(Εφ. 5, 8-19)
- Είναι η μέθη μικρό αμάρτημα, γι’ αυτό ο Απόστολος Παύλος μίλησε σύντομα γι’ αυτό;
- Είναι η μέθη μικρό αμάρτημα, γι’ αυτό ο Απόστολος Παύλος μίλησε σύντομα γι’ αυτό;
- Είναι δυνατόν εκλεκτοί δούλοι του Θεού να μεθύσουν και να πράξουν έργα άνομα;
- Ποιά αποτελέσματα φέρει η μέθη στον άνθρωπο;
- Τί βλάβες προξενούν στο σώμα τα οινοπνευματώδη ποτά;
- Πώς βλάπτει την ψυχήν η μέθη;
- Μήπως ο Θεός δεν τιμωρεί όσων μεθούν τα αμαρτήματα, γιατί την ώρα που τα πράττουν, δεν έχουν συνείδηση των πράξεών τους;
-
Ο άνθρωπος εικόνα Θεού. Ο νους εικονίζει τον Πατέρα, ο λόγος τον Υιό
και η θέλησις το Πνεύμα. Η κρίσις, η πρόνοια, το έλεος, η πανταχού
παρουσία είναι χαρακτήρες της υπερουσίου Θεότητος. Τους ίδιους
χαρακτήρες έχει και η εικόνα Του, δηλαδή η λογική ψυχή.
- Ο άνθρωπος διά της μέθης φθείρει το κάλλος της εικόνας του Θεού.
- Μπορεί το ίδιο αμάρτημα να είναι βαρύτερο ή ελαφρύτερο ανάλογα την περίσταση; Διαφέρει η αμαρτία αν γίνεται φανερά ή κρυφά;
- Η αμαρτία της μέθης, αντίθετα από άλλες αμαρτίες, δεν είναι δυνατόν να κρυφτεί.
- Πολλούς, όχι μόνον πιστούς αλλά και απίστους, σκανδαλίζει ο μεθυσμένος.
- Ποιά τιμωρία όρισε ο Θεός κατά αυτών που μεθούν;
-
Ο πληθυσμός της μέθης κατέστησε αναίσθητους τους ανθρώπους και
πολλαπλασιάστηκε ο αριθμός όσων μεθούν. Εξ αιτίας αυτού λιγόστεψε σιγά
σιγά η ντροπή της μέθης και κατ’ επέκταση ο έλεγχος της συνειδήσεως.
Έφτασε δε η μέθη να ονομάζεται απλώς ευθυμία! Ο Θεός όμως κρίνει κατά
την αλήθεια των πραγμάτων.
Διαβάστε ολόκληρο τον λόγο από το "Κυριακοδρόμιο εις τας Πράξεις των Αποστόλων", του Νικηφόρου Θεοτόκη (τόμ. 2ος, σελ. 101 - Έκδοσις 1840), πατώντας εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου