Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023

π. Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης: «Δέν ἤτανε δυστύχημα. Ἦταν δολοφονία»

 

Ἐκπομπή μέ τόν π. Ἀρσένιο Βλιαγκόφτη [Κυριακή, 12 Μαρτίου 2023]


http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2023/03/blog-post_97.html

Ἡ ἐπιστροφή τοῦ ἀσώτου καί ἡ δική μας- Παραβολή τοῦ ἀσώτου (Γ1' μέρος 15ης μελέτης), Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 ΚΗΡΥΓΜΑ_Η επιστροφή του ασώτου και η δική μας- Παραβολή του ασώτου (Γ1' μέρος 15ης μελέτης), Αγ. Νικοδήμου Αγιορειτου- Πνευματικά γυμνασματα, μελέτη 15η- Περί της Παραβολής του ασώτου, 19-3-2023, Αρχιμ. Σάββα Αγιορειτου

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 20-3-2023

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 20-3-2023
https://www.youtube.com/live/AAAjmHHkeRM?feature=share

Οἱ ἐντολές τοῦ Θεοῦ δέν μᾶς καταπιέζουν- νήψη, μήνυμα ἀπό τά Τέμπη-Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 Οι εντολές του Θεού δεν μας καταπιέζουν- νηψη, μήνυμα από τα Τέμπη-Κατηχητικό μάθημα σε κορίτσια, 19-3-2023, Αρχιμ. Σάββα Αγιορείτου 

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, 

Ἡ ἐπιστολή αὐτή στέλνεται σέ σένα, ἀδελφέ, μέ πολλή θλίψη καί σφίξιμο τῆς καρδιᾶς μου, γιατί ἄκουσα ὅτι πέθανες τόν θάνατο τῆς ἁμαρτίας.

Αλλά έλα, υιέ μου, ξαναγύρνα πίσω, σε καλώ από το βάθη της καρδιάς μου, από τα σπλάγχνα που με καίνε, γιατί η δική σου δόξα είναι και δική μου, όπως και αντίθετα η ντροπή. Έλα, σήκω επάνω, ο Κύριος έχει πει «Δεν θα θυμηθώ τις αμαρτίες σου»( Ησ. 43, 25), και, «Αυτός που πέφτει μήπως δεν σηκώνεται;»( Ιερ. 8, 4), και, «Είδα ότι βαδίζεις σκυθρωπός» (Γεν. 4, 6), και, «Θεραπεία η συντριβή σου» (Ναούμ 3, 19). Να Θεός καλός, να γιατρός σπλαχνικός. Ναι, σε παρακαλώ, τέκνο μου, γιατί είσαι τέκνο μου, έστω και αν πέθανες. Μη παραμείνεις στην αμαρτία. Σπάσε γρήγορα τα σχοινιά στα οποία σε τύλιξε ο διάβολος, και, αφού σηκωθείς σαν μέσα από βόθρο, μεταπήδησε στο θαυμάσιο φώς του προηγούμενου τρόπο ζωής σου. Και εγώ θα σε υποδεχθώ με απλωμένα τα χέρια, όχι κατηγορώντας σε, αλλά με συμπάθεια• όχι κάνοντας πιο βαριά τα φάρμακα της μετάνοιάς σου, αλλά απαλύνοντάς τα όσο είναι δυνατόν. Σπεύσε λοιπόν, σπεύσε πριν έλθει ο βίαιος άγγελος, χωρίζοντάς σε με τρόπο αξιολύπητο από το σώμα, και οδηγώντας σε, σε καταδίκη αιώνια.

105. Στο τέκνο του τον Άθιμο.
Ο νόμος του Θεού, είναι ο φόβος και ο τρόμος του, όπως λέγει• «Σε έβαλα φρουρό στον οίκο του Ισραήλ» (Ιεζ. 3, 17). Αυτός ακριβώς ο φρουρός της αγγελίας με ανάγκασε, αδελφέ, πάλι να σου αναγγείλω με γράμμα τη ρομφαία του Θεού που έρχεται επάνω σου, ρομφαία φοβερή, ρομφαία πύρινη, ρομφαία που δεν ρίχνει το σώμα, αλλά την ψυχή στη γέεννα της φωτιάς στους απέραντους αιώνες.

"Ἐστι Θεός.."Ὁ Ἅγιος Πορφύριος ἐξιστορεῖ ἕνα θαυμαστό περιστατικό ἀπό τή ζωή του


"Πριν από πολλά χρόνια, στο ίδιο Μοναστήρι έμενε μαζί με μένα κι ένα πνευματικό μου παιδί, πολύ μικρότερός μου και ήταν καθηγητής Θεολόγος. Καθημερινά μιλούσαμε για όλα τα θέματα που είχαν σχέση με τη θρησκεία...
Μια μέρα ο καθηγητής έφερε προς συζήτηση το θέμα της υπάρξεως του Θεού. Αφού το εξαντλήσαμε το θέμα αυτό...καταλήξαμε στο αβίαστο συμπέρασμα ότι υπάρχει Θεός. Ο νεαρός τότε καθηγητής γυρίζει και μου λέει:
- Όλα αυτά που μου είπες, πάτερ, είναι σωστά και οι δύο πιστεύουμε ότι υπάρχει Θεός. Όμως, σε παρακαλώ πολύ να μου υποσχεθείς, όταν πεθάνεις, ότι θα έρθεις να μου πεις εάν υπάρχει Θεός.
- Και πώς είσαι βέβαιος, του είπα, ότι θα πεθάνω εγώ πρώτος και όχι εσύ;
Και ο νεαρός καθηγητής μου απάντησε:
- Αυτό εξυπακούεται, αφού έχεις διπλάσια ηλικία από τη δική μου ηλικία.

Ἀνησυχητικό: Καθιερώνεται (καί) ἡ πολυγαμία στό Δυτικό Κόσμο!


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 13η Μαρτίου 2023

ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΟ: ΚΑΘΙΕΡΩΝΕΤΑΙ (ΚΑΙ) Η ΠΟΛΥΓΑΜΙΑ ΣΤΟ ΔΥΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ!

Ο Γάμος αποτελεί ένα από τα μυστήρια της Εκκλησίας μας και αναμφίβολα κορυφαίο κοινωνικό θεσμό, διότι συνιστά το θεμέλιο της κοινωνίας και το πρωταρχικό της κύτταρο. Η επιστήμες της ανθρωπολογίας, της χριστιανικής ηθικής, της κοινωνιολογίας, της αρχαιολογίας και φυσικά η μελέτη της ιστορίας, μας βεβαιώνει ότι ο γάμος και η οικογένεια είναι πανάρχαιος θεσμός και ασφαλής μήτρα, όπου γεννιέται, αναπτύσσεται, πραγματώνεται ο άνθρωπος και συγκροτείται η κοινωνία.

Για την χριστιανική μας πίστη είναι ο πρώτος θεσμός, τον οποίο θέσπισε ο ίδιος ο Δημιουργός, ο Θεός. Στο ιερό βιβλίο της Γενέσεως διαβάζουμε: «είπε Κύριος ο Θεός· ου καλόν είναι τον άνθρωπον μόνον· ποιήσωμεν αυτώ βοηθόν κατ’ αὐτόν. Και επέβαλεν ο Θεός έκστασιν επί τον Αδάμ, και ύπνωσε· και έλαβε μίαν των πλευρών αυτού και ανεπλήρωσε σάρκα αντ’ αὐτῆς. Και ωκοδόμησεν ο Θεός την πλευράν, ήν έλαβεν από του Αδάμ, εις γυναίκα και ήγαγεν αυτήν προς τον Αδάμ. Και είπεν Αδάμ· τούτο νυν οστούν εκ των οστέων μου και σαρξ εκ της σαρκός μου· αύτη κληθήσεται γυνή, ότι εκ του ανδρός αυτής ελήφθη αύτη· ένεκεν τούτου καταλείψει άνθρωπος τον πατέρα αυτού και την μητέρα και προσκολληθήσεται προς την γυναίκα αυτού και έσονται οι δύο εις σάρκα μίαν» (Γεν.2,18-24).

Παρά την θεσμοθέτηση του Γάμου ενός ανδρός με μία γυναίκα από τον Θεό, ο μεταπτωτικός άνθρωπος συν τω χρόνω παρεξέκλινε στην πολυγαμία. Βεβαίως η μορφή της δεν ήταν πάντα η ίδια, αλλά καθοριζόταν από το πολιτισμικό επίπεδο της κάθε εποχής. Σαφώς στις πρωτόγονες κοινωνίες κυριαρχούσε η πολυγαμία.[1] Η μονογαμία καθιερώθηκε σταδιακά, με την πολιτισμική εξέλιξη της κοινωνίας και ταυτίστηκε με την πρόοδο και τον πολιτισμό.

Στο λαό του Ισραήλ στην εποχή της Παλαιάς Διαθήκης η πολυγαμία ήταν ανεκτή. Ο Αβραάμ για παράδειγμα, ενώ επαινείται για την ακλόνητη πίστη και αφοσίωσή του στο θέλημα του Θεού, ωστόσο δεν επιτιμάται, ούτε αποδοκιμάζεται από τον Θεό για τις πολυγαμικές σχέσεις του. Επίσης το διαζύγιο επιτρεπόταν στο Μωσαϊκό Νόμο εξ’ αιτίας της «σκληροκαρδίας» των Εβραίων: «Μωσής προς την σκληροκαρδίαν υμών επέτρεψεν υμίν απολύσαι τας γυναίκας υμών· απ’ αρχής δε ου γέγονεν ούτω», (Ματθ. 19,8).

Στην εποχή της Καινής Διαθήκης τα πράγματα αλλάζουν ριζικά και ως προς το θεσμό του γάμου και ως προς τη δυνατότητα του διαζυγίου. Ο Κύριός με τη νέα του διδασκαλία έρχεται να συμπληρώσει την ηθική διδασκαλία του Μωσαϊκού Νόμου και να μας παραδώσει τον τέλειο Ηθικό Νόμο του Ευαγγελίου, ο οποίος δίδει πλέον νέες διαστάσεις και νέα νοηματοδότηση στο θεσμό του γάμου: «ουκ ανέγνωτε ότι ο ποιήσας απ’ ἀρχῆς άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς και είπεν, ένεκεν τούτου καταλείψει άνθρωπος τον πατέρα αυτού και την μητέρα και κολληθήσεται τη γυναικί αυτού, και έσονται οι δύο εις σάρκα μίαν; ώστε ουκέτι εισί δύο, αλλά σαρξ μία. Ό ουν ο Θεός συνέζευξεν, άνθρωπος μη χωριζέτω» (Ματθ.19,3-6). «Εγώ δε λέγω υμίν ότι πας ο βλέπων γυναίκα προς τον επιθυμήσαι αυτήν ήδη εμοίχευσεν αυτήν εν τη καρδία αυτού…Εγώ δε λέγω υμίν ότι ος αν απολύση την γυναίκα αυτού παρεκτός λόγου πορνείας, ποιεί αυτήν μοιχάσθαι και ος εάν απολελυμένην γαμήσει, μοιχάται», (Ματθ.5, 28,32). Δεν παρέλειψε επίσης ο Κύριος να επισημάνει και την προσωρινότητα του γάμου, ότι δηλαδή ο γάμος είναι ένα σχήμα του παρόντος κόσμου, το οποίο δεν θα υφίσταται στην πέραν του τάφου ζωήν: «εν γαρ τη αναστάσει ούτε γαμούσιν ούτε εκγαμίζονται, αλλ’ ως άγγελοι Θεού εν ουρανώ εισι», (Ματθ. 22,30).

Ὁ Καναδάς παγκόσμιος ἡγέτης στή συλλογή ὀργάνων ἀπό τά θύματα τῆς εὐθανασίας γιά μεταμοσχεύσεις


Η ιατρικώς υποβοηθούμενη αυτοκτονία υποδύεται τη «φιλανθρωπία»

Από «Μαμά Μπαμπάς και Παιδιά»

Η ευθανασία έχει ένα απαίσιο, έντεχνα καμουφλαρισμένο προσωπείο. Εξαπατά «επιδέξια» τον ασθενή, πείθοντας πως είναι ωραίο να φύγει από τη ζωή κρατώντας τον έλεγχο του εαυτού του και όχι έρμαιο της αρρώστιας του. Θα φύγει με «αξιοπρέπεια». Δεν θα είναι βάρος ούτε θα καταντήσει παραμορφωμένος από τις ιατρικές παρεμβάσεις. Θα φύγει ήρεμα, με το δικό του τρόπο. Δεν θα γίνει πειραματόζωο σε θεραπείες. Τί αξία έχει η ζωή του έτσι όπως έγινε; Όλα τελειώνουν εδώ, ο κύκλος του έκλεισε, κανείς εξάλλου δεν νοιάζεται για εκείνον. Τώρα μάλιστα υπάρχει η δυνατότητα να δώσει τα όργανά του για κάποιον άρρωστο. Θα «ζει σε ένα άλλο σώμα» Θα κάνει και μία αγαθοεργία, δεν θα είναι ζημιά για τη κοινωνία. Με τέτοια ψεύτικα επιχειρήματα, το Βέλγιο, Ολλανδία, Ισπανία, Καναδάς, ΗΠΑ, έχουν εγκρίνει την «θεραπευτική»….επιλογή του θανάτου και μάλιστα με την ιατρική συνδρομή- (MAiD)

Πρόκειται για πλάνη και απάτη. Πολιτικοί, γιατροί, νομικοί παρασύρουν τον αδύναμο άνθρωπο στο δικό του θάνατο! Πίσω από αυτά τα επιχειρήματα βρίσκονται η αδυναμία της επιστήμης να προσφέρει θεραπεία και σωστή ανακουφιστική φροντίδα, το οικονομικό συμφέρον των ασφαλιστικών ταμείων, η αδυναμία ή απροθυμία της οικογένειας να περιθάλψει τους ανθρώπους της και η ανθρώπινη σκληροκαρδία. Βρίσκεται η έλλειψη χριστιανικής πίστης που ενδυναμώνει και προσφέρει ελπίδα στις δοκιμασίες. Τώρα δυστυχώς δημιουργήθηκε και μία νέα φιλάνθρωπη «ένδειξη» για ευθανασία. Η συλλογή οργάνων για μεταμόσχευση. Και μάλιστα οργάνων ασθενών με ψυχολογικά προβλήματα, που έχουν το μεταμοσχευτικό «πλεονέκτημα» ότι είναι νεότεροι, οπότε τα όργανά τους είναι σε καλύτερη βιολογική κατάσταση. Όλα αυτά δεν είναι υπόνοιες. Είναι επιβεβαιωμένες πρακτικές που άρχισαν πριν λίγα χρόνια και εφαρμόζονται επίσημα στο εξωτερικό.

Σύμφωνα με πρόσφατα επιστημονικά στοιχεία, από τότε που νομιμοποιήθηκε το 2021 στο Καναδά η ιατρικώς υποβοηθούμενη αυτοκτονία, (Medical Assistance in Dying-MAiD) και άρχισαν τα όργανα να δίνονται για μεταμόσχευση, οι γιατροί του Καναδά έχουν ήδη προχωρήσει σε πάνω από τις μισές παγκοσμίως μεταμοσχεύσεις «οργάνων ευθανασίας». Με το τρόπο αυτό ο Καναδάς αναδείχθηκε σε παγκόσμιο ηγέτη στις δωρεές οργάνων προερχομένων από άτομα που πέθαναν με «νόμιμη» ευθανασία. (1)

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο «American Journal of Transplantation» τον Σεπτέμβριο του 2022, και κατέληξε ότι ο Καναδάς είναι πρώτος σε μεταμοσχεύσεις ή αλλιώς στη δωρεά οργάνων που ελήφθησαν μετά από ευθανασία (organ donation after euthanasia, ODE), δηλαδή μετά από υποβοηθούμενη αυτοκτονία.

Ο Καναδάς είχε συνολικά 136 περιπτώσεις μεταμοσχεύσεων από τότε που έγινε νόμιμη η ιατρική βοήθεια στον θάνατο (MAiD) το 2016, ενώ μόνο στο 2021 είχε 49 περιπτώσεις τέτοιων μεταμοσχεύσεων-ODE. Σύμφωνα με το Καναδικό Ινστιτούτο Πληροφοριών Υγείας, το 6% όλων των δωρεών οργάνων για μεταμοσχεύσεις στον Καναδά προέρχεται από άτομα που πέθαναν από MAiD. (1)

Ὁ Προφήτης Μωϋσῆς στήν Μεταμόρφωση τοῦ Κυρίου, Βίος καί Λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου


«Στήν Μεταμόρφωση τοῦ Κυρίου», λέει ὁ Ἅγιος Πορφύριος, «εἶδε ὁ Μωυσῆς τό ἄρρητον φῶς. Ὅταν φτάσει κάποιος σέ μέτρα, ζεῖ μέσα του τό ἄκτιστο φῶς τῆς Μεταμορφώσεως»[1], λέγει ὁ Ἅγιος Πορφύριος. Ὅταν κανείς βλέπει τό φῶς τό ἄκτιστο τοῦ Θεοῦ, αὐτό σημαίνει ὅτι ἔχει μιά ἐμπειρία θεώσεως, ἤ ἀλλιῶς μία θεοπτία, βλέπει τόν Θεό. Καί ἡ ὑψίστη ὅραση τοῦ Θεοῦ εἶναι ἡ ὅρασις τοῦ ἀκτίστου φωτός. Αὐτό τό φῶς τοῦ Θεοῦ, πού εἶναι θεία ἐνέργεια, φανερώθηκε στήν Μεταμόρφωση καί εἶναι βεβαίως αὐτό τό Φῶς τῆς Θεότητος. Εἶναι αὐτό τό φῶς τό ὁποῖο ἔκανε καί τούς Ἀποστόλους νά ζοῦν μέσα στόν Θεό, νά μετέχουν τοῦ Θεοῦ. Καί αὐτό τό φῶς εἶναι πού ζοῦν καί βλέπουν καί οἱ Ἅγιοι ὅταν προχωρήσουν σέ αὐτό τόν τρίτο βαθμό τῆς πνευματικῆς ζωῆς, πού λέγεται θέωση. Προηγουμένως ἐργάστηκαν στόν ἑαυτό τους μέ τήν μετάνοια καί καθάρισαν τόν ἑαυτό τους ἀπό κάθε μολυσμό σαρκός καί πνεύματος, ἀπό κάθε ἁμαρτία καί κάθε πάθος, μέ τά δάκρυά τους, μέ τίς νηστεῖες τους, μέ τήν ἀποφασιστικότητά τους, μέ τήν ἀδιάλειπτη προσευχή τους, ἥλκυσαν τόν Θεό, δηλαδή τήν καθαρτική θεία χάρη καί διά τῆς Χάριτος αὐτῆς ὁ Θεός τούς καθάρισε. Καθαρίστηκαν. Ἔτσι πέτυχαν τήν κάθαρση πού εἶναι τό πρῶτο στάδιο τῆς πνευματικῆς ζωῆς. Ὅταν ὁ ἄνθρωπος καθαριστεῖ, τότε δέχεται τόν φωτισμό τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Δέχεται τήν λεγομένη φωτιστική χάρη καί ἔτσι προχωράει στό δεύτερο σκαλοπάτι τῆς πνευματικῆς ζωῆς, πού λέγεται φωτισμός. Οἱ ἄνθρωποι πού εἶναι στόν φωτισμό ἔχουν μέσα τους συνεχῶς τήν ἀδιάλειπτη προσευχή, προσεύχονται στόν Θεό, καί στόν ὑψηλότερο βαθμό αὐτῆς τῆς κατάστασης προσεύχεται ἡ καρδία τους ἀπό μόνη της, ἔχουν τήν αὐτενεργοῦσα καρδιακή προσευχή. Κι ὅταν ὁ Θεός θέλει, αὐτοί οἱ ἄνθρωποι πού βρίσκονται στό στάδιο τοῦ φωτισμοῦ, ἀνεβαίνουν ἀκόμα ψηλότερα στό στάδιο τῆς θεώσεως, βλέπουν τό ἄκτιστο φῶς τοῦ Θεοῦ. Καί βέβαια τότε σταματάει καί ἡ προσευχή καί ὁ ἄνθρωπος θεωρεῖ τόν Θεό. Εἶναι ἡ ὕψιστη βαθμίδα πνευματικῆς ζωῆς. Αὐτό ἔζησαν οἱ τρεῖς κορυφαῖοι Ἀπόστολοι στό ὄρος Θαβώρ, οἱ Ἅγιοι Πέτρος, Ἰάκωβος καί Ἰωάννης. Εἴδανε μέσα στό ἄκτιστο φῶς τόν Κύριο ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστό καί δίπλα Του δεξιά Του καί ἀριστερά τούς δύο μεγάλους Προφῆτες τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, τόν Προφήτη Μωυσῆ καί τόν Προφήτη Ἠλία. Καί βεβαίως καί αὐτοί δέν ἦταν νεκροί, ζοῦσαν, ὅπως ὅλοι οἱ ἄνθρωποι ζοῦν. Κατεξοχήν βεβαίως οἱ Ἅγιοι ζοῦν καί μετέχουν στή ζωή τοῦ Θεοῦ. Αὐτό ἀκριβῶς πιστοποίησε καί ἡ φανέρωση τῶν δύο αὐτῶν Προφητῶν τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης. Ὁ μέν ἕνας ἔζησε περίπου 1200 χρόνια πρό Χριστοῦ, ὁ δέ ἄλλος 800 χρόνια πρό Χριστοῦ, ὁ Προφήτης Ἠλίας. Ὅμως καί οἱ δύο ἦταν παρόντες εἰς τήν Μεταμόρφωση στό ὄρος Θαβώρ καί εἶδαν τό ἄκτιστο φῶς.

«Θεόν οὐδείς ἑώρακε πώποτε»[2], ὅπως μᾶς λέγει ἡ Ἁγία Γραφή καί ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Θεολόγος. Κανένας δέν ἔχει δεῖ τόν Θεό, ἀλλά ὅσοι ἔφτασαν σέ μέτρα ὑψηλά πνευματικά, εἶδαν τό ἄκτιστο φῶς, εἶχαν αὐτή τήν ἐμπειρία τῆς θεώσεως.

20 Μαρτίου. Τῶν ἐν τῇ μονῇ τοῦ ἁγ. Σάββα ἀναιρεθέντων πατέρων (†796). Μύρωνος νεομάρτυρος τοῦ ἐξ Ἡρακλείου (†1793). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα. Τριθέκτης (Ἡσαΐας ΙΔ΄ 24-32).

Ησ. 14,24          τάδε λέγει Κύριος σαβαώθ· ὃν τρόπον εἴρηκα, οὕτως ἔσται, καὶ ὃν τρόπον βεβούλευμαι, οὕτως μενεῖ,

Ησ. 14,24                  Αυτά λέγει Κυριος των δυνάμεων, ο παντοκράτωρ· όπως είπα και όπως απεφάσισα, έτσι και θα γίνη και έτσι θα μείνη.

Ησ. 14,25          τοῦ ἀπολέσαι τοὺς Ἀσσυρίους ἀπὸ τῆς γῆς τῆς ἐμῆς καὶ ἀπὸ τῶν ὀρέων μου, καὶ ἔσονται εἰς καταπάτημα, καὶ ἀφαιρεθήσεται ἀπ᾿ αὐτῶν ὁ ζυγὸς αὐτῶν, καὶ τὸ κῦδος αὐτῶν ἀπὸ τῶν ὤμων ἀφαιρεθήσεται.

Ησ. 14,25                  Θα καταστρέψω τους Ασσυρίους από την χώραν μου την Ιουδαίαν και από τα ιδικά μου όρη· θα νικηθούν και θα καταπατηθούν με περιφρόνησιν από τους ανθρώπους, θα αφαιρεθή από τον λαόν μου ο ζυγός της δουλείας των. Ο εξευτελισμός και το όνειδός των, που ώσαν βαρύ φορτίον εβαρυνε τους ώμους των, θα αφαιρεθή”.

Ἡ θεραπεία τοῦ παραλυτικοῦ καί οἱ συμβολισμοί...

Ο μεγάλος άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς έλεγε ότι ο παράλυτος δείχνει ότι η ψυχή νοσεί κι ότι οι τέσσερις άνθρωποι που τον μεταφέρουν από τη στέγη του σπιτιού είναι οι αρετές του μετανοούντος ανθρώπου: αυτοκριτική, εξομολόγηση, διάθεση απομάκρυνσης από την αμαρτία και η θερμή προσευχή.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ Τ. ΔΩΡΩΝ 20-3-2023

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ Τ. ΔΩΡΩΝ 20-3-2023 
https://www.youtube.com/live/RR8x7cR2-50?feature=share

Οἱ ἀργὲς σκέψεις


Οἱ ἀργὲς σκέψεις

Εἶπε ὁ ἀββᾶς Κολουμπᾶνος: οἱ μύγες (Εκκλησιαστής, 10,1) εἶναι ἀργὲς σκέψεις ποὺ εἰσορμοῦν στὴν καρδιά μας, τὶς ὁποῖες ὀφείλουμε νὰ ἀπομακρύνουμε διὰ τῆς σπουδῆς τῆς προσευχῆς, ὡς διὰριπιδίου, ὥστε νὰ μὴ καταστρέψουν μέσα μας τὴν ἡδύτητα τοῦ μύρου. Οἱ μύγες ἐξαλείφουν τὴν εὐωδία τοῦ μύρου, ἐνῶ οἱ μάταιες σκέψεις σκοτώνουν τὴ γλυκύτητα τῶν ἀρετῶν καὶ τῶν κανόνων τῆς θείας ὑπακοῆς, τοὺς ὁποίους διδαχθήκαμε ἀπὸ τοὺς ἀρχαίους πατέρες.




ΚΕΛΤΙΚΟ ΛΕΙΜΩΝΑΡΙΟ

Ἀρχιμανδρίτου Χρυσοστόμου

Καθηγουμένου Ἱερᾶς Μονῆς Φανερωμένης Νάξου


https://wra9.blogspot.com/2023/03/blog-post_137.html

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible