Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Δευτέρα 7 Απριλίου 2025

Ἡ προσευχή- Τό δ΄ θεμελιῶδες πνευματικό ὅπλο, Ἁγ. Νικοδήμου- Ἀόρατος πόλεμος Α΄ μέρος, Κεφ. Με΄, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ προσευχή- Τό δ΄ θεμελιῶδες πνευματικό ὅπλο, Ἁγ. Νικοδήμου- Ἀόρατος πόλεμος Α΄ μέρος, Κεφ. Με΄, 6-4-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ἡ ἀγάπη πρός τόν Θεό Γ΄- Πῶς ἀναπτύσσεται, πῶς ἐκφράζεται καί ποιά τά ἐργα της, Εὐεργετινός Τόμ. Δ΄, Ὑποθ. Δ΄, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ἀγάπη πρός τόν Θεό Γ΄- Πῶς ἀναπτύσσεται, πῶς ἐκφράζεται καί ποιά τά ἐργα της,  Εὐεργετινός Τόμ. Δ΄, Ὑποθ. Δ΄, 5-4-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
 http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Μετάνοια: Τὸ Ἄνοιγμα τῆς Ἁγίας Πληγῆς καὶ ἡ Ἁγία Εὐωδία τῆς Ψυχῆς.


Κωφίδης Εὐάγγελος

«οὐχί, λέγω ὑμῖν, ἀλλ᾿ ἐὰν μὴ μετανοῆτε, πάντες ὡσαύτως ἀπολεῖσθε.» (Λουκ. 13:3).

Ἡ μετάνοια δὲν εἶναι ἁπλῶς μία ψυχολογικὴ αλλαγή, οὔτε ἠθικὴ αὐτοβελτίωση. Εἶναι θάνατος καὶ ἀνάσταση. Εἶναι ἡ πληγὴ ποὺ γίνεται πύλη, ἡ σκόνη ποὺ γίνεται φῶς, ἡ φωτιὰ ποὺ καίει χωρὶς νὰ καταναλώνει. Ὅπως ἡ Ἁγία Μαρία ἡ Αἰγυπτία, ποὺ ἔκλαιγε: «Οἴμοι, ἐμὲ τὴν ἁμαρτωλήν!», ἔτσι καὶ κάθε ψυχὴ ποὺ θρηνεί μπροστά στο Θεό, ἀνακαλύπτει ὅτι ἡ ταπείνωση εἶναι ἡ μοναδικὴ ἀνύψωση.

Ἡ Τραγῳδία τῆς Ἁμαρτίας καὶ ὁ Χορὸς τοῦ Ἐλέους

Ὁ ἄνθρωπος, ὅταν πέφτει στὴ λάσπη τῆς ἁμαρτίας, νομίζει ὅτι ἔχει χάσει τὸ πρόσωπο τοῦ Θεοῦ. Μὰ ὁ Θεὸς δὲν χάνεται ποτὲ — ἐμεῖς χάνουμε τὴν ὅρασή μας. Ἡ ἁμαρτία εἶναι σὰν δηλητήριο ποὺ σκοτώνει τὴν αἴσθηση τῆς θείας παρουσίας. Ἀλλὰ ὅταν ὁ ἁμαρτωλὸς σπάσει τὸ ἔγκοινον (κούφιο-κενό) τῆς ὑπερηφανείας καὶ φωνάξῃ, ὅπως ὁ Τελώνης: «Ἱλάσθητί μοι!», τότε συμβαίνει τὸ θαῦμα: ἡ πτῶση μετατρέπεται σε βῆμα.

Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος λέει: «Ἡ Ἐκκλησία δὲν εἶναι νοσοκομεῖον διὰ ὑγιεῖς, ἀλλὰ διὰ ἀσθενεῖς». Καὶ ὁ Χριστὸς δὲν ἦλθε γιὰ τοὺς δικαίους, ἀλλὰ γιὰ τοὺς «ἁμαρτωλοὺς εἰς μετάνοιαν» (Λουκ. 5:32). Ἡ Μαρία ἡ Αἰγυπτία, ποὺ ἔζησε 47 χρόνια στὴν ἔρημο, μᾶς δείχνει ὅτι ἡ μετάνοια δὲν εἶναι μία στιγμή, ἀλλὰ μία ζωή. Ὅταν τῆς ἔλεγε ὁ διάβολος: «Γύρισε νὰ δῇς λίγο τὴν Ἀλεξάνδρεια!», ἐκείνη ἔκλαιγε ἀντὶ νὰ κοιτάξει. Αὐτή εἶναι ἡ μετάνοια: νὰ προτιμᾷς τὰ δάκρυα τῆς ἐξομολογήσης ἀντὶ τὴ γλυκύτητα τῆς παλιᾶς ἁμαρτίας.

Τὸ Μυστήριον τῶν Δακρύων

Ἀκάθιστος Ὕμνος: Ἕνα ἀριστούργημα ἄφταστης τελειότητας, μὲ ἄρωμα Βυζαντινό

Ακάθιστος Ύμνος: Ένα αριστούργημα άφταστης τελειότητας, με άρωμα Βυζαντινό

Ο Ακάθιστος Ύμνος είναι ένα βυζαντινό πνευματικό «όπλο» που μας ενώνει με το μεγαλείο της Παναγίας μας, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Ο Ακάθιστος Ύμνος είναι το ποιητικό αριστούργημα που ψάλλεται στις εκκλησιές μας την 5η εβδομάδα της Σαρακοστής, ως επισφράγισμα όλων των εβδομαδιαίων ακολουθιών των Χαιρετισμών.

Αυτός ο θεσπέσιος ύμνος έχει τη μοναδικότητα ότι συνταιριάζει την πίστη και την ιστορία του ρωμαίικου γένους. Έχει για κοινές ρίζες του το Βυζάντιο και την Ορθοδοξία, καθώς ξεκίνησε να ψάλλεται στα μέσα του 7ου αιώνα, όταν επί αυτοκρατορίας Ηρακλείου, η Κωνσταντινούπολη σώθηκε από τη μεγάλη πολιορκία των Αβάρων. Μια σωτηρία που η παράδοση απέδωσε σε θαυματουργικές παρεμβάσεις της Παναγίας και στην ψυχωμένη αντίδραση των χριστιανών, αφού ο Πατριάρχης Σέργιος ευλόγησε τα τείχη της Βασιλεύουσας με την εικόνα της Παναγίας των Βλαχερνών και προσευχήθηκε στην Υπέρμαχο Στρατηγό να σώσει την Πόλη.

Εἰσβολεῖς-κτηνίατροι, ἀνατόμοι πρὸς μελέτη τῶν ἱερῶν λειψάνων Ρώσσων Ἁγίων τῶν Σπηλαίων Λαύρας Κιέβου!!!

Ἁγιορείτικη Κελλιώτικη Φωνή.

Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει τῇ 17//30.3.2025.
Δ΄ Νηστειῶν
Ἁγίων Ἰωάννου Κλίμακος καὶ Ἀλεξίου τοῦ «ἀνθρώπου τοῦ Θεοῦ».

… Πληροφορηθήκαμε ὅτι στὶς 28 Μαρτίου 2025 (ν. ἡμ.) στοὺς χώρους τῶν Κάτω Σπηλαίων τῆς Ἁγίας Λαύρας Κιέβου ἔφτασε ἐπιτροπὴ τοῦ Ὑπουργείου Πολιτισμοῦ Οὐκρανίας, ἀπαρτιζόμενη ἀπὸ ἀνατόμους, βιολόγους καί … κτηνιάτρους, συνοδευόμενη μάλιστα ἀπὸ ἀξιωματικοὺς ἐπιβολῆς τοῦ νόμου, μὲ σκοπὸ τὸν προσδιορισμὸ τῆς ἱστορικῆς καὶ ἐπιστημονικῆς ἀξίας τῶν ἱερῶν λειψάνων τῶν Ἁγίων Σπηλαιωτῶν Πατέρων … μέσῳ τῆς λήψης δειγμάτων γιὰ ἐξέταση DNA !
Ἀποροῦμε: οἱ Ἅγιοι τῶν Σπηλαίων τοῦ Κιέβου, ποὺ τιμοῦνται σὲ ὅλη τὴν Ὀρθοδοξία, σὲ δεκάδες χῶρες τοῦ κόσμου, στοὺς ὁποίους προσεύχονται καὶ ἀπὸ τοὺς ὁποίους λαμβάνουν βοήθεια ἑκατομμύρια Ὀρθόδοξοι πιστοί, στὰ μάτια τῶν «ἐντολέων καὶ ἐντολοδόχων- ἐρευνητῶν» εἶναι ἁπλῶς «σπονδυλωτὰ» τῶν ὁποίων ἡ βιομορφολογία … πρέπει νὰ μελετηθεῖ; Ἄπαγε τῆς βλασφημίας.*

Εύχή Ἁγίου Ἐφραίμ τοῦ Σύρου: «Περί Ὑπομονῆς», π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος

ΕΥΧΗ ΑΓΙΟΥ ΕΦΡΑΙΜ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού αρχιμανδρίτου Αθανασίου Μυτιληναίου

με θέμα: «ΠΕΡΙ ΥΠΟΜΟΝΗΣ»

[εκφωνήθηκε κατά τους Γ΄Χαιρετισμούς, στις 4-4-1986]

Μία τρίτη, αγαπητοί μου, αρετή, μετά από την σωφροσύνη και την ταπεινοφροσύνη, που γίνεται αίτημα εις εκείνη τη γνωστή μικρή ευχή του αγίου Εφραίμ του Σύρου, είναι η υπομονή. Σημειώνει η ευχή: «Κύριε καὶ Δέσποτα τῆς ζωῆς μου, πνεῦμα ἀργίας, περιεργείας, φιλαρχίας καὶ ἀργολογίας μή μοι δῷς. Πνεῦμα δὲ σωφροσύνης, ταπεινοφροσύνης, ὑπομονῆς καὶ ἀγάπης, χάρισαί μοι τῷ σῷ δούλῳ».

Ο λόγος, λοιπόν, περί της υπομονής. Τι είναι, όμως, η υπομονή; Λέγει ο όσιος Πέτρος ο Δαμασκηνός: «Ὑπομονὴ ἐστὶ πασῶν ἀρετῶν συγκρότησις. Οὐδὲ γὰρ μία τῶν ἀρετῶν δίχα ταύτης ἵσταται. Διότι πᾶς ὁ στραφείς εἰς τὰ ὀπίσω οὐκ ἔνδεκτος ἐστὶν εἰς τὴν Βασιλείαν τῶν Οὐρανῶν». «Η υπομονή», λέγει, «είναι εκείνη, η οποία συγκρατεί όλες τις αρετές. Γιατί καμιά αρετή δεν μπορεί να σταθεί χωρίς την υπομονή. Γιατί όποιος στραφεί στα οπίσω, όπως λέγει ο Κύριος, δηλαδή χάσει την υπομονή του και σταματήσει το έργον, αυτός δεν είναι κατάλληλος δια την Βασιλείαν των Ουρανών». Πράγματι, αγαπητοί μου, η υπομονή συγκροτεί κάθε αρετή, διότι αυτή φέρει όλες τις αρετές εις πέρας και όλες αυτή τις τελειοποιεί. Εάν το ξεκίνημα του κάθε έργου, αλλά και της αρετής, είναι το ήμισυ, όπως λέγει η παροιμία «τὸ ἥμισυ τοῦ παντός», τότε η υπομονή συνιστά το τέλος της κάθε αρετής. Γι'αυτό και ο Κύριος είπε: «Ὁ ὑπομείνας εἰς τέλος, οὗτος σωθήσεται». «Αυτός που θα υπομείνει έως το τέλος, αυτός θα σωθεί».

Η υπομονή έχει τη φυσική της και την υπερφυσική της διάσταση. Γι'αυτό και μπορεί να την έχει και ένας φυσικός άνθρωπος. Και όταν λέμε «φυσικός άνθρωπος» εννοούμε όχι πνευματικός άνθρωπος. Και είναι η περίπτωσις αποκτήσεως γνώσεως, μορφώσεως, επιστήμης, πλούτου κ.λπ. Όλα αυτά εάν κανείς από φυσικού του, χωρίς δηλαδή την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος, έχει υπομονή, μπορεί όλα αυτά να τα αποκτήσει.

Λατρευτικὴ εἰδωλολατρικὴ ἑβδομάδα 4 μὲ 12 Ἀπριλίου 2025 στὴν πόλη τῆς Θεσσαλονίκης.

Η πνευματική ταφόπλακα
Η επιτακτική ανάγκη άμεσης μετανοίας

Αναστάσιος Ν. Κουβαλάκης

Διοργανώνεται «Λατρευτική εβδομάδα» και φέτος στο Δήμο Θεσσαλονίκης υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης.

Από τις 4 μέχρι και τις 12 Απριλίου 2025 σε ναούς της πόλης μας, στην Αγιορείτικη Εστία, στην Ροτόντα και στην Αγορά Μοδιάνο μέσα από τις εκδηλώσεις της θα χαρίσει στους πιστούς ξεχωριστές στιγμές. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει Βυζαντινές χορωδίες και ψαλμωδίες, εκκλησιαστικούς ύμνους στα λατινικά, έκθεση φωτογραφίας για το Άγιον Όρος θεατρικό αναλόγιο, αλλά και γαστρονομία.
Το πρόγραμμα μέσα σε όλα τα άλλα περιλαμβάνει χορωδίες-συναυλίες σε Ορθόδοξους ναούς, που αν δούμε παράλληλα πως αυτό γίνεται κατεξοχήν σε παπικούς και προτεσταντικούς ναούς εδώ και πολλές δεκαετίες, διαπιστώνουμε με λύπη ότι η τάση αυτή η νεοφερμένη και ειδωλολατρική κινείται στα πλαίσια της εξίσωσης της Εκκλησίας μας με τις αιρετικές «εκκλησίες», ώστε σταδιακά να προετοιμαστεί το έδαφος για την Πανθρησκεία και την ένωση όλων των «εκκλησιών», αφού όλες θα έχουν κοινό κώδικα και πρωτόκολλο διαδικασιών, ώστε να υπάρχει ένα πρόσφορο έδαφος για ένωση και υλοποίηση οικουμενιστικών τάσεων. Πολύ απλά, οι «εκκλησίες» για να ενωθούν θα πρέπει να μοιάζουν, ήτοι να εκπέσει από το ύψος της η Ορθόδοξη Εκκλησία, να εισέλθει στο ψέμα και στο δαιμονικό και να μπορεί να κοιτάζει πρόσωπο προς πρόσωπο τις ψεύτικες «εκκλησίες» του Εωσφόρου .

7 Ἀπριλίου. Δευτέρα πρὸ τῶν Βαΐων. Καλλιοπίου καὶ Ἀκυλίνης μαρτύρων (†304). Γεωργίου ὁσίου ἐπισκ. Μυτιλήνης (θ΄ αἰ.). Σάββα ὁσίου τοῦ ἐν Καλύμνῳ (†1948). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα. Τριθέκτης (Ἡσαΐας ΜΗ΄ 17-22, ΜΘ΄ 1-4).

Ησ. 48,17          οὕτως λέγει Κύριος ὁ ῥυσάμενός σε, ὁ ἅγιος Ἰσραήλ· ἐγώ εἰμι ὁ Θεός σου, δέδειχά σοι τοῦ εὑρεῖν σε τὴν ὁδόν, ἐν ᾗ πορεύσῃ ἐν αὐτῆ.

Ησ. 48,17                  Αυτά λέγει ο Κυριος, ο οποίος σε ηλευθέρωσε, ο άγιος Θεός του ισραηλιτικού λαού· Εγώ είμαι ο Θεός σου, εγώ έδειξα εις σε να εύρης την αληθινήν οδόν, εις την οποίαν και πρέπει να πορευθής, εάν θέλης την σωτηρίαν σου.

Ησ. 48,18          καὶ εἰ ἤκουσας τῶν ἐντολῶν μου, ἐγένετο ἂν ὡσεὶ ποταμὸς ἡ εἰρήνη σου καὶ ἡ δικαιοσύνη σου ὡς κῦμα θαλάσσης·

Ησ. 48,18                  Και εάν είχες ακούσει τας εντολάς μου, η ειρήνη και η ευτυχία σου θα εγίνετο πλούσια και ανεξάντλητος, ώσαν ποταμός και η δικαιοσύνη σου ώσαν το κύμα της θαλάσσης.

Ζαπορόζιε Λουκᾶς: «Νεοκομμουνιστὲς διαπράττουν βλασφημίες στὴ Λαύρα του Κιέβου».

σ.σ. Ας κοιταχτούν στον καθρέπτη να δουν σε ποιους μοιάζουν οι εγχώριοι ιεράρχες που αποϊεροποιούν με κάθε πράξη τις Άγιες Εικόνες (ως μουσειακά κειμήλια), τους Ιερούς Ναούς (ως θέατρα), τα Ιερά Μυστήρια (ως ελλιπή ή ως πηγές μόλυνσης), την ζωή της Εκκλησίας (ως κάποιον «πολιτισμό» και όχι ως την οδό της σωτηρίας). Βλέπουμε τί κάνετε ασεβείς. ΜΕΤΑΝΟΕΙΤΕ.
Έντονες αντιδράσεις προκάλεσε η διάρρηξη της εισόδου στα Σπήλαια της Λαύρας του Κιέβου από την επιτροπή «μελέτης της επιστημονικής και ιστορικής αξίας» των τιμίων λειψάνων των Οσίων πατέρων.
Μεταξύ αυτών που εξέφρασαν την αγανάκτησή τους ήταν και ο Μητροπολίτης Ζαπορόζιε και Μελιτουπόλεως κ. Λουκάς, ο οποίος σχολίασε το γεγονός μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο Telegram.
Ο ιεράρχης έκανε λόγο για επανάληψη παλαιότερων διωγμών κατά της Εκκλησίας, παραλληλίζοντας τις σημερινές εξελίξεις με την εποχή των μπολσεβίκων.

«Ο σατανάς δεν εφηύρε τίποτε καινούργιο και μόνον παίζει τα παλαιά του σενάρια», ανέφερε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι παρά τις προσπάθειες να πληγεί η πίστη, «ο Θεός δεν αλλάζει» και η «ουράνια μακαριότητα» των ασκητών της Λαύρας παραμένει ανέγγιχτη.

Παράλληλα, εξέφρασε τη λύπη του για όσους συμμετείχαν στην πράξη, αναφερόμενος σε αυτούς ως «μουσειακούς υπαλλήλους, κτηνίατρους, ανατόμους και βιολόγους».

Ἄν δέν κόψουμε τό θέλημά μας στό θέλημα τοῦ Θεοῦ,δέν θά μπορέσουμε νά προχωρήσουμε

Ἄν δέν κόψουμε τό θέλημά μας στό θέλημα τοῦ Θεοῦ καί τοῦ πνευματικοῦ μας, πού εἶναι τό θέλημα τοῦ Θεοῦ πάλι, δέν θά μπορέσουμε νά προχωρήσουμε. Πολλοί προσπάθησαν ἀλλά μάταια, γιατί ἐγωιστικά προσπάθησαν.
Καί λένε οἱ Ἅγιοι Πατέρες, ὅταν δεῖς κάποιον νά προσπαθεῖ ν’ ἀνέβει στόν οὐρανό ἐγωιστικά, νά τόν πιάσεις καί νά τόν κατεβάσεις κάτω, γιατί δέν πάει καλά.

Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου (Ὁμιλία 3 – 2 – 2013)

265. Η αγάπη πρός τόν Θεό Ε΄- Πως αναπτύσσεται, Εὐεργετινός Τόμ. Δ΄, Ὑπο...

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible