάκι πού ἔκανε ὑπακοή στόν Γέροντα Ἰωάννη καί οἱ προορίσεις γιά τόν ὑποτακτικό του

Ο «προορατικότατος Ιωάννης» ο Γέροντας του οσίου Στεφάνου του Νέου, Ομολογητή και Μάρτυρα ήταν ο πέμπτος διάδοχος του οσίου Αυξεντίου εις το όρος του Αυξεντίου στην Βιθυνία.
Για τον πολύ πόθο τον οποίο είχε προς τον Θεό και την ενάρετο πολιτεία του, αξιώθηκε τέτοιας χάριτος, ώστε και τα άλογα ζώα υποτάσσονταν σ’ αυτόν και του προσέφεραν τις υπηρεσίες τους.
Στο όρος εκείνο υπήρχε ένα σκυλάκι που όταν έλειπε κάπου μακριά ο Στέφανος και ο δάσκαλός του Ιωάννης χρειαζόταν κάτι από το γυναικείο Μοναστήρι, έγραφε επιστολή και την κρεμούσε στον τράχηλο του μικρού σκύλου και του έλεγε να την πάει εκεί και να φέρει απάντηση γρήγορα.
Και τότε το σκυλάκι σαν να ήταν λογικό εκτελούσε αμέσως το πρόσταγμα του Γέροντα και πηγαίνοντας στο κελλί της Ηγουμένης ανάγγελλε σ’ αυτήν με τα γαβγίσματα και τα σκιρτήματα του την παρουσία του.
Έτσι έβγαινε η Μοναχή από το κελλί της για να δει τι ακριβώς ζητούσε στην επιστολή του ο Γέροντας Ιωάννης.
Στην συνέχεια, αφού έγραφε την απάντησή της η ίδια, την κρεμούσε στο σκυλάκι το οποίο την μετέφερε στον Γέροντα.

Πανορθόδοξη συνεργασία για τήν παύση τοῦ διωγμοῦ τῆς Οὐκρανικῆς Ἐκκλησίας


ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ
ΑΣΤΙΚΗ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Θέσπιδος 11 ΜΑΡΟΥΣΙ
ΤΗΛ. 210 8025211 estiapm@gmail.com

Οἱ Ὀρθόδοξοι Οὐκρανοί ἀδελφοί μας, πέρα ἀπό τά δεινά τοῦ πολέμου πού ὑφίστανται, βιώνουν και τον ἐκκλησιαστικό διωγμό, ὁ ὁποῖος ἀποκρύπτεται ἀπό τά στρατευμένα ΜΜΕ τῆς Δύσης. Μετά την ἁρπαγή ἱστορικῶν ναῶν και μονῶν τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας ἀπό την οὐκρανική κυβέρνηση, ἦλθε καί ἡ κρατική ἀπαγόρευση τῆς Οὐκρανικῆς Ἐκκλησίας[i], καταπατώντας κάθε ἔννοια δικαίου και θρησκευτικῆς ἐλευθερίας.

Ἡ ἀπαγόρευση βασίζεται και στην ἀντικανονική ἀναγνώριση τῆς λεγομένης αὐτοκέφαλης Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας, με ἐπικεφαλῆς τον μη ἔχοντα κανονική χειροτονία Ἐπιφάνιο Ντουμένκο, ἐκ μέρους τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου και τῶν Ἐκκλησιῶν Ἀλεξανδρείας, Ἑλλάδος καί Κύπρου.

Οἱ ἀρχές τῆς Οὐκρανίας, με τό πρόσχημα ὅτι αὐτή ἡ μη ἐπαρκῶς ἀναγνωρισμένη κοινότητα, ἀποτελεῖ την Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας, προβαίνουν στό διωγμό τῆς κανονικῆς Ἐκκλησίας, ὅπως συνέβη στή Σοβιετική Ἕνωση μέ τή σχισματική «ζῶσαἘκκλησία»[ii] . Ὅμως, τή Σύνοδο ὑπό τοῦ Μητροπολίτη Κιέβου Ὀνουφρίου, ἀναγνωρίζουν ὡς παράλληλη κανονική δικαιοδοσία, ἀκόμη και οἱ ὡς ἄνω τέσσερις τοπικές Ἐκκλησίες. Οἱ δε ὑπόλοιπες δέκα αὐτοκέφαλες Ἐκκλησίες, ἀναγνωρίζουν μόνο τήν κανονική Ἐκκλησία ὑπό τόν Μητροπολίτη Ὀνούφριο καί καθόλου τή «ζῶσα Ἐκκλησία» τοῦ Ἐπιφανίου Ντουμένκο, τον ὁποῖο ἀντιμετωπίζουν ὡς σχισματικό και ἀχειροτόνητο.

Ἡ πολυτέλεια τῶν ἐνδυμάτων εἶναι αἰτία πολλῶν κακών – Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου.

Η πολυτέλεια των ενδυμάτων είναι αιτία πολλών κακών και γι’ αυτό όλοι οι κληρικοί δεν πρέπει να ντύνονται πολυτελώς.

Ως τώρα υπέθεσα ότι η πολυτέλεια των ενδυμάτων είναι απλή ματαιότητα˙ αλλά φοβάμαι πως αυτή είναι κατ’ εξοχήν η τροφός της κενοδοξίας και η μητέρα της υπερηφανείας, η οδός της πορνείας και προαγωγός όλων σχεδόν των παθών. Είπα ότι είναι τροφός και μητέρα της κενοδοξίας και της υπερηφανείας, γιατί η ψυχή εκ φύσεως έχει συνήθεια να σχηματίζεται εσωτερικά μαζί με το σώμα˙ και αν το σώμα, παραδείγματος χάριν, ντύνεται ταπεινά, ταπεινώνεται και αυτή μαζί˙ αν όμως το σώμα ντύνεται ματαιόδοξα και υπερήφανα, ματαιοδοξεί και αυτή μαζί και υπερηφανεύεται, σύμφωνα με τον Ιωάννη της Κλίμακος που γράφει: «Η ψυχή εξομοιώνεται με ό,τι ασχολείται και λαμβάνει τον τύπο και την μορφή αυτών, τα οποία πράττει». (Λόγ. κε’ περί ταπειν.)˙ και είπα ότι είναι και οδός προς την πορνεία, γιατί ο μέγας Βασίλειος λέει: «Το να ασχολήται κανείς με τα μαλλιά και τα ενδύματα περισσότερο από όσο χρειάζεται αυτό είναι μία φροντίδα ή των ταλαιπώρων ή των αδίκων, σύμφωνα με τον λόγο του Διογένη» (Μέγ. Βασιλ. Λόγος προς τους νέους).

Αλλά πώς κατανοείς, αδελφέ, την αδικία, την πορνεία ή την μοιχεία και πώς τη δυστυχία; Εγώ το εξηγώ με τη δυσφημία και ερεύνησε και εσύ ο ίδιος, ή καλλίτερα, άκουσε τον ίδιο τον Βασίλειο, ο οποίος το ερμηνεύει πιο κάτω προσθέτοντας: «Επομένως, το να είναι κάποιος και να ονομάζεται καλλωπιστής εξ ίσου νομίζω ότι πρέπει να θεωρήται και από σας αισχρό πράγμα, όπως η πορνεία και η επιβουλή των ξένων γάμων» (Μεγ. Βασιλ. εις τους νέους).

Μίμησις τῶν Ἁγίων


Μίμησις τῶν Ἁγίων

† Μητροπολίτης Ἀντινόης Παντελεήμων

Μίμηση τῆς ζωῆς τῶν Ἁγίων, ἀποτελεῖ τὴν μέγιστη τιμὴ προσφορᾶς σ’ αὐτούς.

Πολλοὶ ἀπὸ τοὺς Χριστιανοὺς ἑορτάζουν τὴν μνήμη τῶν Ἁγίων, ἰδιαιτέρως τοὺς μεγάλους καὶ σύγχρονους Ἁγίους τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας, (ὅπως Ἅγιο Νεκτάριο, Ὅσιο Παΐσιο, Ὅσιο Πορφύριο, κ.ἄ.), Γιορτάζουν κυρίως μὲ μία τυπικὴ παρουσία τους στὴ Θεία Λειτουργία, (ἀλλὰ χωρὶς νὰ προετοιμαστοῦν μὲ νηστεία, μετάνοια, ἐξομολόγηση καὶ καλὰ ἔργα, ὥστε νὰ συμμετάσχουν στὴν θεία Κοινωνία). Γιορτάζουν εἴτε μὲ τὴν εὐλαβικὴ προσκύνηση τῶν ἱερῶν λειψάνων των καὶ τὴν ἐπίσκεψή των στοὺς ἱεροὺς τόπους, ὅπως Ἱεροσόλυμα, Ἅγιον Ὄρος, τόπους ἢ ὅπου ἔζησαν ἢ κοιμήθηκαν οἱ Ἅγιοι.

Ὅλα αὐτὰ εἶναι καλὰ καὶ ἀξιοσέβαστα. Ὅμως, αὐτὸς εἶναι ὁ ὀρθόδοξος τρόπος γιὰ νὰ τιμήσουμε τὸν Τριαδικὸ Θεὸ καὶ τοὺς Ἁγίους Του;

Ταπεινὰ ἐκφράζω τὴν διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας μας, ὅτι ὁ ὀρθὸς τρόπος τιμῆς πρὸς τοὺς Ἁγίους εἶναι ἡ μίμηση τῆς ζωῆς των.

Ὅλοι ἔχουμε ὀνόματα Ἁγίων. Οἱ εὔλογες ἐρωτήσεις ποὺ θέτω εἶναι:

1. Τιμοῦμε τὴ ζωή των;

2. Προσπαθοῦμε νὰ μιμηθοῦμε τὴν ζωὴ καὶ τοὺς ἀγῶνες των;

3. Ἀγωνιζόμαστε νὰ ἀκολουθήσουμε τὶς ἀρετές των;

13 Δεκεμβρίου. Εὐστρατίου, Αὐξεντίου, Εὐγενίου, Μαρδαρίου καὶ ᾿Ορέστου τῶν μαρτύρων (δ΄ αἰ.)· Λουκίας μάρτυρος (†304). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τετ. κη΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Β΄ Τιμ. δ΄ 9-22).

Β Τιμ. 4,9           Σπούδασον ἐλθεῖν πρός με ταχέως·

Β Τιμ. 4,9                 Προσπάθησε όσον ημπορείς να έλθης σύντομα προς εμέ.

Β Τιμ. 4,10         Δημᾶς γάρ με ἐγκατέλιπεν ἀγαπήσας τὸν νῦν αἰῶνα, καὶ ἐπορεύθη εἰς Θεσσαλονίκην, Κρήσκης εἰς Γαλατίαν, Τίτος εἰς Δαλματίαν·

Β Τιμ. 4,10                Διότι ο Δημάς με εγκατέλειψεν, αγαπήσας και στραφείς προς την ματαιότητα και τρυφήν του παρόντος κόσμου, και επήγεν εις την Θεσσαλονίκην. Ο Κρήσκης επήγεν εις την Γαλατίαν,·ο Τιτος εις την Δαλματίαν.

Ὁ Ἅγιος Φιλούμενος κρατᾶ στά μαρτυρικά Του χέρια τό πανίερο λείψανο τοῦ Ἁγίου Σάββα τοῦ Ἡγιασμένου


Ο Άγιος Φιλούμενος κρατά στα μαρτυρικά του χέρια το πανίερο λείψανο του Αγίου Σάββα του Ηγιασμένου το 1965 , έτος που έγινε με πανηγυρικές τελετές η επανακομιδή του ιερού λειψάνου του Αγίου Σάββα στο μοναστήρι του.

Το ιερό λείψανο το είχαν κλέψει οι σταυροφόροι της Α’ σταυροφορίας (1096 – 1099) μαζί με πολλά άλλα ιερά λείψανα και το μετέφεραν στη Βενετία, όπου και το έθεσαν στον ναό του Αγίου Αντωνίνου.

Ἐκεῖ πού ἡ χαρά καί ἡ λύπη του ἑνός, εἶναι χαρά καί λύπη τοῦ ἄλλου



https://proskynitis.blogspot.com/2023/11/blog-post_951.html

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible