Τρόποι αποφυγής των διαφημίσεων στο Διαδίκτυο χρησιμοποιώντας Mozilla Firefox
Βλέποντας οι τηλεοπτικοί παραγωγοί ότι χάνουν μεγάλο κομμάτι από την διαφήμιση, ξεκίνησαν εναγωνίως έναν αγώνα δρόμου να προλάβουν να στήσουν τα εμπορικά εκτρώματα τους στο Διαδίκτυο. Έτσι γέμισαν το Διαδίκτυο με ιστοσελίδες, και φυσικά κουβάλησαν και την παλαιά συνήθεια από την τηλεόραση. Τις ατελείωτες διαφημίσεις κάθε είδους και κάθε ήθους.
Υπάρχουν τρόποι να μπλοκάρουμε το μεγαλύτερο μέρος από τις διαφημίσεις αυτές ανάλογα με τον φυλλομετρητή που χρεισιμοποιούμε για την πλοήγησή μας στο Διαδίκτυο.
Δύσκολα θα μπορέσουμε να βρούμε ικανοποιητικούς τρόπους στον Internet Explorer (με εξαίρεση το AdBlock), μιας και ανήκει στην Microsoft, μια πολυεθνική εταιρεία η οποία λειτουργεί με προϊόντα τα οποία χρειάζονται διαφήμιση.
Ο Google Chrome ο οποίος εμφανίστηκε τα τελευταία χρόνια και κέρδισε μεγάλο ποσοστό χρήσης ως φυλλομετρητής πλοήγησης στο Διαδίκτυο, ανήκει στην Google, μια εταιρεία που ζει κυριολεκτικά από τις διαφημίσεις. Αλλάζοντας μάλιστα την πολιτική απορρήτου και ασφάλειας προσωπικών δεδομένων μας από τον Μάρτιο του 2012, χρησιμοποιεί ταυτόχρονα και το Gmail (δείτε εδώ) και το Google Chrome (δείτε εδώ), για να πουλάει τα απόρρητα προσωπικά μας δεδομένα σε εταιρείες με διαφημιστικ΄λα ενδιαφέροντα, έναντι αδράς αμοιβής.
Από αυτά βγαίνει σαν εύλογο συμπέρασμα ότι χρησιμοποιώντας για την περιήγησή μας στο Διαδίκτυο τους φυλλομετρητές δύο γιγαντιαίων πολυεθνικών, της Google (Chrome), και της Microsoft (Internet Explorer), δεν μπορούμε να περιμένουμε τρόπους θεαματικής μείωσης των διαφημίσεων.
Ακόμα και αν μας παρείχαν αξιόπιστους τρόπους, πάλι θα είχαμε την βεβαιότητα ότι χρησιμοποιούν και εμπορεύονται στοιχεία από την ηλεκτρονική μας αλληλογραφία, το που περιηγηθήκαμε, τι σελίδες είδαμε, τι αναζητήσαμε, τι βίντεο είδαμε στο youtube, από που παραγγείλαμε διαδικτυακά προϊόντα κ.λ.π
Σε αυτό τον ορυμαγδό των υποκλοπών προσωπικών δεδομένων και πώλησής τους σε ενδιαφερόμενους έναντι αδράς αμοιβής, ήρθαν να προστεθούν τα τελευταία χρόνια και οι ατελείωτες Toolbars τις οποίες βάζουμε οι ίδιοι στον υπολογιστή μας κατεβάζοντας ένα πρόγραμμα το οποίο υποτίθεται είναι δωρεάν αλλά μας φορτώνει με πλήθος Toolbars, όπως Babylon Toolbar, Conduit Toolbar, AskToolbar κ.λ.π, οι οποίες λειτουργούν σαν Δούρειοι Ίπποι και αναφέρουν στους σχεδιαστές τους πλήθος πληροφοριών από τις διαδικτυακές μας κινήσεις, και για τα οποία δεν μας ερώτησε ποτέ κανείς.
Πρέπει να κατανοήσουμε δηλαδή ότι δεν υπάρχουν "δωρεάν" προγράμματα. Τα πληρώνουμε συνήθως χωρίς να το γνωρίζουμε μετέχοντας ως πειραματόζωα με προσωπικά ή εμπορικά δεδομένα σε διαφημιστικά στατιστικά δείγματα εμπορικών και διαφημιστικών εταιρειών οι οποίες κερδίζουν από την πώληση των δεδομένων μας.
Στις Αναβάσεις σε σύνολο 2.200.000 επισκέψεων αναγνωστών, τα ποσοστά επισκέψεων όσον αφορά τους φυλλομετρητές που χρησιμοποιήθηκαν για να διαβάσουν τις "Αναβάσεις" είναι:
Firefox
|
785145 (36%)
|
Internet Explorer
|
604980 (27%)
|
Chrome
|
438717 (20%)
|
Safari
|
134084 (6%)
|
Opera
|
54284 (2%)
|
Apple-PubSub
|
39970 (1%)
|
SimplePie
|
38224 (1%)
|
Mobile Safari
|
23352 (1%)
|
BingPreview
|
22057 (1%)
|
UniversalFeedParser
|
20104 (<1%)
|
Θα μιλήσουμε λοιπόν για τους τρόπους που μπορούμε να σταματήσουμε σε μεγάλο ποσοστό της διαφημιστικές καταχωρήσεις που βλέπουμε μπαίνοντας σε μια εμπορική ιστοσελίδα χρησιμοποιώντας τον Mozilla Firefox, λόγω κυρίως του μεγέθους που κατέχει στην επισκεψιμότητα σύμφωνα με τον παραπάνω πίνακα.
Ο Mozilla επίσης είναι η μοναδική εταιρεία από τις παραπάνω, η οποία αντέδρασε στο χαρακτηριστικό Νόμο -έκτρωμα CISPA της κυβέρνησης των ΗΠΑ. (Διαβάστε εδώ)
Στον συγκεκριμένο λοιπόν φυλλομετρητή υπάρχουν διάφορα Πρόσθετα, τα οποία τοποθετώντας τα, έχουμε σε μεγάλο βαθμό εξάλειψη των διαφημίσεων που γεμίζουν τις εμπορικές ιστοσελίδες, αλλά κυρίως έχουμε περισσότερη ασφάλεια, γιατί μπλοκάρονται οι αυθαίρετα ανοιγόμενες σελίδες, banners, pop-ups, αλλά και τα διάφορα script που χρησιμοποιούν αυτές οι σελίδες, με βάση τα οποία υπάρχει δυνατότητα προσβολής από κακόβουλο κώδικα στον υπολογιστή μας.
Ανοίγοντας τον Mozilla, πηγαίνουμε στα "Εργαλεία" -> "Πρόσθετα"-> "Λήψη περισσοτέρων Πρόσθετων", αναζητούμε και εγκαθιστούμε τα Adblock Plus και το NoScript
Όταν γίνει επανεκκίνηση του Mozilla τότε θα έχουμε τα πρόσθετα ενεργά. Θέλει όμως σχετική προσοχή ή μαλλον εξοικείωση, γιατί από το NoScript μπορεί να μην δουλεύουν κάποια πράγματα στις σελίδες, όπως ενσωματωμένα βίντεο, κ.λ.π και τα οποία ρυθμίζουμε να επιτρέπονται από το NoScript (Δεξί κλικ στην σελίδα, NoScript -> Να επιτρέπεται .....)
Ενεργοποιούμε στο NoScript όσα χρειαζόμαστε σε μια σελίδα, για παράδειγμα να βλέπουμε τα συγκεκριμένα βίντεο, τα ηχητικά ή ότι άλλο χρειαζόμαστε, επίσης σε σελίδες τις οποίες εμπιστευόμαστε μπορούμε να ρυθμίσουμε "να επιτρέπονται τα σενάρια γενικά για την σελίδα".
Αν δεν έχουμε σχετική εμπειρία και δεν μπορεί να μας βοηθήσει κάποιος γνωστός μας με μεγαλύτερη εμπειρία τότε απλά πηγαίνουμε στα Πρόσθετα και απενεργοποιούμε το NoScript ή και το Adblock Plus και κάνοντας επανεκκίνηση στον Mozilla βρισκόμαστε στην προηγούμενη κατάσταση κατά την οποία χρησιμοποιούσαμε τον Mozilla χωρίς κανένα πρόσθετο.
Μπορούμε ακόμη από την ελληνική σελίδα http://www.youronlinechoices.com/gr/
να ελέγξουμε ποιές είναι οι εταιρείες που εκμεταλλεύονται τα δεδομένα μας για στοχευμένες διαφημίσεις (έχοντας μεγάλα κέρδη από αυτό). Πατώντας "Διαχείριση επιλογών" βλέπουμε μέρος από τις ενεργοποιημένες εταιρείες που χρησιμοποιούν τα "cookies" μας και στην συνέχεια μπορούμε να τις απενεργοποιήσουμε.
Πολύ σημαντικό είναι επίσης να μην ξεχνάμε σε τακτά χρονικά διαστήματα να κάνουμε "Εκκαθάριση Πρόσφατου Ιστορικού" κλικάρωντας στις επιλογές -λεπτομέρειες όλες τις επιλογές.
Τεχνικό Τμήμα των Αναβάσεων
http://anavaseis.blogspot.gr/2013/01/mozilla-firefox.html?utm_source=BP_recent
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου