Αναγνώστης
μας, από Καλαμπάκα μας έστειλε το
παρακάτω μήνυμα.
Αξιότιμοι
κύριοι σας ενημερώνω για το μεγάλο θέμα που προκύπτει στη Καλαμπάκα και στα Άγια Μετέωρα
όπου (άκουσον άκουσον ) η δημοτική
κοινότητα απορρίπτει την πρόταση της 19ης Εφορίας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και
χαρίζει ασυδοσία κινήσεων και ελευθεριών στον καθένα που θέλει να ασκήσει το
χόμπι της (αναρρίχησης κλπ )σε αρχαιολογικό χώρο σε βάρος και της θρησκευτικής
συνείδησης κάποιων άλλων που έθεσαν να φυλάγουν πνευματικές Θερμοπύλες .
Δηλαδή
με λίγα λόγια εκεί που ο Μοναχός ή η Μοναχή θα προσεύχεται ή θα κάνει τον
κανόνα της ή θα ικετεύει τον θεό για όλους εμάς , από το πουθενά ο
αναρριχητής θα κάνει την εμφάνιση του σαν τον φαντομά , θα διασκεδάζει
εκεί που χυθήκαν και χύνονται δάκρυα μετανοίας για όλη την οικουμένη,
εκεί που στους ναούς και στα αρχονταρίκια ο καθένας μας ( ναι ο
καθένας μας ακόμα κι αυτοί που κόπτονται για την ανάπτυξη του θρησκευτικού
τουρισμού της περιοχής και τώρα γίνονται αρνητές καταπατόντας τους νόμους )
έχει αποθέσει τον πόνο του και περιμένει κι απ τους μοναχούς την «
μεσολάβηση» στο Θεό .
Φτάνει πια η θυσία των ιερών
και οσίων στο βωμό της ψηφοθηρίας και της φτηνής πολιτικής
Δεν μένει λοιπόν στην επόμενη συνάντηση που θα έχουν να αποφασίσουν αγνοώντας
νόμους και κανόνες και να χαράξουν τα μονοπάτια ανάβασης στον βράχο της
Ακροπόλεως ΕΛΕΟΣ !!!!!!
Ακολουθεί
σχετικό δημοσίευμα του stagonnews.gr 13/04/2014
Με αφορμή την απόφαση
της Δημοτικής Κοινότητας για την πρόταση της 19ης Εφορίας Βυζαντινών
Αρχαιοτήτων : «Των οικιών υμών εμπιπραμένων, υμείς άδετε»
του: Γρηγόρη Γ. Καλύβα
Ο
Αίσωπος διηγείται μια ιστορία : ένα χωριατόπουλο εξέλαβε ως τραγούδι τον ήχο
που έβγαζαν κάποια σαλιγκάρια που ψήνονταν στα κάρβουνα, και με αγανάκτηση είπε
τα ακόλουθα: «Ω κάκιστα ζώα, των οικιών υμών εμπιπραμένων, αυτοί άδετε». Με
άλλα λόγια, είπε στα σαλιγκάρια πως ενώ τα σπίτια τους καίγονταν, αυτά
τραγουδούσαν.
Η
ρήση αυτή, με τη σύγχρονη μορφή της «Των οικιών υμών εμπιπραμένων υμείς άδετε»
- όταν τα σπίτια σας καίγονται εσείς τραγουδάτε - , χρησιμοποιείται ειρωνικά
για εκείνους που εφησυχάζουν ή ασχολούνται με ασήμαντα θέματα, ενώ έχουν πολύ
σοβαρότερα ζητήματα να αντιμετωπίσουν, ή και ακόμα όταν οι δομές που
εξασφαλίζουν την ύπαρξή τους κινδυνεύουν.
Αυτό
θαρρώ πως συμβαίνει στην προκειμένη περίπτωση με την απόφαση της Δημοτικής
κοινότητας σε σχέση με την πρόταση της 19ης Εφορίας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων που
έχει να κάνει με τις δράσεις στον αρχαιολογικό χώρο των Μετεώρων .
Λοιπόν
, διαβάζοντας το ρεπορτάζ , μια και προσωπικοί λόγοι δεν μου επέτρεψαν να είμαι
παρόν στην συνεδρία της Δημοτικής Κοινότητας Καλαμπάκας όπου συζητούνταν το εν
λόγω θέμα , έμεινα ενεής και περιδεής , θα έλεγα , από την απόφαση των μελών
του οργάνου βάση της οποίας απέρριψαν , ως απαράδεκτη όπως φέρεται ότι είπαν ,
την πρόταση της 19ης Εφορίας Βυζαντινών αρχαιοτήτων .
Το
γιατί αυτή η τοποθέτηση του οργάνου δεν θέλει πολύ σκέψη ούτε βαθυστόχαστη
ανάλυση ή ερμηνεία για να αντιληφθείς πως απορρέει από το γεγονός ότι
βρισκόμαστε εν τω μέσω προεκλογικής περιόδου όπου το πολιτικό κόστος
που , ειρήσθω εν παρόδω , οδήγησε τη χώρα στην καταστροφή , λειτούργησε και
στην συγκεκριμένη περίπτωση επιβάλλοντας τους δικού του κανόνες πέραν κάθε
λογικής .
Ναι
, τα Μετέωρα , προεκλογικό άθυρμα !!!
Θλιβερό
και ανησυχητικό μαζί καθώς αν οι «σοφότεροι» της τοπικής πολιτείας μας , τους
οποίους οι πολίτες ανέθεσαν να διαχειρισθούν τα κοινά και το μέλλον τους ,
βάζουν στο ίδιο τσουβάλι τα Μετέωρα , με ότι αυτά περικλείουν , ότι σημαίνουν
για τον τόπο μας , την ιστορία , την πίστη , την Ορθοδοξία , με τις ακόρεστες
επιθυμίες του κάθε απίθανου που απαιτεί να ασκήσει επί του χώρου ότι θέλει ,
τότε ο απλός άνθρωπος τι να πει και που ν' ακουμπήσει ;
Και
όμως ο απλός μέσος άνθρωπος σκέπτεται και ενεργεί πολύ πιο ωριμότερα και
σοφότερα , θα έλεγα , από τους πολιτικούς του ταγούς και το αποδεικνύει με την
αγάπη που δείχνει στα Μετέωρα γιατί απλά γνωρίζει καλύτερα όλων , τι είναι τα
Μετέωρα και πως δεν δικαιούμεθα να ξεπουλήσουμε τα άγια τοις κυσί καθώς η
ελπίδα από εκεί ανατέλλει .
Εκείνο
που δεν μπόρεσαν να αντιληφθούν τα μέλη του Τοπικού Συμβουλίου είναι ότι το
θέμα αυτό ειδικά είναι μείζον καθώς από τον χειρισμό του επηρεάζεται
καθοριστικά η πρόοδος και η προοπτική του τόπου πέραν όλων των άλλων θεμάτων
που τίθενται για τον σεβασμό στο μνημείο , και όφειλαν να λειτουργήσουν
ωριμότερα με περισσότερη ευθύνη και αντίληψη.
Ναι
, δυστυχώς φτάσαμε στο έσχατο σημείο , από τη μια πλευρά η ενάσκηση των χόμπι
του καθενός και από την άλλη τα Μετέωρα , με ότι αυτά περικλείουν , που απ΄ ότι
διαφαίνεται πρέπει να χαμηλώσουν για να μπορεί ο κάθε εις πολίτης του κόσμου να
έρχεται και χωρίς να ρωτάει κανέναν να κάνει ότι γουστάρει .
Νομίζω
πως εδώ υπάρχει ένα σοβαρό έλλειμμα καθώς μάλλον δεν έχουμε απαντήσει ως τοπικό
πολιτικό σύστημα στο κυρίαρχο ερώτημα : ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΕΩΡΑ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ
ΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΘΟΥΜΕ !!!
Δηλαδή
, αν καταλαβαίνω σωστά η δημοτική κοινότητα απορρίπτοντας την πρόταση της 19ης
Εφορίας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων , πιστεύει πως δεν χρειάζονται κανόνες που να
ρυθμίζουν τις δράσεις που ασκούνται εντός του αρχαιολογικού χώρου και πως
ελευθέρως θα πρέπει να ασκείται οποιαδήποτε δράση .
Κρίμα
, γιατί το σκεπτικό κι το περιεχόμενο της πρότασης αυτής όφειλε να την
απαιτήσει ο δήμος και οι τοπικοί φορείς για το γεγονός ότι μόνο με την
διαφύλαξη της μοναδικότητας του Μετεωρίτικου χώρου θα συνεχίσει να παραμένει
ισχυρό το ενδιαφέρον του κόσμου και να τους παρακινεί να έρχονται στην περιοχή
.
Δεν
αναρωτιούνται άραγε γιατί οι αναρριχητές δεν επιχειρούν και στα πολλαπλώς
καλύτερα , σύμφωνα με την μελέτη που συνέταξε ο δήμος Χασίων , βράχια στην
περιοχή Αγίου Δημητρίου και Γάβρου και επιμένουν στα Μετέωρα ;
Δεν
προβληματίστηκαν από το γεγονός ότι σε όλα τα μνημεία του κόσμου υπάρχουν
κανόνες και περιορισμοί και πως ουδείς δύναται να πάει και να ασκήσει τα όποια
χόμπι του .
Δεν
εμβάθυναν στο γεγονός ότι η μοναδικότητα του πολύμορφου λίθινου συγκροτήματος
των Αγίων Μετεώρων, της Ακροπόλεως αυτής της Ορθοδοξίας και προμετωπίδας του
Ανατολικού Χριστιανισμού, αποτελεί υπόδειγμα σοφής ισορροπίας ανθρώπου και
φύσης, τόπο, δηλαδή, στον οποίο η ανθρώπινη παρουσία δεν καταχράσθηκε την
προνομιακή της θέση στη δημιουργία του Θεού, δεν ανέτρεψε το φυσικό οικοσύστημα
και δεν παραμόρφωσε την ωραιότητα του τοπίου, αλλά ανέταξε τα δημιουργήματά της
(τις Ιερές Μονές, δηλαδή) στο χώρο, με ιδιαίτερη ευαισθησία και στοργή και με
μοναδική αισθητική και σεβασμό προς αυτόν, ώστε να προβάλλεται η ιερότητα και
πνευματικότητα του χώρου της Αγίας Λιθοπόλεως και να μη διαταράσσονται οι
ισορροπίες ;
Ακριβώς,
αυτή η μοναδικότητα του φυσικού περιβάλλοντος, που αρμονικά συνταιριάζεται με
το μεγαλείο των Ιερών Μονών, και η αυστηρότητα της ιερότητας του ευρύτερου
χώρου, αποτελούν αυτό που επιζητεί ο επισκέπτης κάτι που επιβάλει την προστασία
από την καταστροφική επίδραση σε αξίες, στις οποίες αρμόζει περισσότερος και
μεγαλύτερος σεβασμός.
Όχι
, οι ακόρεστες επιθυμίες εκμετάλλευσης για εύκολο , γρήγορο και υπερβολικό
κέρδος , χωρίς να ενδιαφερόμαστε για τις όποιες βλαπτικές και παραμορφωτικές
συνέπειες, που θα επέλθουν εξ αιτίας αυτών των ανεξέλεγκτων συμπεριφορών στον
ιερό χώρο, δεν μπορεί να γίνουν αποδεκτές .
Συνεπώς
οφείλουμε όλοι να σταθούμε εμπόδιο σε όποιους μηχανισμούς θέλουν να
απογυμνώσουν τα μετέωρα από κάθε τι που μαρτυρά πως σ΄ αυτόν τον τόπο έδρασαν
άγιες μορφές και μας κληροδότησαν αυτό το θαύμα το οποίο οφείλουμε να
παραδώσουμε αναλλοίωτο στις επόμενες γενιές που έρχονται .
Αλλά
πριν κάνουμε την αποκοτιά να πάρουμε αποφάσεις για τα Μετέωρα ας μελετήσουμε το
περιεχόμενό τους .
http://aktines.blogspot.gr/2014/04/19.html#more
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου