Χαιρετισμός Γέροντος Αθανασίου Μετεωρίτου στην ημερίδα της ΕΜΠ για το κοινό πασχάλιο με αναφορές στο καταχρηστικό πρωτείο εξουσίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
*Ἐρώτηση*: Πόσο εὔκολο εἶναι νά μᾶς βρίζουν, νά μᾶς ἀδικοῦν καί νά τό ἀντέχουμε;*Ἀπάντηση*: Ἐξαρτᾶται ἀπό τό πόσο ἔχουμε ἀρνηθεῖ τόν ἑαυτό μας, τόν ἐγωισμό μας καί τό θέλημά μας. Ἄν τό ἀποφασίσουμε, εἶναι εὔκολο. Μία σκέψη ταπεινή - κάντε το σάν πείραμα ἄν θέλετε- ἀμέσως μᾶς ἀνακουφίζει. Καί μιά σκέψη ὑπερήφανη ἀμέσως μᾶς στενοχωρεῖ, μᾶς ταράζει, μᾶς ἀγχώνει καί μᾶς συγχύζει.Ἄν πεῖς μέ ἐπίγνωση: «Θεέ μου συγχώρησέ με τόν πιό ἁμαρτωλό ἄνθρωπο στόν κόσμο», ἀμέσως χαλαρώνεις πνευματικά, ἀλλά ἀκόμα καί σωματικά. Ἄν αὐτό τό λές κάθε στιγμή, ὅτι εἶσαι ὁ χειρότερος ὅλων τῶν ἀνθρώπων, μετά ἄν κάποιος σέ βρίσει, μᾶλλον σέ ἀνεβάζει, γιατί ἐσύ ἤδη ἔχεις πάει πιό χαμηλά ἀπό ὅλους. Ὁπότε θά σοῦ πεῖ «εἶσαι τέτοιος», θά πεῖς «μόνο τέτοιος, ἀκόμα πιό κάτω εἶμαι, ἐσύ μέ τιμᾶς μ’ αὐτό πού λές». Ὄχι μόνο δέν ταράζεσαι, ἀλλά εἶσαι σ’ αὐτή τήν ἑτοιμότητα νά εὐχαριστήσεις καί νά δοξάσεις τόν Θεό.
❈ Σκεφτεῖτε, ἄς ποῦμε, ἕναν ἄνθρωπο πού σᾶς ἀγαπάει πάρα πολύ καί ἐνῶ ἐσεῖς συνέχεια τόν περιφρονεῖτε, αὐτός συνεχίζει νά σᾶς ἀγαπάει καί νά σᾶς εὐεργετεῖ πάρα πολύ. Αὐτό μάλιστα νά συνεχίζεται γιά χρόνια. Κάποια στιγμή, δέν θά ἔρθει ἡ ὥρα τῆς δικαιοσύνης καί τῆς κρίσεως, ὅπου μετά δέν θά μπορέσει νά ἀντικρύσει τόν ἄνθρωπο πού περιφρονοῦσε τόσα χρόνια;
ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣτου π. Ιωάννου ΡωμανίδουΑπό το περιοδικό «Εν Συνειδήσει» Έκδοση της Ιεράς Μονής Μεγάλου Μετεώρου. Δεκέμβριος 2006.Η γέννησις του Φραγκικού Πολιτισμού περιγράφεται εις επιστολήν του Αγίου Βονιφατίου προς τον Πάπα της Ρώμης Ζαχαρίαν (natione Graecus) το 1741. Οι Φράγκοι είχον διώξει όλους τους Ρωμαίους επισκόπους από την Εκκλησίαν της Φραγκίας και είχαν διορίσει τον εαυτόν τους ως τους επισκόπους και ηγουμένους της Γαλλίας. Ήρπασαν την περιουσίαν της Εκκλησίας και την εχώρισαν εις τιμάρια, των οποίων την επικαρπίαν διένειμαν ως Φέουδα, συμφώνως προς τον βαθμόν που κετείχε έκαστος εις την πυραμίδα της στρατιωτικής ιεραρχίας. Αυτοί οι Φράγκοι επίσκοποι δεν είχον Αρχιεπίσκοπον και δεν είχον συνέλθει εις σύνοδον στα 80 χρόνια από τότε που κατέλαβαν την ιεραρχίαν. Συνήρχοντο δια τα εθνικοεκκλησιαστικά θέματα μαζί με τους βασιλείς και λοιπούς οπλαρχηγούς συναδέλφους τους. Κατά τον Άγιον Βονιφάτιον, ήσαν «αδηφάγοι λαϊκοί, μοιχοί καί μέθυσοι κληρικοί, οι οποίοι μάχονται εις τον στρατόν με πλήρη πολεμικήν εξάρτησιν και με τας χείρας των σφάζουν χριστιανούς και ειδωλολάτρας».Οι Φράγκοι καταδίκασαν τους Ανατολικούς Ρωμαίους ως «αιρετικούς» και «Γραικούς» ήδη το 794 και το 809, δηλαδή 260 χρόνια ενωρίτερα από το λεγόμενο σχίσμα το 1054. Οι Φράγκοι είχαν αρχίσει από το 794 να αποκαλούν τους ελευθέρους Ρωμαίους με τα ονόματα «Γραικοί» και «αιρετικοί» με σκοπό οι υπόδουλοι Δυτικοί Ρωμαίοι να ξεχάσουν βαδμηδόν τους συναδέλφους τους εις την Ανατολήν.
ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ(Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμό)MΕΡΟΣ Η΄Σήμερα, που υπάρχει οικουμενιστικός συμβιβασμός στο σύνολο (γενικά) του πληρώματος μπροστά στο πρόβλημα της Ομολογιακής ένδειας, βλέπω έναν κατακλυσμό από άκοπη πληροφόρηση∙ τηλεοράσεις, εκκλησιαστικά ραδιόφωνα που καυχώνται για την Ορθόδοξη πίστη – Μαρτυρία και φθηνές (πνευματικά) διαφημίσεις.Πίστευα, ότι εν καιρώ αιρέσεως, το μέσο επίπεδο ορθόδοξης αυτοσυνειδησίας του Εκκλησιαστικού πληρώματος, θα εξεγείρετο στα όρια των Ι. Κανόνων. Δυστυχώς, και πάλι δυστυχώς, πλην ολίγων εξαιρέσεων, πλην ελαχίστων ιερομονάχων της περιοχής μου (Ι. Μ. Δημητριάδος), αντι-οικουμενιστικός λόγος δεν ακούγεται. Παλαιότερα στους Ι. Ναούς του Βόλου άκουγα κηρύγματα που υπογράμμιζαν μια δίψα ακεραίωσης, Ορθόδοξης πνευματικής πληρότητας. Μετά (ιδίως) την ψευδοσύνοδο της Κρήτης, οι τόνοι έπεσαν. Αναρωτήθηκα: που πήγαν εκείνα τα υψιπετή κηρύγματα, της ανάγκης ομολογίας και παρεμβάσεων;
«Ποῖο τὸ ὕψος τῆς ἐνίσχυσης στὴν Οὐκρανὶα ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα;»ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΗΤΤΗΜΕΝΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑΝ, ΠΟΙΟΣ;«Ἡ ἀπειλὴ γιὰ τὴν Εὐρώπη δὲν προέρχεται οὔτε ἀπὸ τὴν Ρωσία οὔτε ἀπὸ τὴν Κίνα, ἀλλὰ ἀπὸ τὴν ἐγκατάλειψη τῶν ἀξιῶν της ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ τὴν ἐξουσιάζουν».Γράφει ὁ κ. Χαράλαμπος ΜηνάογλουἊν Τρὰμπ καὶ Πούτιν συμφωνήσουν γιὰ τὴν Οὐκρανία μὲ τοὺς ὅρους ποὺ ἀκούγονται σήμερα, δηλαδὴ διατήρηση τῶν ἐδαφῶν ποὺ ἔχει καταλάβει ἡ Ρωσία μέχρι τώρα καὶ μὴ ἔνταξη τῆς Οὐκρανίας στὸ ΝΑΤΟ, ξέρετε ποιὰ θὰ εἶναι ἡ δεύτερη πιὸ χαμένη χώρα ἀπὸ αὐτὸν τὸν πόλεμο μετὰ τὴν Οὐκρανία; Σωστὰ μαντέψατε! Ἡ Ἑλλάδα! Ἡ μόνη εὐρωπαϊκὴ χώρα, τῆς ὁποίας ὁ πρωθυπουργὸς δήλωνε συνεχῶς -τὸ ἔκανε καὶ μία φορὰ ὁ Μακρόν, ἀλλὰ μόνον μία- ὅτι βρίσκεται σὲ πόλεμο μὲ τὴν Ρωσία.
❈ Τί εἶναι καλύτερο «τά πλούτη ἤ ἡ φτώχεια;». Μέχρι ἑνός ὁρίου εἶναι καλός ὁ πλοῦτος. Εἶσαι σάν τόν Ἀβραάμ; Νά μήν βλαφτεῖς ἀπό τόν πλοῦτο; Τότε ἐντάξει. Πόσοι εἶναι ὅμως σάν τόν Ἀβραάμ καί δέν παρασύρονται ἀπό τόν πλοῦτο; Συνήθως αὐξάνεται ὁ ἐγωισμός τους καί γίνονται ἄσπλαχνοι, σκληρόκαρδοι, καχύποπτοι καί γεμάτοι ἄγχος καί ἀγωνία μήν χάσουν τόν πλοῦτο πού ἔχουν.
Πρίν ἀπό κάθε πτώση πνευματική, ἀλλά καί σωματική, προηγεῖται ὑπερηφάνεια. Πόσες φορές σκοντάφτουμε! Γιά ψάξε λίγο τούς λογισμούς πού εἶχες προηγουμένως... Ἐπαληθεύεται ἐπακριβῶς ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ.
Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα. Τριθέκτης (Ἡσαΐας Α´ 19-31, Β´ 1-3).
Ησ. 1,19 καὶ ἐὰν θέλητε καὶ εἰσακούσητέ μου, τὰ ἀγαθὰ τῆς γῆς φάγεσθε·
Ησ. 1,19 Εάν δε θελήσετε και με ακούσετε και συμμορφωθήτε προς τας εντολάς μου, θα φάγετε πλούσια τα αγαθά της γης.
Ησ. 1,20 ἐὰν δὲ μὴ θέλητε, μηδὲ εἰσακούσητέ μου, μάχαιρα ὑμᾶς κατέδεται· τὸ γὰρ στόμα Κυρίου ἐλάλησε ταῦτα.
Ησ. 1,20 Εάν όμως δεν θελήσετε και δεν με υπακούσετε και απομακρυνθήτε από εμέ, η μάχαιρα των εχθρών σας θα σας καταφάγη”. Το στόμα του Κυρίου είναι εκείνο, το οποίον διεκήρυξεν αυτά και θα γίνουν όπως τα είπε.