Ό άγιος Ισίδωρος ο Πηλουσιώτης
ερμηνεύει ορισμένα χωρία της Αγίας Γραφής ως εξης. Το πρώτο, «δύο αλήθουσαι εν
τω μυλωνι, μία παραλαμβάνεται και μία αφίεται» (Ματθ.24:41), σημαίνει ότι
πολλοί αφιερώνονται στην πνευματική ζωή, αλλα με διαφορετικά κίνητρα - άλλοι
αφιερώνονται με συνέπεια και ειλικρίνεια και άλλοι αμελώς και ματαιόδοξα. Οι
πρώτοι θά οδηγηθούν στο Βασίλειο του Θεού ενώ οι άλλοι θά μείνουν πίσω.
Επίσης, τί σημαίνει η προσευχή γιά το
«ποτήριον»; Και γιατί ο Κύριος προσευχήθηκε νά παρέλθει απ’ Αυτόν, αν ήταν
δυνατόν, το ποτήρι του πόνου;
(Ματθ. 26:42). Τούτο σημαίνει ότι αφενός μεν κανένας δεν πρέπει να επιζητά τις αντιξοότητες, αφετέρου όμως ο χριστιανός πρέπει να δέχεται τις αντιξοότητες, όταν αυτές εμφανίζονται και με ανδρείο φρόνημα να τις υπομένει.
(Ματθ. 26:42). Τούτο σημαίνει ότι αφενός μεν κανένας δεν πρέπει να επιζητά τις αντιξοότητες, αφετέρου όμως ο χριστιανός πρέπει να δέχεται τις αντιξοότητες, όταν αυτές εμφανίζονται και με ανδρείο φρόνημα να τις υπομένει.
Σχετικά με τις πέντε μωρές παρθένους
(βλ. Ματθ. κεφ. 25), ό άγιος Ισίδωρος λέει: «Πράγματι και οι πέντε είχαν
διατηρήσει την παρθενία τους, άλλα δεν είχαν τις άλλες αρετές και ειδικά την ελεημοσύνη.
Ή παρθενία από μόνη της δεν αρκεί γιά να είσέλθει κάποιος στη Βασιλεία του Θεού.
Ή παρθενία δεν βοηθά καθόλου, αν ή παρθένος είναι υπερήφανη και εγωίστρια».
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. Ο ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΑΧΡΙΔΟΣ. ΜΗΝΑΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ.
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΘΩΣ.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. Ο ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΑΧΡΙΔΟΣ. ΜΗΝΑΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ.
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΘΩΣ.
http://apantaortodoxias.blogspot.gr/2018/02/blog-post_45.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου